Τρίτη 3 Απριλίου 2012
ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ
Η λύση ΔΕΝ είναι οι μισθοί
Απλά για να καταλάβουμε όλοι πόσο μεγάλη βλακεία είναι αυτό που μας λένε: κόψτε τους μισθούς σας για να γίνετε ανταγωνιστικοί και να βγείτε από την κρίση.
Η Ελλάδα δε θα γίνει ποτέ ανταγωνιστική κόβοντας τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, σφαγιάζοντας τα επιδόματα αδείας και τα δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων, κι αφήνοντας τα Ελληνόπουλα να δουλεύουν με βασικό μισθό τα 150 ευρώ (όπως ονειρεύεται η τρόικα).
Όχι, όχι μόνο γιατί οι εργαζόμενοι των 150 ευρώ το μήνα , την ώρα που η τιμή της βενζίνης θα έχει φτάσει τα 2 ευρώ, θα ψοφάνε της πείνας και δε θα έχουν δύναμη ούτε να σηκώσουν το χέρι τους και να δουλέψουν. Αλλά γιατί, πολύ απλά, Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ. Είναι θέμα παραγωγικότητας.
Όχι μόνο της εργασίας, αλλά όλων των συντελεστών της παραγωγής -του κεφαλαίου και των φυσικών πόρων, επίσης- σε συνδυασμό με τις συνθήκες (γραφειοκρατία, διαφθορά κ.λπ.) που δημιουργεί μια οικονομία για την αξιοποίηση των συντελεστών αυτών. Σε ό,τι αφορά το εργατικό κόστος, πάντως, δεν είναι θέμα του τι δίνεις στον εργαζόμενο (σε μισθό), αλλά του τι παίρνεις από αυτόν (σε αποτέλεσμα εργασίας). Αλλιώς, πολύ απλά, θα δίναμε σε όλο τον κόσμο τον ίδιο –κομμουνιστικό- μισθό και θα λύναμε το πρόβλημα.
Διότι, τι λέει το περίφημο μοντέλο ανάπτυξης της Βραζιλίας που –τόσο ανεύθυνα- επικαλούνται ορισμένοι, ως παράδειγμα προς μίμηση; Λέει: δώστε 150 ευρώ στον εργαζόμενο και τότε θα έρθει η τάδε ξένη πολυεθνική, θα παίρνει στη δούλεψή της 6-7 Ελληνόπουλα στο χιλιάρικο και θα έχετε ανάπτυξη. Και θα πανηγυρίζουν οι φωστήρες για την ανάπτυξη αυτή του 5%, την ώρα που ο ελληνικός λαός θα πεθαίνει της πείνας.
Ακόμη και τότε, όμως, μην είστε τόσο σίγουροι ότι θα έρθει έστω κι αυτή η –πληρωμένη με το αίμα του Ελληνα πολίτη- ανάπτυξη… Διότι, για σκεφτείτε το λιγάκι: Τι πάμε να κάνουμε με τους μισθούς της πείνας; Ποιους πάμε να ανταγωνιστούμε; Πάμε να μειώσουμε το εργατικό μας κόστος κάτω από τα όσα παίρνει ο Κινέζος και ο Ινδός; Θα το καταφέρουμε ποτέ αυτό; Είναι δυνατόν; Ή θα καθόμαστε, σα το Χότζα, να κλαίμε πάνω από το μουλάρι, που μόλις το είχε «εκπαιδεύσει» να μην τρώει, πήγε και ψόφησε το αναθεματισμένο;
Και η Βουλγαρία το έχει κάνει. Εχει ισοπεδώσει τους μισθούς, δήθεν για να γίνει ανταγωνιστική. Επειδή της το υπέδειξαν/επέβαλλαν οι ξένοι φωστήρες, δηλαδή. Είδατε εσείς καμιά ξένη επένδυση της προκοπής να πηγαίνει Βουλγαρία; Θα σας απαντήσω εγώ, για να μην το ψάχνετε. Όχι. Γιατί πολύ απλά, η λύση ΔΕΝ είναι οι μισθοί, βλάκα.
Η λύση είναι να δεις τι μπορείς να κάνεις καλύτερα από τους άλλους. Όχι αναγκαστικά φτηνότερα. Το γαλλικό κρασί προφανώς και δεν είναι το φθηνότερο στον κόσμο. Εχει καταφέρει να πείσει, όμως, ότι αξίζει να ξοδέψεις κάτι παραπάνω για να πιεις κρασί τέτοιας ποιότητας.
Από την άλλη, το ελληνικό ελαιόλαδο ΕΙΝΑΙ το καλύτερο στον κόσμο. Κι όλο που καταφέραμε να κάνουμε είναι να το πουλάμε χύμα –και σε τιμές εξευτελιστικές- στην Ιταλία, να το εμφιαλώνουν σε όμορφα μπουκάλια οι Ιταλοί και να το πουλάνε –πανάκριβα- σε όλο τον κόσμο.
Γιατί πολύ απλά, η λύση ΔΕΝ είναι οι μισθοί, βλάκα.
Απλά για να καταλάβουμε όλοι πόσο μεγάλη βλακεία είναι αυτό που μας λένε: κόψτε τους μισθούς σας για να γίνετε ανταγωνιστικοί και να βγείτε από την κρίση.
Η Ελλάδα δε θα γίνει ποτέ ανταγωνιστική κόβοντας τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, σφαγιάζοντας τα επιδόματα αδείας και τα δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων, κι αφήνοντας τα Ελληνόπουλα να δουλεύουν με βασικό μισθό τα 150 ευρώ (όπως ονειρεύεται η τρόικα).
Όχι, όχι μόνο γιατί οι εργαζόμενοι των 150 ευρώ το μήνα , την ώρα που η τιμή της βενζίνης θα έχει φτάσει τα 2 ευρώ, θα ψοφάνε της πείνας και δε θα έχουν δύναμη ούτε να σηκώσουν το χέρι τους και να δουλέψουν. Αλλά γιατί, πολύ απλά, Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ. Είναι θέμα παραγωγικότητας.
Όχι μόνο της εργασίας, αλλά όλων των συντελεστών της παραγωγής -του κεφαλαίου και των φυσικών πόρων, επίσης- σε συνδυασμό με τις συνθήκες (γραφειοκρατία, διαφθορά κ.λπ.) που δημιουργεί μια οικονομία για την αξιοποίηση των συντελεστών αυτών. Σε ό,τι αφορά το εργατικό κόστος, πάντως, δεν είναι θέμα του τι δίνεις στον εργαζόμενο (σε μισθό), αλλά του τι παίρνεις από αυτόν (σε αποτέλεσμα εργασίας). Αλλιώς, πολύ απλά, θα δίναμε σε όλο τον κόσμο τον ίδιο –κομμουνιστικό- μισθό και θα λύναμε το πρόβλημα.
Διότι, τι λέει το περίφημο μοντέλο ανάπτυξης της Βραζιλίας που –τόσο ανεύθυνα- επικαλούνται ορισμένοι, ως παράδειγμα προς μίμηση; Λέει: δώστε 150 ευρώ στον εργαζόμενο και τότε θα έρθει η τάδε ξένη πολυεθνική, θα παίρνει στη δούλεψή της 6-7 Ελληνόπουλα στο χιλιάρικο και θα έχετε ανάπτυξη. Και θα πανηγυρίζουν οι φωστήρες για την ανάπτυξη αυτή του 5%, την ώρα που ο ελληνικός λαός θα πεθαίνει της πείνας.
Ακόμη και τότε, όμως, μην είστε τόσο σίγουροι ότι θα έρθει έστω κι αυτή η –πληρωμένη με το αίμα του Ελληνα πολίτη- ανάπτυξη… Διότι, για σκεφτείτε το λιγάκι: Τι πάμε να κάνουμε με τους μισθούς της πείνας; Ποιους πάμε να ανταγωνιστούμε; Πάμε να μειώσουμε το εργατικό μας κόστος κάτω από τα όσα παίρνει ο Κινέζος και ο Ινδός; Θα το καταφέρουμε ποτέ αυτό; Είναι δυνατόν; Ή θα καθόμαστε, σα το Χότζα, να κλαίμε πάνω από το μουλάρι, που μόλις το είχε «εκπαιδεύσει» να μην τρώει, πήγε και ψόφησε το αναθεματισμένο;
Και η Βουλγαρία το έχει κάνει. Εχει ισοπεδώσει τους μισθούς, δήθεν για να γίνει ανταγωνιστική. Επειδή της το υπέδειξαν/επέβαλλαν οι ξένοι φωστήρες, δηλαδή. Είδατε εσείς καμιά ξένη επένδυση της προκοπής να πηγαίνει Βουλγαρία; Θα σας απαντήσω εγώ, για να μην το ψάχνετε. Όχι. Γιατί πολύ απλά, η λύση ΔΕΝ είναι οι μισθοί, βλάκα.
Η λύση είναι να δεις τι μπορείς να κάνεις καλύτερα από τους άλλους. Όχι αναγκαστικά φτηνότερα. Το γαλλικό κρασί προφανώς και δεν είναι το φθηνότερο στον κόσμο. Εχει καταφέρει να πείσει, όμως, ότι αξίζει να ξοδέψεις κάτι παραπάνω για να πιεις κρασί τέτοιας ποιότητας.
Από την άλλη, το ελληνικό ελαιόλαδο ΕΙΝΑΙ το καλύτερο στον κόσμο. Κι όλο που καταφέραμε να κάνουμε είναι να το πουλάμε χύμα –και σε τιμές εξευτελιστικές- στην Ιταλία, να το εμφιαλώνουν σε όμορφα μπουκάλια οι Ιταλοί και να το πουλάνε –πανάκριβα- σε όλο τον κόσμο.
Γιατί πολύ απλά, η λύση ΔΕΝ είναι οι μισθοί, βλάκα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
Τρίτη, 3 Απριλίου 2012
Έτοιμο να βγεί στην αγορά το αυτοκίνητο που πετάει! - Επιτυχής η πρώτη δοκιμαστική... πτήση
Η αμερικανική εταιρία Terrafugia δοκίμασε με επιτυχία το αυτοκίνητο-αεροπλάνο της με την ονομασία "Transition" («Μετάβαση»), φέρνοντας ένα όνειρο της επιστημονικής φαντασίας πιο κοντά στην πραγματοποίησή του.
Το «τεστ-ντράιβ» (ή μάλλον το τεστ πτήσης) διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, και η εταιρεία, που έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια από τις αμερικανικές αρχές, προσδοκά ότι το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά σε ένα χρόνο περίπου.
Το «τεστ-ντράιβ» (ή μάλλον το τεστ πτήσης) διήρκεσε οκτώ λεπτά, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, και η εταιρεία, που έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια από τις αμερικανικές αρχές, προσδοκά ότι το αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά σε ένα χρόνο περίπου.
«Με το τεστ μας αποδείξαμε ότι είναι εφικτό αυτό που κάποτε εθεωρείτο ένα αδιανόητο όνειρο» δήλωσε ο Καρλ Ντίτριχ, ιδρυτής της εταιρίας που εδρεύει στη Μασαχουσέτη.
Το αυτοκίνητο-αεροπλανάκι είναι διθέσιο και έχει πάρει πολλά στοιχεία από το "Fiat 500". Το πλάτος του είναι 2,3 μέτρα, δηλαδή όσο ενός αυτοκινήτου και έτσι χωρά σε ένα κανονικό γκαράζ, αλλά αυξάνεται στα οκτώ μέτρα όταν τα φτερά ανοίγουν. Τα φτερά διπλώνουν όταν δεν πετά και κυκλοφορεί στο δρόμο. Το ιπτάμενο όχημα χρειάζεται περίπου 750 μέτρα διάδρομο για να απογειωθεί.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
Η αρχική τιμή πώλησης είναι γύρω στα 279.000 δολάρια (215.000 ευρώ) και ήδη έχουν γίνει 100 παραγγελίες από ενδιαφερόμενους αγοραστές. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο έχει ακτίνα δράσης 787 χλμ. Βέβαια, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι επίσης πιλότοι και να έχουν τουλάχιστον 20 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.
Δύο ακόμα εταιρίες που σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα στο όχι μακρινό μέλλον, είναι η ολλανδική PAL-V (έχει ήδη δοκιμάσει ένα πρωτότυπο και προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά τα πρώτα μοντέλα της το 2014) και η αμερικανική Moller International (που έχει δημιουργήσει ένα όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης).
Το αυτοκίνητο-αεροπλανάκι είναι διθέσιο και έχει πάρει πολλά στοιχεία από το "Fiat 500". Το πλάτος του είναι 2,3 μέτρα, δηλαδή όσο ενός αυτοκινήτου και έτσι χωρά σε ένα κανονικό γκαράζ, αλλά αυξάνεται στα οκτώ μέτρα όταν τα φτερά ανοίγουν. Τα φτερά διπλώνουν όταν δεν πετά και κυκλοφορεί στο δρόμο. Το ιπτάμενο όχημα χρειάζεται περίπου 750 μέτρα διάδρομο για να απογειωθεί.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
Η αρχική τιμή πώλησης είναι γύρω στα 279.000 δολάρια (215.000 ευρώ) και ήδη έχουν γίνει 100 παραγγελίες από ενδιαφερόμενους αγοραστές. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο έχει ακτίνα δράσης 787 χλμ. Βέβαια, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι επίσης πιλότοι και να έχουν τουλάχιστον 20 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.
Δύο ακόμα εταιρίες που σχεδιάζουν να παρουσιάσουν ιπτάμενα αυτοκίνητα στο όχι μακρινό μέλλον, είναι η ολλανδική PAL-V (έχει ήδη δοκιμάσει ένα πρωτότυπο και προγραμματίζει να βγάλει στην αγορά τα πρώτα μοντέλα της το 2014) και η αμερικανική Moller International (που έχει δημιουργήσει ένα όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης).
Ετικέτες
Διάφορα.Ταλεντα,
AUTO
ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ
Τρίτη, 3 Απριλίου 2012
Πρόταση ΕΟΠΥΥ: να πληρώνουν μόνο 5% για τα γενόσημα οι ασθενείς!
Κίνητρο τη μικρότερη συμμετοχή την αγορά φαρμάκων ώστε να επιλέγουν οι ασφαλισμένοι το φθηνά γενόσημα θα προτείνει ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Γεράσιμος Βουδούρης μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή του Νίκου Ευαγγελάτου στον Flash.....
επεσήμανε ότι θα προτείνει στην ηγεσία του υπουργείου Υγείας, οι ασθενείς που επιλέγουν να πάρουν γενόσημο φθηνό φάρμακο να πληρώνουν συμμετοχή μόνο 5% αντί του 25% που ισχύει κανονικά.
Πρόκειται για μια κίνηση που κατά τον κ.Βουδούρη θα διευκολύνει τόσο τους ασθενείς που θα πληρώνουν λιγότερα από την τσέπη τους όσο και τα Ταμεία του κράτους καθώς επιλέγοντας φθηνά γενόσημα άρα θα μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη.
Να σημειωθεί ότι με βάση τη συμφωνία κυβέρνησης- τρόικας η ετήσια φαρμακευτική δαπάνη δε θα πρέπει να ξεπερνά πλέον τα 2,88 δις ευρώ την ώρα που τα περασμένα έτη κυμαίνονταν στα 4,1 δις το χρόνο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)