Ο θρυλικός Υπερσιβηρικός και τα σχέδια για επέκταση της γραμμής
Σιδηροδρομική ιστορία ενός αιώνα
Σήμερα το ταξίδι με τον ρωσικό Υπερσιβηρικό διαρκεί περίπου μία εβδομάδα.
Πριν από έναν αιώνα ωστόσο, στο ντεμπούτο του σιδηροδρόμου,
το ταξίδι διαρκούσε σχεδόν ένα μήνα καθώς η ταχύτητά του δεν ξεπερνούσε τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Η γραμμή που καλύπτει περισσότερα από 9100 χιλιόμετρα από τη Μόσχα ως το Βλαδιβοστόκ, ο γνωστός Υπερσιβηρικός, διασχίζει δύο ηπείρους, 80 πόλεις, 16 μεγάλους ποταμούς και οκτώ ζώνες ώρας.
Τα σχέδια για την κατασκευή του ανακοινώθηκαν το 1891 από τον
Τσάρο Αλέξανδρο Γ΄. Ακολούθησαν χρόνια εργασιών με τους εργάτες
να δίνουν άνιση μάχη σε δυσμενείς συνθήκες, άγριο κρύο αλλά και επιθέσεις
από άγρια ζώα, όπως γράφει η Daily Mail.
Σε κάποια σημεία ήταν τόσο δύσκολο να υλοποιηθούν τα σχέδια-
όπως στη λίμνη Βαϊκάλη- που χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά.
Η υποδοχή του πρώτου επιβάτη έγινε το 1904 αλλά η γραμμή ολοκληρώθηκε
επίσημα το 1916. Το ηλεκτρικό ρεύμα έφτασε σταδιακά στον Υπερσιβηρικό,
αρχικά το 1929, διαδικασία που ολοκληρώθηκε το 2002.
Περίπου το 30% των ρωσικών εξαγωγών περνά από τη γραμμή αυτή
που δεν παύει να ελκύει και τουρίστες.