ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΔΥΝΑΤΑ
Σάββατο 30 Μαρτίου 2013
TZIM MORISON
Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013
Για ποιο λόγο ο τάφος του Jim Morrison έχει Ελληνική επιγραφή;;;
Ο Τζέημς «Τζιμ» Ντάγκλας Μόρισον (James "Jim" Douglas Morrison) (8 Δεκεμβρίου 1943 - 3 Ιουλίου1971) ήταν ένας Αμερικανός τραγουδιστής, τραγουδοποιός, συγγραφέας και ποιητής...
Γεννήθηκε στη Μελβούρνη της Φλόριντα και ήταν ο τραγουδιστής και στιχουργός του δημοφιλούς αμερικάνικου ροκ συγκροτήματος The Doors...
Θεωρείται ένας από τους πιο χαρισματικούς ερμηνευτές στην ιστορία της ροκ μουσικής. Έγραψε επίσης αρκετά βιβλία ποίησης, ένα μικρό ντοκιμαντέρ και δύο βίντεο κλιπ ("The Unknown Soldier" και "People are Strange").
Ο θάνατός του σε ηλικία 27 ετών στο Παρίσι της Γαλλίας κατέπληξε τους θαυμαστές του.
Οι περιστάσεις κάτω από τις οποίες πέθανε και ο μυστικός ενταφιασμός του έγιναν αφορμή για.....ατελείωτες φήμες και παίζουν σημαντικό ρόλο στο μυστήριο που εξακολουθεί να τον περιβάλλει.
Ο Τζιμ Μόρισον είχε σκωτσέζικη και ιρλανδική καταγωγή και ήταν γιος του ναυάρχου Τζωρτζ Στίβεν Μόρισον και της Κλάρα Κλαρκ Μόρισον, που γνωρίστηκαν το 1941 στη Χαβάη.
Ο Τζιμ Μόρισον γεννήθηκε 11 μήνες μετά, στη Μελβούρνη της Φλόριντα.
Το 1971, ο Μόρισον μετακόμισε σε ένα διαμέρισμα στο Παρίσι μαζί με την Πάμελα Κούρσον. Του άρεσε η αρχιτεκτονική της πόλης και έκανε μεγάλους περιπάτους εκεί, όμως λέγεται ότι τον είχε πιάσει κατάθλιψη και ήθελε να επιστρέψει στην Αμερική.
Στο Παρίσι έκανε και την τελευταία του ηχογράφηση σε στούντιο με δυο Αμερικανούς μουσικούς του δρόμου.
Ο Μάνζαρεκ απέρριψε αυτή την ηχογράφηση ως "ασυναρτησίες μεθυσμένων". Ένα τραγούδι από αυτήν, το "Orange County Suite" ακούγεται στο bootleg "Lost Paris Tapes".
Ο Μόρισον πέθανε στις 3 Ιουλίου του 1971 σε ηλικία 27 ετών. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι η Κούρσον τον βρήκε νεκρό στη μπανιέρα. Δεν έγινε αυτοψία, γιατί ο γιατρός που τον εξέτασε είπε ότι δεν βρήκε στοιχεία εγκληματικής ενέργειας. Η απουσία αυτοψίας έδωσε λαβή για πολλές εικασίες σχετικά με την αιτία θανάτου.
Ο Ντάνυ Σάγκερμαν διηγείται ότι όταν η Κούρσον επέστρεψε στις ΗΠΑ, του είπε ότι ο Μόρισον είχε πεθάνει από υπερβολική δόση ηρωίνης, την οποία είχε εισπνεύσει νομίζοντας πως είναι κοκαΐνη.
Ο Σάγκερμαν σημειώνει ότι η Κούρσον έδινε διαφορετικές εκδοχές του θανάτου κατά καιρούς, τη μια λέγοντας ότι εκείνη τον είχε σκοτώσει και την άλλη ότι ο θάνατός του ήταν λάθος της.
Η ιστορία με την αθέλητη λήψη ηρωίνης υποστηρίζεται από τη διήγηση του Αλέν Ρονέ, που έκανε παρέα με το ζευγάρι στο Παρίσι.
Ο Ρονέ είχε γράψει ότι ο Μόρισον πέθανε από αιμορραγία αφού εισέπνευσε ηρωίνη της Κούρσον κι ότι εκείνη άθελά της αποκοιμήθηκε, αφήνοντάς τον να πεθάνει αντί να καλέσει για ιατρική βοήθεια.
Στον τάφο του υπάρχει η Ελληνική επιγραφή Κατά τον δαίμονα εαυτού.
Οι θεωρίες για το ποιος έχει γράψει την επιγραφή είναι πολλές: Ο Jim Morrison πριν δημιουργηθεί το συγκρότημα είχε πει: "Ή ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΦΟΝΟ Ή ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ…".
Τελικά τα κατάφεραν και στα δύο: πρώτον οι DOORS έγιναν θρησκεία και δεύτερον ο φόνος έγινε με τον θάνατό του. Ένα θάνατο που ο Morrison δεν φοβήθηκε ποτέ.
Τον μόνο φόβο που είχε ήταν ο ίδιος του ο εαυτός και η επιγραφή στον τάφο του γράφτηκε, λέγεται, κατά δική του παραγγελία μια και αγαπούσε όπως έλεγε την ελληνική φιλοσοφία.
Γι’ αυτό και στο τραγούδι του «The End» περιγράφει με έναν δικό του μοναδικό τρόπο που μόνο αυτός κατείχε, το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα.
Γεννήθηκε στη Μελβούρνη της Φλόριντα και ήταν ο τραγουδιστής και στιχουργός του δημοφιλούς αμερικάνικου ροκ συγκροτήματος The Doors...
Θεωρείται ένας από τους πιο χαρισματικούς ερμηνευτές στην ιστορία της ροκ μουσικής. Έγραψε επίσης αρκετά βιβλία ποίησης, ένα μικρό ντοκιμαντέρ και δύο βίντεο κλιπ ("The Unknown Soldier" και "People are Strange").
Ο θάνατός του σε ηλικία 27 ετών στο Παρίσι της Γαλλίας κατέπληξε τους θαυμαστές του.
Οι περιστάσεις κάτω από τις οποίες πέθανε και ο μυστικός ενταφιασμός του έγιναν αφορμή για.....ατελείωτες φήμες και παίζουν σημαντικό ρόλο στο μυστήριο που εξακολουθεί να τον περιβάλλει.
Ο Τζιμ Μόρισον είχε σκωτσέζικη και ιρλανδική καταγωγή και ήταν γιος του ναυάρχου Τζωρτζ Στίβεν Μόρισον και της Κλάρα Κλαρκ Μόρισον, που γνωρίστηκαν το 1941 στη Χαβάη.
Ο Τζιμ Μόρισον γεννήθηκε 11 μήνες μετά, στη Μελβούρνη της Φλόριντα.
Το 1971, ο Μόρισον μετακόμισε σε ένα διαμέρισμα στο Παρίσι μαζί με την Πάμελα Κούρσον. Του άρεσε η αρχιτεκτονική της πόλης και έκανε μεγάλους περιπάτους εκεί, όμως λέγεται ότι τον είχε πιάσει κατάθλιψη και ήθελε να επιστρέψει στην Αμερική.
Στο Παρίσι έκανε και την τελευταία του ηχογράφηση σε στούντιο με δυο Αμερικανούς μουσικούς του δρόμου.
Ο Μάνζαρεκ απέρριψε αυτή την ηχογράφηση ως "ασυναρτησίες μεθυσμένων". Ένα τραγούδι από αυτήν, το "Orange County Suite" ακούγεται στο bootleg "Lost Paris Tapes".
Ο Μόρισον πέθανε στις 3 Ιουλίου του 1971 σε ηλικία 27 ετών. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι η Κούρσον τον βρήκε νεκρό στη μπανιέρα. Δεν έγινε αυτοψία, γιατί ο γιατρός που τον εξέτασε είπε ότι δεν βρήκε στοιχεία εγκληματικής ενέργειας. Η απουσία αυτοψίας έδωσε λαβή για πολλές εικασίες σχετικά με την αιτία θανάτου.
Ο Ντάνυ Σάγκερμαν διηγείται ότι όταν η Κούρσον επέστρεψε στις ΗΠΑ, του είπε ότι ο Μόρισον είχε πεθάνει από υπερβολική δόση ηρωίνης, την οποία είχε εισπνεύσει νομίζοντας πως είναι κοκαΐνη.
Ο Σάγκερμαν σημειώνει ότι η Κούρσον έδινε διαφορετικές εκδοχές του θανάτου κατά καιρούς, τη μια λέγοντας ότι εκείνη τον είχε σκοτώσει και την άλλη ότι ο θάνατός του ήταν λάθος της.
Η ιστορία με την αθέλητη λήψη ηρωίνης υποστηρίζεται από τη διήγηση του Αλέν Ρονέ, που έκανε παρέα με το ζευγάρι στο Παρίσι.
Ο Ρονέ είχε γράψει ότι ο Μόρισον πέθανε από αιμορραγία αφού εισέπνευσε ηρωίνη της Κούρσον κι ότι εκείνη άθελά της αποκοιμήθηκε, αφήνοντάς τον να πεθάνει αντί να καλέσει για ιατρική βοήθεια.
Στον τάφο του υπάρχει η Ελληνική επιγραφή Κατά τον δαίμονα εαυτού.
Οι θεωρίες για το ποιος έχει γράψει την επιγραφή είναι πολλές: Ο Jim Morrison πριν δημιουργηθεί το συγκρότημα είχε πει: "Ή ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΦΟΝΟ Ή ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ…".
Τελικά τα κατάφεραν και στα δύο: πρώτον οι DOORS έγιναν θρησκεία και δεύτερον ο φόνος έγινε με τον θάνατό του. Ένα θάνατο που ο Morrison δεν φοβήθηκε ποτέ.
Τον μόνο φόβο που είχε ήταν ο ίδιος του ο εαυτός και η επιγραφή στον τάφο του γράφτηκε, λέγεται, κατά δική του παραγγελία μια και αγαπούσε όπως έλεγε την ελληνική φιλοσοφία.
Γι’ αυτό και στο τραγούδι του «The End» περιγράφει με έναν δικό του μοναδικό τρόπο που μόνο αυτός κατείχε, το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα.
ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΩΡΑ
Αλλάζει η ώρα την Κυριακή 31 Μαρτίου
Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ
Σβήνουν τα φώτα και “βλέπουν” με το φως της τηλεόρασης για να κάνουν οικονομία, στην Ελλάδα των μνημονίων !!!
Είναι να θλίβεται και ν 'απορεί κανείς με τα χάλια που έφτασαν τη χώρα μας οι ελεεινοί πολιτικάντηδες! Όχι μόνοι από οικονομικής άποψης, αλλά κυρίως από κοινωνικής! Ανάγκασαν τον κόσμο να κλείνει τα φώτα του σπιτιού για οικονομία και να έχει μόνο ανοιχτό, τι λέτε; Το βρωμοκούτι, την τηλεόραση! Το απόλυτο όργανο προπαγάνδας, διαστρέβλωσης, ανηθικότητας και ισοπέδωσης των πάντων!
Φταίει βέβαια κι ο καθένας μας ξεχωριστά! ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΕ ΚΕΡΙΑ, παρά με την πορνοτηλεόραση!!! Θα το καταλάβουμε ποτέ;
Με το φως της τηλεόρασης βλέπουν πια οι Ελληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους να κάνουν οικονομία, σβήνοντας τα φώτα, ενώ την ίδια τακτική ακολουθούν επιχειρήσεις και δήμοι. «Μας έχουν πετσοκόψει μισθούς και συντάξεις, οπότε κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να κάνουμε οικονομία.
Το βράδυ σβήνουμε τα φώτα σχεδόν σε όλο το σπίτι. Όταν μάλιστα ανοίγουμε την τηλεόραση, κλείνουμε όλα τα φώτα του σπιτιού και κινούμαστε μόνο με το φως που εκπέμπει η τηλεόραση», επισημαίνει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο κ. Γιάννης, συνταξιούχος (Σ.Σ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΕΙΣ, ΚΥΡ - ΓΙΑΝΝΗ; ΤΙ ΝΑ ΔΕΙΣ, ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ;;;). «Όσο μπορούμε, προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία, γιατί δεν μας παίρνει πια. Έχω αλλάξει τις λάμπες στο σπίτι και τις έχω αντικαταστήσει με πιο οικονομικές», αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο κ. Βαλάντης, υπάλληλος.
Τους διακόπτες κατεβάζουν και οι επιχειρήσεις, προσπαθώντας να μειώσουν το κόστος του λογαριασμού της ΔΕΗ. «Όταν είμαστε ανοιχτά, αναγκαστικά έχουμε ανοικτά τα φώτα. Στο κλείσιμο όμως κρατάμε μόνο το φως της εισόδου για να φαίνονται οι εφημερίες και τα φώτα από το ταμείο για λόγους ασφάλειας», προσθέτει στην ίδια εφημερίδα ο Γιώργος, φαρμακοποιός.
Αξιοσημείωτη είναι η πτώση της ζήτησης του ηλεκτρικού ρεύματος η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο έκανε "βουτιά" κατά 12% σε σχέση με το περασμένο έτος. Η συνολική ζήτηση τον Φεβρουάριο του 2013 διαμορφώθηκε σε 3.842.742 MWh, έναντι 4.357.422 μεγαβατώρων το 2012 με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το 2012 να έχει πέσει σε επίπεδα πριν από το 2004.
Με τις περικοπές να αυξάνονται όλο και περισσότερο, οι δήμοι "σφίγγουν το ζωνάρι" προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδά τους, κόβοντας από όπου μπορούν. Με οικονομικές λάμπες και αυστηρό έλεγχο σε σβηστά φώτα και υπολογιστές στα δημοτικά κτίρια προσπαθεί η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Αθηναίων, Εύα Κοντοσταθάκου να εξοικονομήσει ενέργεια αλλά και πόρους.
«Έχουμε αντικαταστήσει τις περισσότερες λάμπες του δρόμου με οικονομικές τύπου led», τονίζει στον «Ε.Τ.» και προσθέτει: «Όσο για τα φώτα στα κτίρια του δήμου, έχουμε δώσει ρητή εντολή στους υπαλλήλους να μην ξεχνούν τους υπολογιστές αναμμένους και να σβήνουν τα φώτα με το τέλος του ωραρίου».
Ελεύθερος Τύπος
Είναι να θλίβεται και ν 'απορεί κανείς με τα χάλια που έφτασαν τη χώρα μας οι ελεεινοί πολιτικάντηδες! Όχι μόνοι από οικονομικής άποψης, αλλά κυρίως από κοινωνικής! Ανάγκασαν τον κόσμο να κλείνει τα φώτα του σπιτιού για οικονομία και να έχει μόνο ανοιχτό, τι λέτε; Το βρωμοκούτι, την τηλεόραση! Το απόλυτο όργανο προπαγάνδας, διαστρέβλωσης, ανηθικότητας και ισοπέδωσης των πάντων!
Φταίει βέβαια κι ο καθένας μας ξεχωριστά! ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΕ ΚΕΡΙΑ, παρά με την πορνοτηλεόραση!!! Θα το καταλάβουμε ποτέ;
Με το φως της τηλεόρασης βλέπουν πια οι Ελληνες καταναλωτές, στην προσπάθειά τους να κάνουν οικονομία, σβήνοντας τα φώτα, ενώ την ίδια τακτική ακολουθούν επιχειρήσεις και δήμοι. «Μας έχουν πετσοκόψει μισθούς και συντάξεις, οπότε κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να κάνουμε οικονομία.
Το βράδυ σβήνουμε τα φώτα σχεδόν σε όλο το σπίτι. Όταν μάλιστα ανοίγουμε την τηλεόραση, κλείνουμε όλα τα φώτα του σπιτιού και κινούμαστε μόνο με το φως που εκπέμπει η τηλεόραση», επισημαίνει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο κ. Γιάννης, συνταξιούχος (Σ.Σ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΕΙΣ, ΚΥΡ - ΓΙΑΝΝΗ; ΤΙ ΝΑ ΔΕΙΣ, ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ;;;). «Όσο μπορούμε, προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία, γιατί δεν μας παίρνει πια. Έχω αλλάξει τις λάμπες στο σπίτι και τις έχω αντικαταστήσει με πιο οικονομικές», αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο κ. Βαλάντης, υπάλληλος.
Τους διακόπτες κατεβάζουν και οι επιχειρήσεις, προσπαθώντας να μειώσουν το κόστος του λογαριασμού της ΔΕΗ. «Όταν είμαστε ανοιχτά, αναγκαστικά έχουμε ανοικτά τα φώτα. Στο κλείσιμο όμως κρατάμε μόνο το φως της εισόδου για να φαίνονται οι εφημερίες και τα φώτα από το ταμείο για λόγους ασφάλειας», προσθέτει στην ίδια εφημερίδα ο Γιώργος, φαρμακοποιός.
Αξιοσημείωτη είναι η πτώση της ζήτησης του ηλεκτρικού ρεύματος η οποία τον περασμένο Φεβρουάριο έκανε "βουτιά" κατά 12% σε σχέση με το περασμένο έτος. Η συνολική ζήτηση τον Φεβρουάριο του 2013 διαμορφώθηκε σε 3.842.742 MWh, έναντι 4.357.422 μεγαβατώρων το 2012 με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το 2012 να έχει πέσει σε επίπεδα πριν από το 2004.
Με τις περικοπές να αυξάνονται όλο και περισσότερο, οι δήμοι "σφίγγουν το ζωνάρι" προκειμένου να περιορίσουν τα έξοδά τους, κόβοντας από όπου μπορούν. Με οικονομικές λάμπες και αυστηρό έλεγχο σε σβηστά φώτα και υπολογιστές στα δημοτικά κτίρια προσπαθεί η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Αθηναίων, Εύα Κοντοσταθάκου να εξοικονομήσει ενέργεια αλλά και πόρους.
«Έχουμε αντικαταστήσει τις περισσότερες λάμπες του δρόμου με οικονομικές τύπου led», τονίζει στον «Ε.Τ.» και προσθέτει: «Όσο για τα φώτα στα κτίρια του δήμου, έχουμε δώσει ρητή εντολή στους υπαλλήλους να μην ξεχνούν τους υπολογιστές αναμμένους και να σβήνουν τα φώτα με το τέλος του ωραρίου».
Ελεύθερος Τύπος
ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΚΙΝΟΟ
"Το '74 κλαίγαμε για τα σπίτια μας, τώρα κλαίμε για τις επαύλεις μας"
- Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, κατακεραυνώνει τους κυβερνώντες στην Κύπρο αλλά και τον ίδιο τον λαό της ΜεγαλονήσουΟ δημοφιλής κύπριος τραγουδοποιός Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Ελλάδα, κατακεραυνώνει τους κυβερνώντες στην Κύπρο αλλά και τον ίδιο τον λαό της Μεγαλονήσου με ένα κείμενό του που ανήρτησε στην προσωπική του ιστοσελίδα.
Στο κείμενό του με τίτλο Ελεύθεροι Κατακτημένοι, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης καταγγέλλει πρωτίστως τον ίδιο τον λαό και τις επιλογές που έκανε τις τελευταίες δεκαετίες, λησμονώντας την ιστορία του και τα μαθήματα του 1974 :
Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει.
Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με: Ερχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστε. Γιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλύνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων κι ό,τι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα.
Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει. Γίναμε αρχοντοχωριάτες, επενδύοντας στα χειρότερα χαρακτηριστικά των δύο συνθετικών της λέξης. «Εχω γάμο» λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα χέρια, χωρίς αληθινή, από καρδιάς ευχή. «Και οι γάμοι μας, τα δροσερά στεφάνια και τα δάχτυλα, γίνουνται αινίγματα ανεξήγητα για την ψυχή μας». Ούτε αινίγματα, ούτε τίποτε. Όλα απαντημένα, όλα πεζά. Μεγάλα και άδεια. Απομείναμε αναίσθητοι μπροστά στο ιερό, ζώντας ένα γυαλιστερό, αντιαισθητικό, άχαρο, ανέραστο, ανίερο, ξοδεμένο παρόν. Χωρίς μνήμη, χωρίς όνειρο, διαζευγμένοι από το είναι μας.
Τα καλύτερα παιδιά μας τα πουλήσαμε. Τα αφήσαμε να σπαταλούν τη ζωή τους σε λογιστικά βιβλία, σε γραφεία εταιρειών, σε άψυχους λογαριασμούς. Τα κάναμε σκλάβους με τίτλους διευθυντικού στελέχους. Τα ταΐσαμε χρήματα, τα σπουδάσαμε χρήματα, τα μάθαμε να σκέφτονται χρήματα, να υπηρετούν χρήματα, να ονειρεύονται χρήματα, να παντρεύονται χρήματα, να γεννάνε χρήματα, να είναι χρήματα.
Μιλούν άπταιστα τα χειρότερα Αγγλικά (αυτά της δουλειάς) και άθλια τα καλύτερα Ελληνικά (τα Κυπριακά). Όταν τα χρήματα λείψουν, από πού θα κρατηθούν; Αντικαταστήσαμε το γλέντι στην πλατεία του χωριού με το σκυλάδικο. Τον έρωτα με το στριπτιζάδικο. Τα αναγκαία για την επιβίωση, με ένα τζιπ γεμάτο άχρηστα ψώνια. Τον ελεύθερο χρόνο με την υπερωρία.
Κάναμε το παιγνίδι των παιδιών υπερπαραγωγή, σε πάρτι γενεθλίων κατά παραγγελία. Ξεχάσαμε ποια είναι τα βασικά συστατικά της ύπαρξής μας, ως ατόμων και ως κοινωνίας, αντικαθιστώντας τα με ό,τι μάς γυάλισε στη βιτρίνα. Γίναμε ό,τι μας έπεισε ο διαφημιστής, η τηλεόραση ή το περιοδικό να γίνουμε. Καταντήσαμε οπαδοί ομάδων, φανατικοί, με μαχαίρια και μίσος. Εφηβος, προτού σιχαθώ όλες τις ομάδες εξίσου, ήμουν με την Ομόνοια. Μια μέρα που έπαιζε με το ΑΠΟΕΛ, αρρώστησε ο τυμπανιστής των αντιπάλων. Ήρθαν στην άλλη κερκίδα και μου ζήτησαν να πάω στη δική τους, για να παίξω το τύμπανο. Πήγα ευχαρίστως.
Πέρασε ο καιρός, αλλάξαμε. Ξεχάσαμε. Χωριστήκαμε σε κόμματα και τα ψηφίσαμε τυφλά, διχαστήκαμε με τρόπο αταίριαστο στην ιστορία και την παράδοσή μας. Σε μια σταλιά τόπο, λέγαμε «οι άλλοι». Πήραμε τα χειρότερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας και τα κάναμε αξιώματα. Να πάει στο καλό τέτοιος εαυτός, να μην ξανάρθει. Καθόλου μην τον κλάψουμε, καθόλου μη μας λείψει. Στον αγύριστο! Πέρασαν χρόνια. Το κορίτσι από τις Φιλιππίνες έκλαιγε κρυφά στο κρεβάτι του για το παιδί και τη μάνα που άφησε για να σερβίρει καφέ τον κύριο Πάμπο, που έγινε σερ, για να σιδερώνει τα ακριβά βρακιά της κυρίας Αντρούλλας, που έγινε μάνταμ. Η κοπέλα θα γυρίσει φτωχή στο Μπάγκιο Σίτι ή στη Μανίλα. Θα αγκαλιάσει τη μάνα της, θα φιλήσει το παιδί της. Εμείς, πού επιστρέφουμε;
Τι μένει όταν ο σερ και η μάνταμ, έκπληκτοι, χάνουν το αυτοκίνητο, την υπηρέτρια, το λούσο και το σπίτι τους; Τι κρατιέται αναλλοίωτο μέσα στον χρόνο, κάτω από την επιφάνεια που βουλιάζει; Πού ακριβώς βρίσκεται ανεξίτηλα χαραγμένος ο βαθύς Χαρακτήρας, που μας επιτρέπει, όταν όλα αλλάζουν, να λέμε ακόμη «Εμείς»; Μπορούμε σήμερα να αποφασίσουμε ξανά, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι μαζί, ποιοι είμαστε. Τι είναι σημαντικό και τι όχι. Τι αξίζει να προσπαθήσουμε μέχρι τέλους. Ποια λόγια αξίζει να πούμε προτού φύγουμε, πώς αξίζει να σταθούμε και απέναντι σε τι, προτού πεθάνουμε. Κι αυτό, μπορούμε να το κάνουμε, ακόμη και νηστικοί, άνεργοι και άστεγοι. Ήταν όμως αδύνατον να το κάνουμε χορτάτοι και υποταγμένοι, με έναν εαυτό-καταναλωτή, εξαρτημένο και ευχαριστημένο.
Μείναμε σε σκηνές, στο ύπαιθρο, για χρόνια. Χάσαμε για πάντα τα σπίτια, τα χωριά και τις ζωές μας. Περιμέναμε κάθε μέρα, για χρόνια, αγνοούμενους που δεν γύρισαν. Για δεκαετίες, ακούγαμε αεροπλάνο και στρέφαμε έντρομοι τα μάτια στον ουρανό. Χιαστί ταινίες στα παράθυρα, μη σπάσουν από τον βομβαρδισμό που μπορούσε ανά πάσα στιγμή να ξαναρχίσει. Τα παιδιά που έβγαλαν το σχολείο διαβάζοντας με το κερί στα αντίσκηνα, χειμώνες στη σειρά, βρίζονταν στην Ελλάδα από τους Ελλαδίτες, γιατί τους έτρωγαν τις θέσεις στα πανεπιστήμια. Η Μεγάλη Μαμά τίποτα δεν κατάλαβε. Κι ακόμη δεν καταλαβαίνει. Γιατί, μπορεί η Κύπρος να είναι Ελληνική, όμως, πόσο λίγο Κυπριακή είναι η Ελλάδα! Πόσο λίγο Ελληνική είναι η Ελλάδα!
Επιτρέψαμε στους μικρούς πολιτικούς ενός αδύναμου και απροστάτευτου τόπου, να συμπεριφέρονται σαν άρχοντες αυτοκρατορίας. Να υπηρετούν κόμματα και τσέπες, σαν να μην υπάρχει απειλή, κίνδυνος και γκρεμός, σαν να είναι αδύνατον από τη μια μέρα στην άλλη να γίνουμε μπουκιά στο στόμα κροκοδείλων. Είδαμε τα τρυφερά, αγνά χαμόγελα των παιδιών του Απελευθερωτικού Αγώνα να χρησιμοποιούνται από βάρβαρους, απαίδευτους «πατριώτες» με ξυρισμένα κεφάλια, φαλακρούς «απ' έξω κι από μέσα». Ζήσαμε την αδικία, την απώλεια, την εγκατάλειψη. Τα ξέρουμε όλα, τα είδαμε όλα, τα ζήσαμε όλα. Τώρα θα φοβηθούμε;
Όταν κλαίγαμε το '74, κλαίγαμε για τα σπίτια μας. Σήμερα θα κλάψουμε για τις επαύλεις μας; Τότε, κλαίγαμε για το χωριό μας. Θα κλάψουμε σήμερα για την τράπεζα; Τότε, για τους τάφους των γονιών μας. Σήμερα για τα χρέη μας; Τότε, για τις ζωές μας. Σήμερα για τις δουλειές μας; Δεν νομίζω...
Η κοινωνία μας, αυτή η διαλυμένη, πιέζοντας ασταμάτητα την όποια επίσημη πολιτική ηγεσία, αλλά και πέρα απ' αυτήν, θα αναπτύξει μηχανισμούς στήριξης των ανέργων, θα φροντίσει τα παιδιά της. Όχι από ελεημοσύνη. Από αλληλεγγύη. Και με τη γνώση πως, αν ο διπλανός δε ζει καλά, κανείς δε ζει καλά. Γιατί, ό,τι ποτέ μας κράτησε σ' αυτόν τον τόπο, ήταν ένας ιδιόμορφος, ποιητικός, παράλογα ωραίος κοινωνικός ιστός, που αυτοπροστατεύεται και που μας προστατεύει. Αυτός είναι που ανάγκασε τους βουλευτές να πουν, για μια έστω στιγμή, «Όχι». Το «Όχι» της Κυπριακής Βουλής, είναι σημαντικότερο απ' ότι κάποιοι χαιρέκακοι μπορούν να υποψιαστούν. Κι ας επιστρέψει η Βουλή εκλιπαρώντας τους Τροϊκανούς, κι ας πέσει στα γόνατα, κι ας τους γλύψει τα πόδια, μετά. Κι ας χάσουμε περισσότερα. Γιατί, για μια στιγμή έστω, έμοιασε η Δημοκρατία να έχει νόημα, ένα νόημα ξεχασμένο εδώ και δεκαετίες. Έμοιασαν, έστω και για μια στιγμή, οι εκπρόσωποι να εκπροσωπούν πράγματι. Η στιγμή καταγράφεται και μένει, δημιουργώντας προηγούμενο, παρά την όποια κατάληξη. Και το γεγονός πως το προηγούμενο δημιουργήθηκε από μισή μερίδα τόπο, αγαπητοί λογικοί λογιστές, το κάνει ακόμη σημαντικότερο. Τίποτα «δικό σας» δεν θα μείνει ποτέ στην Ιστορία, να σηματοδοτεί, να καθορίζει, ή έστω να θυμίζει κάτι υπαρξιακά σημαντικό. Αφήστε μας να το χαρούμε. Δεν μας προσφέρονται συχνά τέτοιες χαρές.
Αυτό το «Όχι», φαίνεται να είχε και χειροπιαστά αποτελέσματα: Εκτός από τη δυνατότητα μη φορολόγησης των μικροκαταθετών, εκτός από το χρονικό περιθώριο που έδωσε για τη νομοθετική ρύθμιση του περιορισμού των συναλλαγών και τη δημιουργία Ταμείου Αλληλεγγύης, που μπορούν να παίξουν σημαντικά θετικό ρόλο στο μέλλον, έδωσε και τη δυνατότητα, έστω σπασμωδικά, έστω την τελευταία στιγμή, έστω με απογοητευτικό αποτέλεσμα, να μετρηθούν οι δυνάμεις και οι «φιλίες», τόσο της Κύπρου, όσο και της Ελλάδας.
Βοήθησε να καθαρίσει το τοπίο, να τελειώσουμε με ψευδαισθήσεις, να καταλάβουμε ξανά το πόσο μόνοι είμαστε, το πόση ευθύνη έχουμε. Κι όσοι πιστεύουν πως με ένα «Ναι» θα σώζαμε κάτι, τη Λαϊκή Τράπεζα ή την Κύπρου (αλήθεια, πόσο «δική μας» μπορεί να είναι μια τράπεζα;) και μαζί τις δουλειές, ή τους κόπους μιας ζωής που τους εμπιστευτήκαμε, να μην ξεχνούν πως, όποιο κομμάτι μας έμεινε απροστάτευτο, ούτως ή άλλως, και με τα «Ναι» και με τα «Όχι», θα κατασπαραχθεί.
Δυστυχώς, δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει "plan B". Θα ήταν αδύνατον να έχει εκπονηθεί από ανθρώπους της γενιάς μου και της προηγούμενης, από ανθρώπους βουτηγμένους στην κατανάλωση, στο εφήμερο, στο συμφέρον, στο νεοπλουτισμό και στο τίποτε, μια πολιτική που να έχει βάθος και σοβαρότητα. Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι, χωρίς δικλίδες ασφαλείας, χωρίς λογική, είπαν ενστικτωδώς "Όχι". Έστω και για μια στιγμή. Ένα "Όχι" καταστροφικό και λυτρωτικό μαζί, που εσείς, αγαπητοί Ελλαδίτες μνημονιακοί, πολιτικοί και δημοσιογράφοι, με πρόσχημα το καλό μας, δεν θα πείτε ποτέ. Θα προτιμήσετε να καταστραφούμε εξίσου, λέγοντας "Ναι".
Οι Κύπριοι προσφυγοποιούμαστε ξανά στην ίδια μας την πατρίδα. Χάνουμε ξανά τη ζωή όπως τη χτίσαμε, όπως νομίζουμε πως τη διαλέξαμε, όπως νομίσαμε πως μας ανήκει. Και φοβόμαστε. Είναι ανθρώπινο. Όμως, τι πραγματικά φοβόμαστε; Ότι θα πεινάσουμε; Πεινάσαμε και παλιότερα. Ότι θα κρυώσουμε; Κρυώσαμε χρόνια. Ότι θα μείνουμε μόνοι; Πάντα μόνοι ήμασταν. Ότι θα πονέσουμε; Από πόνο άλλο τίποτε... Ότι θα μας κατακτήσουν; Πάντα κατακτημένοι υπήρξαμε.
Θα τα καταφέρουμε, το ξέρουμε καλά! Γιατί, τελικά, δεν φοβόμαστε τίποτε. Γιατί, τελικά, το μόνο που φοβόμαστε, είναι το υποχρεωτικό κοίταγμα στον καθρέφτη. Το μόνο που μας φοβίζει, είναι το μόνο που πραγματικά έχουμε: το αληθινό μας πρόσωπο. Ας το ξεθάψουμε, ας το θυμηθούμε, ας το κοιτάξουμε. Ενώ όλοι, φίλοι και εχθροί, μας αγριοκοιτάζουν, ενώ η μάσκα μας πέφτει νεκρή, αυτό θα μας χαμογελάσει.
ΠΗΓΗ: tanea.gr
Ετικέτες
Διάφορα,
Μεγαλα λογια,
Πολιτικη
H ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ
Πώς να φτάσετε στην Πύλη του Παραδείσου!
Ημερομηνία: 29 Μαρτίου 2013
Κοντά στην περιοχή Zhangjiajie ορθώνεται περήφανο το βουνό Heavens Gate...στο κέντρο του οποίου βρίσκεται το σπήλαιο "Η πύλη για τον Παράδεισο" (Door to the Heaven). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη φυσική σπηλιά στην Κίνα, που αποτέλεσε σημαντικό τόπο λατρείας για τους αρχαίους Κινέζους.Η τρύπα, ύψους 122 μέτρων, δημιουργήθηκε όταν κατέρρευσε ένας βράχος που ένωνε τα δύο βουνά.
Για να δείτε από κοντά την πύλη θα πρέπει να ανεβείτε 999 εξαντλητικά σκαλοπάτια. Ο αριθμός δεν επιλέχθηκε τυχαία. Το 9 για τους Κινέζους έχει την ίδια έννοια με τη λέξη "αιώνια", ή "διαρκή". Για να φτάσετε στη βάση της σκάλας, αν δεν θέλετε να ανεβείτε τα σκαλιά, θα χρειαστεί πρώτα να μπείτε στο τελεφερίκ, που ανεβαίνει 1.219 μέτρα ή να πάρετε το λεωφορείο που διασχίζει έναν επικίνδυνο ορεινό δρόμο όλο στροφές.
Για να δείτε από κοντά την πύλη θα πρέπει να ανεβείτε 999 εξαντλητικά σκαλοπάτια. Ο αριθμός δεν επιλέχθηκε τυχαία. Το 9 για τους Κινέζους έχει την ίδια έννοια με τη λέξη "αιώνια", ή "διαρκή". Για να φτάσετε στη βάση της σκάλας, αν δεν θέλετε να ανεβείτε τα σκαλιά, θα χρειαστεί πρώτα να μπείτε στο τελεφερίκ, που ανεβαίνει 1.219 μέτρα ή να πάρετε το λεωφορείο που διασχίζει έναν επικίνδυνο ορεινό δρόμο όλο στροφές.
Ετικέτες
Διάφορα φώτο,
φώτο
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)