Κυριακή 8 Απριλίου 2012
BENZINH H ΥΓΡΑΕΡΙΟ
Υγραέριο: Πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα υγραεριοκίνησης!
Κυριακή, 8 Απριλίου 2012 15:02
Υγραέριο στο αυτοκίνητο - υγραεριοκίνηση: πολύς ντόρος στις μέρες μας! Αξίζει; Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα; Δείτε!
Αναζητώντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τηςυγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο, η αποστολή του ερευνητή είναι μια εύκολη υπόθεση και ξεκινά από το φλέγον τα τελευταία χρόνια θέμα: το περιβάλλον!
Υγραεριοκίνηση = Λιγότεροι ρύποι στο περιβάλλον, μεγαλύτερη οικονομία στην τσέπη μας.
Αναμφισβήτητα το υγραέριο είναι περιβαλλοντικά μακράν προτιμότερο από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων μευγραέριο, συγκρινόμενες με αυτές από βενζινοκίνητα (αμόλυβδης) οχήματα, είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 20%.
Οσο, δε, για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που επίσης εκπέμπουν εξίσου χαμηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, η μεγάλη διαφορά είναι πως αφενός ο κινητήρας που καίει υγραέριο είναι πολύ πιο ήσυχος από αυτόν τον σούπερ θορυβώδη του πετρελαίου.
Ωστόσο το κυριότερο πλεονέκτημα είναι πως ενώ το υγραέριο εξατμίζεται άμεσα εκτός των δεξαμενών φύλαξής του, το πετρέλαιο είναι εξαιρετικά επιβαρυντικό αν χυθεί στο περιβάλλον.
Συγκριτικά, τέλος, το υγραέριο παράγει πολύ λιγότερο διοξείδιο του αζώτου από ό,τι το πετρέλαιο. Υγραεριοκίνηση =
Οικονομία! Ο έχων υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητό του μπορεί να το πιστοποιήσει.
Τουλάχιστον 40% φθηνότερο καύσιμο (30% σε σύγκριση με το πετρέλαιο) και πολύ πιο ασφαλές από την εύφλεκτη βενζίνη.
Επιπλέον το υγραέριο δεν προκαλεί στον κινητήρα τις φθορές που προκαλεί ηβενζίνη και κυρίως το πετρέλαιο που είναι και ό,τι ακριβότερο όσον αφορά στη συντήρηση του κινητήρα.
Συμπερασματικά αυξάνεται ο χρόνος ζωής του κινητήρα και σας γλιτώνει από περαιτέρω έξοδα μακροχρόνια.
Σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, όπου προβλέπεται να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, είναι προφανές πως το υγραέριο καθιστά το έξοδο αρκετά χαμηλότερο, λόγω της καθαρότητάς του και του πόσο πιο φιλικά προς το περιβάλλον λειτουργεί σε σύγκριση με βενζίνη και πετρέλαιο.
Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που παράγονται υγραεριοκίνητα, έτσι όποιος θέλει να εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης στο ΙΧ του πρέπει να καταβάλει ένα ποσό από 750 ως 1200 ευρώ κατά μέσο όρο, ακόμα και 2000 € για μεγάλους κινητήρες με πολλούς κυλίνδρους.
Στην παρούσα φάση, που το υγραέριο είναι αναπτυσσόμενο, υπάρχει ακόμα περιορισμένος αριθμός πρατηρίων που προμηθεύουν τα αυτοκίνητα, έτσι πρέπει κανείς να προσέχει μην μείνει από καύσιμο σε περιοχή που δεν έχει πρατήριο, αν και το σύστημα βενζίνης παραμένει στο αυτοκίνητο και λειτουργεί κανονικά, άρα μπορεί να εκτελέσει και χρέη «ρεζέρβας».
Αν και πλέον τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα δεν καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο για ίδιες αποστάσεις, οι επιδόσεις του κινητήρα σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα πέφτει με το υγραέριο κατά 3% περίπου λόγω μείωσης της παραγόμενης ιπποδύναμης κατά 2-7%.
Αν κανείς θέλει να οδηγεί στο όριο, θα το σκεφτεί. Αν όμως οδηγεί «φυσιολογικά», τότε δεν θα διαπιστώσει κάποια διαφορά!
Υγραεριοκίνηση = σοβαρά πλεονεκτήματα
Συγκριτικά, λοιπόν, τα πλεονεκτήματαείναι περισσότερα υπέρ του υγραερίου, ενώ είναι και πιο σοβαρά. Πρόκειται για βελτιώσεις σε ασφάλεια, οικονομία κα περιβάλλον, ενώ το μόνο μειονέκτημα είναι ότι θα χάσει κανείς 2/100 χιλιόμετρα ταχύτητας και θα πρέπει να μην είναι... ξεχασιάρης για να μην μείνει από υγραέριο.
Η δε απόσβεση στην επένδυση των 750-1200 ευρώ για τη μετατροπή σε υγραεριοκίνηση συνεπάγεται 15-25 γεμίσματα και εξαρτάται από το πόσο πολύ χρησιμοποιεί κανείς το αυτοκίνητό του για να υπολογιστεί ο ακριβής χρόνος που θα χρειαστεί για να «βγει» στην τσέπη το κόστος αυτό.
Αυτά είναι πάνω κάτω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της υγραεριοκίνησης - του υγραερίου, αντί βενζίνης ή πετρελαίου στο αυτοκίνητό μας.
Ελπίζουμε σε κάποιους να φάνηκαν χρήσιμες οι πιο πάνω πληροφορίες!
Υγραεριοκίνηση = Λιγότεροι ρύποι στο περιβάλλον, μεγαλύτερη οικονομία στην τσέπη μας.
Αναμφισβήτητα το υγραέριο είναι περιβαλλοντικά μακράν προτιμότερο από οποιοδήποτε άλλο ορυκτό καύσιμο.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων μευγραέριο, συγκρινόμενες με αυτές από βενζινοκίνητα (αμόλυβδης) οχήματα, είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 20%.
Οσο, δε, για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που επίσης εκπέμπουν εξίσου χαμηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, η μεγάλη διαφορά είναι πως αφενός ο κινητήρας που καίει υγραέριο είναι πολύ πιο ήσυχος από αυτόν τον σούπερ θορυβώδη του πετρελαίου.
Ωστόσο το κυριότερο πλεονέκτημα είναι πως ενώ το υγραέριο εξατμίζεται άμεσα εκτός των δεξαμενών φύλαξής του, το πετρέλαιο είναι εξαιρετικά επιβαρυντικό αν χυθεί στο περιβάλλον.
Συγκριτικά, τέλος, το υγραέριο παράγει πολύ λιγότερο διοξείδιο του αζώτου από ό,τι το πετρέλαιο. Υγραεριοκίνηση =
Οικονομία! Ο έχων υγραεριοκίνηση στο αυτοκίνητό του μπορεί να το πιστοποιήσει.
Τουλάχιστον 40% φθηνότερο καύσιμο (30% σε σύγκριση με το πετρέλαιο) και πολύ πιο ασφαλές από την εύφλεκτη βενζίνη.
Επιπλέον το υγραέριο δεν προκαλεί στον κινητήρα τις φθορές που προκαλεί ηβενζίνη και κυρίως το πετρέλαιο που είναι και ό,τι ακριβότερο όσον αφορά στη συντήρηση του κινητήρα.
Συμπερασματικά αυξάνεται ο χρόνος ζωής του κινητήρα και σας γλιτώνει από περαιτέρω έξοδα μακροχρόνια.
Σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, όπου προβλέπεται να υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, είναι προφανές πως το υγραέριο καθιστά το έξοδο αρκετά χαμηλότερο, λόγω της καθαρότητάς του και του πόσο πιο φιλικά προς το περιβάλλον λειτουργεί σε σύγκριση με βενζίνη και πετρέλαιο.
Που υπερέχουν η βενζίνη και το ντίζελ σε σχέση με το υγραέριο
Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που παράγονται υγραεριοκίνητα, έτσι όποιος θέλει να εγκαταστήσει σύστημα υγραεριοκίνησης στο ΙΧ του πρέπει να καταβάλει ένα ποσό από 750 ως 1200 ευρώ κατά μέσο όρο, ακόμα και 2000 € για μεγάλους κινητήρες με πολλούς κυλίνδρους.
Στην παρούσα φάση, που το υγραέριο είναι αναπτυσσόμενο, υπάρχει ακόμα περιορισμένος αριθμός πρατηρίων που προμηθεύουν τα αυτοκίνητα, έτσι πρέπει κανείς να προσέχει μην μείνει από καύσιμο σε περιοχή που δεν έχει πρατήριο, αν και το σύστημα βενζίνης παραμένει στο αυτοκίνητο και λειτουργεί κανονικά, άρα μπορεί να εκτελέσει και χρέη «ρεζέρβας».
Αν και πλέον τα υγραεριοκίνητα αυτοκίνητα δεν καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο για ίδιες αποστάσεις, οι επιδόσεις του κινητήρα σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα πέφτει με το υγραέριο κατά 3% περίπου λόγω μείωσης της παραγόμενης ιπποδύναμης κατά 2-7%.
Αν κανείς θέλει να οδηγεί στο όριο, θα το σκεφτεί. Αν όμως οδηγεί «φυσιολογικά», τότε δεν θα διαπιστώσει κάποια διαφορά!
Υγραεριοκίνηση = σοβαρά πλεονεκτήματα
Συγκριτικά, λοιπόν, τα πλεονεκτήματαείναι περισσότερα υπέρ του υγραερίου, ενώ είναι και πιο σοβαρά. Πρόκειται για βελτιώσεις σε ασφάλεια, οικονομία κα περιβάλλον, ενώ το μόνο μειονέκτημα είναι ότι θα χάσει κανείς 2/100 χιλιόμετρα ταχύτητας και θα πρέπει να μην είναι... ξεχασιάρης για να μην μείνει από υγραέριο.
Η δε απόσβεση στην επένδυση των 750-1200 ευρώ για τη μετατροπή σε υγραεριοκίνηση συνεπάγεται 15-25 γεμίσματα και εξαρτάται από το πόσο πολύ χρησιμοποιεί κανείς το αυτοκίνητό του για να υπολογιστεί ο ακριβής χρόνος που θα χρειαστεί για να «βγει» στην τσέπη το κόστος αυτό.
Αυτά είναι πάνω κάτω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της υγραεριοκίνησης - του υγραερίου, αντί βενζίνης ή πετρελαίου στο αυτοκίνητό μας.
Ελπίζουμε σε κάποιους να φάνηκαν χρήσιμες οι πιο πάνω πληροφορίες!
Ετικέτες
Διάφορα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,
AUTO
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)