Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Πως σχηματίζεται η τιμή της βενζίνης .



Είναι γνωστό ότι κάθε φορά που βάζουμε βενζίνη πληρώνουμε την εργασία χιλιάδων, ίσως και εκατομμυρίων, ανθρώπων. Ας τους γνωρισουμε από κοντά.
Θυμηθείτε έναν αριθμό: η αξία του πετρελαίου αμέσως μετά την εξόρυξη του είναι 1 λεπτό ανά λίτρο. Αμέσως, ξεκινά η πρώτη επεξεργασία του: απομακρύνεται το νερό και τα διάφορα αέρια (υδρόθειο, άζωτο κ.α.). Αποθηκεύεται σε βαρέλια (1 βαρέλι: 158,97lt) και μεταφέρεται στον τόπο μεταπώλησης, όλα αυτά επιβαρύνουν το κόστος, που… φυσικά μεταφέρεταιστο τελικό κόστος της βενζίνης. Ένα από τα πιο γνωστά σημεία μεταπώλησης είναι το Γιάμπου (Yambu), στη Σαουδική Αραβία. Εκεί, καταλήγουν όλα τα μεγάλα ναυτιλιακά – εμπορικά γραφεία της Ν. Υόρκης, Σιγκαπούρης, Λονδίνου, που αγοράζουν το πετρέλαιο και ναυλώνουν τα τάνκερς. Μόλις το πετρέλαιο φορτωθεί στο τάνκερ, αυτόματα διπλασιάζεται η τιμή του (πλήρωμα, ασφάλεια, γενικότερα έξοδα μεταφοράς-cost insurance and freight-), κόστος που… φυσικάμεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης. Τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν επιπλέον τέλη (2 δολ. ανά βαρέλι) για την οικολογική προστασία που… φυσικά μεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης. Είναι, επίσης, προ των πυλών η αύξηση του κόστους λόγω της αντιτρομοκρατικής προστασίας, που όλα τα πλοία είναι υποχρεωμένα να υιοθετήσουν (ISPS). Για να ολοκληρωθεί η εκφόρτωση του πετρελαίου χρειάζεται μία μέρα. Αμέσως μετά, το καράβι αναχωρεί και, αφού ταξιδέψει μία μέρα, θα φτάσει στη διώρυγα του Σουεζ. Εκει, θα πληρώσει αρκετές χιλιάδες δολάρια για να διέλθει τη διώρυγα και που… φυσικά μεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης (τα παραπάνω ισχύουν για το πετρέλαιο που έρχεται από την Σαουδική Αραβία, γιατί, αν έρθει από την Κασπία, ή αλλού, το κόστος είναι σαφέστατα μικρότερο). Μετά από ταξίδι άλλης μίας μέρας το τάνκερ θα φτάσει στα λιμάνια μας. Θα πληρωθούν τα λιμενικά τέλη και οι πρώτοι φόροι υπέρ του δημοσίου που… φυσικά μεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης. Τότε, θα αρχίσει η επεξεργασία του πετρελαίου. Το 10% του πετρελαίου που μεταφέρει ένα τάνκερ, δαπανάται για να λειτουργήσουν οι μηχανές του διυλιστηρίου (ιδιοκατανάλωση), κόστος που…φυσικά μεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης. Γενικά, υπολογίζεται ότι από 4 λίτρα αργού πετρελαίου θα παραχθεί 1 λίτρο βενζίνης. Τέλος, πρέπει να συνυπολογίσουμε τα έξοδα μεταφοράς από τα διυλιστήρια έως το βενζινάδικο και το νόμιμο κέρδος του βενζινοπώλη, που … φυσικά μεταφέρεται στο τελικό κόστος της βενζίνης. Πάντως, όπως και να έχει, μέχρι αυτό το σημείο τό κόστος της βενζίνης δεν ξεπερνά τα 50 λεπτά ανά λίτρο.Τότε, επεμβαίνει η εφορία, που είτε με το ΦΠΑ, είτε με άλλους φόρους θα διπλασιάσει την τιμή της βενζίνης. Σχηματικά, η βενζίνη βγαίνει από το διυλιστήριο προς 50 λεπτά, περίπου (θυμηθείτε ότι ξεκινήσαμε από το 1 λεπτό (τιμή αργού πετρελαίου στην πετρελαιοπηγή), και θα την πληρώσουμε 1,6 ευρώ στο βενζινάδικο (και που είσαι ακόμα!!)
Πάντως, όσο και αν φαίνεται αφελές, καλό είναι να προβληματιστείτε σε μία «παιδική» απορία. Πώς, είναι δυνατόν 1 λίτρο εμφιαλωμένο νερού, από το Λουτράκι για παράδειγμα, να στοιχίζει 1 ευρώ, όσο δηλαδή και η βενζίνη. Μήπως, τελικά, είναι πολύ φτηνή η βενζίνη; ή το νερό, τελικά, είναι πολύ ακριβό; Ιδού η απορία.
Διαβάστε περισσότερα: http://rc-cafe.blogspot/.

ΜΕΓΕΘΗ

ΓΙΑ ΠΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΜΙΛΑΝΕ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ

Παγκόσμιο ρεκόρ περισσότερων ρολογιών

Παγκόσμιο ρεκόρ περισσότερων ρολογιών

Ο Jack Schoff κατέχει τον τίτλο του παγκόσμιου ρεκόρ για την μεγαλύτερη συλλογή ρολογιών, με την οποία έχει διακοσμήσει το σπίτι του, που πλέον έχει γίνει τουριστικό αξιοθέατο!

Ο συγκεκριμένος άνδρας διαθέτει 1.509 ρολόγια που καλύπτουν κάθε σπιθαμή του μικροσκοπικού του σπιτιού. Αξίζει να σημειωθεί πως ξεκίνησε την συλλογή πριν 7 με 8 χρόνια και όταν η εγγονή του του έδωσε το βιβλίο με τα ρεκόρ Guinness του 2007, ο ίδιος είχε μόλις 900 ρολόγια, ενώ το ρεκόρ ήταν τα 921. Έτσι, έβαλε στόχο να το ξεπεράσει και να γίνει εκείνος ο κάτοχος του τίτλου.

Ο ΣΩΤΗΡΑΣ ΜΑΣ

Τι είπε χθες βράδυ ο Τζορτζ Σόρος στην ελληνική λέσχη Μπίλντερμπεργκ


Για όλους και για όλα μίλησε την Κυριακή, στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, ο επονομαζόμενος και «μάγος των αγορών», Τζορτζ Σόρος. Ο ουγγροαμερικανός εβραϊκής καταγωγής μεγαλοεπενδυτής, παρουσία του επιχειρηματικού και βιομηχανικού κατεστημένου της χώρας μίλησε για την Ελλάδα, την Ευρώπη,
τις ΗΠΑ, την παγκόσμια οικονομία, αλλά και τις αλυσιδωτές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.


 Η συνάντηση στο πρώην Μέγαρο Σταθάτου ήταν κλειστή στο κοινό, αφού οι συνδαιτυμόνες συγκροτούν κάτι σαν την ελληνική εκδοχή της λέσχης Μπίλντερμπεργκ. Κορυφαίοι οικονομικοί παράγοντες, που βλέπουν το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της χώρας να έρχεται ολοένα και πλησιέστερα, αναμένεται να πάρουν πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα, προκειμένου να συγκροτήσουν μία… κανονική λέσχη τύπου «Μπίλντερμπεργκ», όπου θα συντονίζουν τις κινήσεις και τις πρωτοβουλίες τους, αλλά και θα πιέζουν την πολιτική εξουσία προς την κατεύθυνση των μεταρρυθμίσεων…


Ηχηρές παρουσίες


Τη συνάντηση διοργάνωσε ο Στέλιος Ζαβός και ήταν όλοι εκεί για να ακούσουν τον γκουρού των διεθνών αγορών. Όλοι οι κορυφαίοι βιομήχανοι (Παπαλεξόπουλος, Στασινόπουλος, Μάνεσις, Μυτιληναίος, Κοβιδάλης), εκπρόσωποι κατασκευαστικών εταιρειών (Καλιτζάτζης, Περιστέρης), αλλά και οι εφοπλιστές Τσάκος (παρίσταντο και ο πατέρας και ο γιος), Κονδύλης, Φραγκίστας και Παππάς. Παρών ήταν και ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος, αλλά και άλλα επίλεκτα μέλη της οικονομικής άρχουσας τάξης (Μαρινόπουλος, Νανόπουλος). Από πολιτικούς, ήταν εκεί ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο Στέφανος Μάνος, αλλά και ο αμερικανός πρεσβευτής, Ντάνιελ Σμιθ. Εις εκ των παρευρισκομένων, μάλιστα, υπογραμμίζει στην iefimerida.gr ότι ο «τσάρος» της οικονομίας ήταν εμφανώς καταβεβλημένος, πεσμένος και πιεσμένος…


Τι είπε ο Τζορτζ Σόρος


Όπως προαναφέρθηκε, ο Τζορτζ Σόρος μίλησε για όλα. Εκτίμησε ότι «οι ευρωπαίοι συνέρχονται από το χαστούκι της κρίσης» και ανέλυσε τις αιτίες για τις οποίες κλονίζεται συνθέμελα το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. «Στην κρίση εισήλθαν γιατί δεν προέβλεψαν εγκαίρως ότι έρχεται η κρίση, διότι έχουν ελλιπείς θεσμούς για την αντιμετώπιση των κρίσεων και έχουν και μέτριους ηγέτες. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην Ευρώπη, με ηγέτες τρίτης κατηγορίας», είπε ο μεγαλοεπενδυτής, αν και εκτίμησε ότι οι ευρωπαίοι «κατάλαβαν πλέον ότι τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά και αν δεν πάρουν πολύ γρήγορες και συντεταγμένες αποφάσεις, η κατάσταση θα ξεφύγει». Ο Τζορτζ Σόρος εμφανίστηκε λάβρος κατά της Γερμανίας και των πλούσιων χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, λέγοντας ότι «συμπεριφέρονται με μία αλαζονεία, που δείχνει άγνοια της ιστορίας και μη αντίληψη των προβλημάτων». Τάχθηκε αναφανδόν υπέρ των ασθενέστερων χωρών, παρότι παραδέχθηκε ότι έχουν κάνει λάθη που τις οδήγησαν στο δημοσιονομικό εκτροχιασμό. « Η Ευρώπη πρέπει να είναι ενιαία, όχι κλαμπ πλούσιων χωρών», κατέληξε.


«Θα σωθεί η Ελλάδα, αν…»


«Η Ελλάδα πρέπει πάση θυσία να σωθεί και θα τη σώσουν οι ευρωπαίοι. Αρκεί να δείξει η χώρα ότι μπορεί να κάνει τις μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται για να σωθεί. Η Ευρώπη θα είναι κοντά στην Ελλάδα, αρκεί να πείσει πραγματικά ότι μπορεί να αλλάξει. Είναι βέβαιο ότι η Ευρώπη θέλει να τη σώσει», απεφάνθη ο μεγαλοεπενδυτής, αποκαλύπτοντας, μάλιστα ότι η χώρα μας έχει και έναν απροσδόκητο σύμμαχο: τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα…


«Στην Αμερική κυριαρχεί ένα κλίμα πολύ υπέρ της Ελλάδας», είπε ο Σόρος, επικαλούμενος το πρόσφατο ταξίδι του αμερικανού υπουργού Οικονομικών, Τίμοθι Γκάιτνερ, στο Βερολίνο, λίγο πριν τη Σύνοδο Κορυφής, όπου πίεσε την Άνγκελα Μέρκελ να δώσει στην Ελλάδα την επιμήκυνση, τη μείωση του επιτοκίου, αλλά και τη δυνατότητα στο μηχανισμό να αγοράζει ομόλογα χωρών που δεν μπορούν να βγουν στην αγορά.


«Η Αμερική θέλει να στηρίξει την Ελλάδα, έχει πολλά χρόνια να στηρίξει τόσο την Ελλάδα, η διοίκηση Ομπάμα θέλει να σωθεί η Ελλάδα», είπε ο Τζορζ Σόρος. Μάλιστα, την ώρα που έλεγε τις παραπάνω φράσεις, κοίταξε με νόημα τον αμερικανό πρεσβευτή, ο οποίος μάλλον επιβεβαίωσε τα λεγόμενά του με έναν διπλωματικό τρόπο: τη σιωπή του…


Όσον αφορά στην παγκόσμια οικονομία και τις προοπτικές που έχει, ο κ. Σόρος επικέντρωσε την ανάλυσή του στην Κίνα. «Το πρόβλημα είναι οι πληθωριστικές πιέσεις που ασκούνται στην Κίνα. Οι Κινέζοι ανεβάζουν τα επιτόκια και αν πέσει η ζήτηση στην Κίνα, αυτό θα είναι βόμβα για την παγκόσμια οικονομία», φέρεται να είπε, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες της iefimerida.gr.


Τέλος, αναφέρθηκε και στο ντόμινο των «δημοκρατικών επαναστάσεων» στη Μέση Ανατολή, που πλέον έχει αρχίσει να ξεφεύγει από τις χώρες του Μαγκρέμπ. «Θα υπάρξει ένας ευρύτερος κύκλος αποσταθεροποίησης στον αραβικό κόσμο που μπορεί να φτάσει ακόμη και στο καθεστώς στον Ιράν», είπε, ενώ κάθε άλλο παρά απέκλεισε μία γενικότερη ανάφλεξη του μουσουλμανικού κόσμου, με τη μορφή γενικευμένων συγκρούσεων μεταξύ σουνιτών και σιιτών. Δηλαδή, μεταξύ Ιράν και Σαουδικής Αραβίας…


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/

ΟΠΟΥ ΦΥΓΕΙ ΦΥΓΕΙ

40 δισ. ευρώ καταθέσεις στις τράπεζες έφυγαν στο εξωτερικό ή έγιναν χρυσός!

Άδειασαν τα Ταμεία των Τραπεζών από ρευστό. Κατά 40 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι ιδιωτικές καταθέσεις στις τράπεζες και από αυτά, τα 34 δισ. έκαναν «φτερά», κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010.

ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΜΠΑΝΙΑ

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ιταλοί μαφιόζοι βύθισαν ραδιενεργά απόβλητα στο Ιόνιο!


Αποκαλύπτουμε το έγγραφο, που μέχρι σήμερα έχει μείνει αναπάντητο από τους φορείς σε Ελλάδα και Ιταλία, της οικολογικής κίνησης «Ο Λαπίθας» από την πολύπαθη Ζαχάρω Ηλείας με το οποίο ζητούνται εξηγήσεις και λύσεις για την ύπαρξη ραδιενεργών και τοξικών αποβλήτων στις Ελληνικές ακτές!
Τα ραδιενεργά απόβλητα έχουν διασπείρει στις θάλασσες Ιταλοί μαφιόζοι, που αποκομίζοντας υπέρογκα ποσά «αναλάμβαναν» να τα εξαφανίσουν ναυλώνοντας σαπιοκάραβα που υπερφόρτωναν και στη συνέχεια βύθιζαν στη θάλασσα.
Το θέμα που αναδείχτηκε και απασχολεί τη κοινή γνώμη στη γειτονική Ιταλία αποκαλύφθηκε από μετανοημένους μαφιόζους που για να πετύχουν μείωση των ποινών τους έδωσαν ακριβή στοιχεία και συντεταγμένες όπου βρίσκονται τα επικίνδυνα για την υγεία και το περιβάλλον ραδιενεργά απόβλητα.
Στην Ελλάδα χάρις την έγκαιρη αντίδραση της οικολογικής κίνησης «Ο Λαπίθας» έχουν ενημερωθεί οι αρμόδιοι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση καθώς αυτή η τόσο σοβαρή αποκάλυψη παραμένει άγνωστη και ανεπίλυτη.
Σας παρουσιάζουμε σήμερα το έγγραφο με παραλήπτη την Ιταλική πρεσβεία και ημερομηνία 14 Νοεμβρίου 2009 (!)

****

Προς Ζαχάρω 14 Νοεμβρίου 2009 την Πρεσβεία της Ιταλικής Δημοκρατίας
Υπόψη
α) Ευρωπαϊκή Ένωση Επίτροπο περιβάλλοντος Κο Σταύρο Δήμα
β) Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής ΑλλαγήςΚα Τίνα Μπιρμπίλη
γ) Νομαρχία Ηλείας Κον Χαρ. Καφύρα
δ) Δημαρχία ΖαχάρωςΚο Π. Χρονόπουλο

ε) ΜΜΕ
Σύμφωνα με τα ΜΜΕ (ιταλικά και ελληνικά) το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009 στην Τυρρηνική Θάλασσα εντοπίστηκε το 110 μέτρων κουφάρι του «Cunsky”, το οποίο βυθίστηκε από τους μαφιόζους το 1992.
Το «Cunsky” μετέφερε τουλάχιστον 120 βαρέλια με τοξικά απόβλητα, βάρους περίπου 20 τόνων, στο τελευταίο του ταξίδι, τα οποία πλέον βρίσκονται σε βάθος 500 μέτρων στο βυθό της Τυρρηνικής, 20 μίλια μακριά από την πόλη Τσέτραρο.
Η ιταλική περιβαλλοντική ομάδα «Lega Ambiente” υποστηρίζει πως 40 με 100 πλοία που μετέφεραν τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα, έχουν εξαφανιστεί στην Μεσόγειο Θάλασσα από τη δεκαετία του 1980 και μετά.
Ανάμεσα στα εξαφανισμένα πλοία βρίσκονται και πλοία με ελληνικά ονόματα όπως το «Νίκος 1” και το «Βόρειες Σποράδες»
Οι τοπικές εφημερίδες έχουν γράψει πως στο Ιόνιο Πέλαγος, από τους Παξούς μέχρι και τις ακτές της Μεσσηνίας υπάρχουν τουλάχιστον εφτά ναυάγια πλοίων με τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα.
Όπως μάλιστα λέει ο καθηγητής της Πυρηνικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αθανάσιος Γεράνιος, «το ότι αυτά τα πλοία μετέφεραν πυρηνικά απόβλητα είναι βέβαιο». Η «διαχείριση» των πυρηνικών αποβλήτων αποτελεί άκρως επικερδή ασχολία για τη Μαφία. Αρκεί να υπολογίσει κανείς ότι η νόμιμη διαχείριση ενός κιλού αποβλήτων κοστίζει όσο και η αγορά ενός κιλού ουρανίου για τη λειτουργία του πυρηνικού αντιδραστήρα.
Το πρώην στέλεχος της Μαφίας της Καλαβρίας – της γνωστής Ντρανγκέντα – ο Φραντζέσκο Φόντι είπε στην κατάθεσή του πως το μεγαλύτερο « πάρε – δώσε » γινόταν με τις φαρμακευτικές εταιρίες κυρίως του Βορρά.
Οι εταιρίες πλήρωναν τη Μαφία 1,5 έως και 15 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο για να το βυθίσει εσκεμμένα.
Εάν αναλογιστεί κανείς πως μόνο στο «Cunsky» βρέθηκαν20 τόνοι με τοξικά απόβλητα, μπορεί εύκολα να φανταστεί πόσο σημαντικές είναι οι επιπτώσεις για την υγεία των κατοίκων, της Ελλάδας και της Ιταλίας που βρέχονται από αυτές τις θάλασσες.
Για εμάς, που ζούμε στο Δήμο της Ζαχάρως, η κατάσταση είναι περισσότερο από τραγική αφού η ζωή μας έχει δοκιμαστεί σκληρά από τους φονικούς εμπρησμούς του 2007.
Η Οικολογική Κίνηση « Ο Λαπίθας » από την ημέρα της ίδρυσής του τόνισε πως η «επιχειρηματική δραστηριότητα» του κεφαλαίου και η ύπαρξη ενός υγιούς περιβάλλοντος είναι δύο ασυμβίβαστα πράγματα.
Οι «κύριοι» αυτοί είναι αδίστακτοι και δεν υπολογίζουν τίποτε – ούτε φυσικά την υγεία μας – προκειμένου να αποκομίσουν κέρδη. Έτσι βρίσκουν πάντα κάποιους που κάνουν τη «βρώμικη» δουλειά – με το αζημίωτο βέβαια – για λογαριασμό τους.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω ζητούμε να μάθουμε:
α) Τι μέτρα προτίθεται να πάρει η Ιταλική Κυβέρνηση για να σταματήσει την «δραστηριότητα» των μαφιόζων στις θάλασσές μας και
β) Πότε θα αρχίσει η ανέλκυση των τοξικών και ραδιενεργών αποβλήτων.

Με οικολογικούς χαιρετισμούς , Οικολογική Κίνηση « Ο Λαπίθας »

Ο πρόεδρος                 η Γ. Γραμματέας