Ο αγώνας διεκόπη έξι γύρους πριν το φινάλε λόγω ατυχήματος (με τον Πετρόφ να φεύγει με ασθενοφόρο αλλά να είναι καλά, με μελανιές τη γλίτωσε) και μετά από περίπου 25 λεπτά επανεκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας… ξενερώνοντας ουσιαστικά την όλη αγωνία μέχρι τότε. Γιατί ως τότε, απολαμβάναμε μια συγκλονιστική μάχη ανάμεσα στον Φέτελ, τον Φερνάντο Αλόνσο που ήταν δεύτερος και τον τρίτο Τζένσον Μπάτον.
Οι τρεις τους ήταν κολλημένοι ο ένας πίσω από τον άλλον για αρκετούς γύρους, με τους δύο πρώτους να έχουν κάνει μόνο ένα πιτ στοπ και τον Βρετανό τρία, αλλά να δίνουν ρεσιτάλ οδήγησης, στην προσπάθειά τους να τον κρατήσουν πίσω τους. Οι δύο εμφανίσεις του SC, αλλά και η προσωρινή διακοπή ωφέλησαν τον Φέτελ (56 γύρους έκανε με τη μαλακή γόμα!), ο οποίος κατάφερε να φτάσει πρώτος στον τερματισμό και να δώσει στη Red Bull τη δεύτερη σερί νίκη της στο Μόντε Κάρλο, μετά την περσινή του Μαρκ Γουέμπερ.
Ο Αυστραλός πιλότος κατάφερε να φτάσει στην τέταρτη θέση στον τελευταίο γύρο και να σημειώσει μάλιστα και τον ταχύτερο χρόνο, έχοντας προηγουμένως καταστραφεί από το λάθος της ομάδας του στα πιτ που τα μπέρδεψε με τα ελαστικά και λίγο έλλειψε να στοιχήσει τον αγώνα και στον team mate του. Στην πέμπτη θέση ήταν ο Καμούι Κομπαγιάσι, στο καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, ενώ έκτος τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον, παρά την ποινή των +20 δευτερολέπτων στο χρόνο του, που πήρε από τους αγωνοδίκες μετά το τέλος του Grand Prix.
Ο Βρετανός της McLaren ήταν ένα από τα πρόσωπα της ημέρας, αφού αρχικά προκάλεσε την εγκατάλειψη του Φελίπε Μάσα στην προσπάθειά του ντε και καλά να προσπεράσει και στη συνέχεια, λίγο πριν το τέλος, έπεσε πάνω στον Πάστορ Μαλντονάντο και του χάλασε επίσης τον αγώνα, την ώρα που ο ρούκι της Williams ήταν καθοδόν για έναν εξαιρετικό τερματισμό στην έκτη θέση. Γι' αυτό και η ποινή στον Χάμιλτον.
Έβδομη θέση για τον Άντριαν Σούτιλ και τη Force India παρά την επαφή του με τον τοίχο ακριβώς πριν τη διακοπή, όγδοος ο Νικ Χάιντφελντ, ένατος ο Ρούμπενς Μπαρικέλο και πρώτοι βαθμοί για τον ίδιο και τη Williams και δέκατος ο Σεμπαστιέν Μπουεμί με την Toro Rosso.
Στη βαθμολογία των οδηγών ο Φέτελ έφτασε τους 143 πόντους, με τον Χάμιλτον να έχει 85, τον Γουέμπερ 79 και τον Μπάτον 76, ενώ στους κατασκευαστές η Red Bull έχει 222 έναντι 161 της McLaren. Επόμενος αγώνας σε δύο εβδομάδες στον Καναδά.
Η εκκίνηση
Φέτελ και Μπάτον έφυγαν χωρίς να αλλάξουν θέσεις με τον Βρετανό να έχει πρόβλημα στο τιμόνι, ενώ πιο πίσω ο Αλόνσο με μια ακόμα εκπληκτική εκκίνηση πέρασε τον Γουέμπερ για την τρίτη θέση και ο Ρόζμπεργκ πετάχτηκε πέμπτος, την ώρα που ο Σουμάχερ έχανε πολύ έδαφος και έπεφτε δέκατος. Άμεσα όμως πέρασε τον Χάμιλτον, έχοντας και επαφή με τη McLaren, όπως διαμαρτυρήθηκε ο Βρετανός.
Αντίθετα με τα όσα περίμεναν πολλοί, δεν είχαμε κανένα συμβάν στην εκκίνηση και όλοι έφυγαν καθαρά για να κάνουν τον αγώνα τους. Στον 10ο γύρο ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Σουμάχερ (που παραπονέθηκε για φθορά των πίσω ελαστικών του) στην Ste. Devote με μια εκπληκτική κίνηση υπό DRS, με τα δύο μονοθέσια να μην ακουμπούν καθαρά από τύχη και τον πιλότο της McLaren να χειρονομεί προς τον Γερμανό προσπερνώντας!
Μπλέχτηκαν οι «Ταύροι» και ανατροπή!
Στον 16ο γύρο ο Τζένσον Μπάτον άνοιξε το χορό των πιτ στοπ για τους πρωτοπόρους, ξαναβάζοντας την πιο μαλακή γόμα, ενώ ακολούθησε και ο Νικο Ρόζμπεργκ, βάζοντας τη μαλακή γόμα. Χωρίς διάθεση για ρίσκο, η Red Bull έβαλε και τον Σεμπάστιαν Φέτελ μέσα για μαλακή γόμα, ωστόσο, οι μηχανικοί δεν ήταν έτοιμοι και καθυστέρησαν αρκετά, σε μια ανατροπή των πραγμάτων, η οποία έφερε τον Γερμανό δεύτερο, πίσω από τον Μπάτον!
Μάλλον οι «Ταύροι» τα έκαναν… μούσκεμα, αφού και το πιτ στοπ του Γουέμπερ αμέσως μετά ήταν καταστροφικό, με σύγχυση να επικρατεί για το ποια ελαστικά πάνε σε ποιο μονοθέσιο! Ο Αυστραλός έβαλε την πιο μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του, αλλά ο αγώνας του προφανώς είχε καταστραφεί πέφτοντας στη 14η θέση. Στον 17ο γύρο ήταν η σειρά του Αλόνσο να μπει για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας κι αυτός, όπως και ο Φέτελ, τη μαλακή γόμα και βγαίνοντας ξανά τρίτος, πίσω από τον Γερμανό.
Με τη διαφορά στις δύο γόμες της Pirelli να είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, ο Μπάτον είχε καταφέρει να φτιάξει γρήγορα ένα προβάδισμα σχεδόν 11 δευτερολέπτων από τον Φέτελ με τη συμπλήρωση 22 γύρων, την ώρα που η άλλη McLaren του Χάμιλτον, έκανε την πρώτη δική της είσοδο στα πιτ. Εικόνα… Red Bull όμως, με τους μηχανικούς ανέτοιμους και ο Βρετανός έπεσε 15ος, βάζοντας την πιο μαλακή γόμα.
Να και το πρώτο φετινό safety car!
Στον 33ο γύρο ο Τζένσον Μπάτον μπήκε για δεύτερη αλλαγή ελαστικών ξαναβάζοντας την πιο μαλακή γόμα, που σήμαινε ότι θα έπρεπε να κάνει άλλο ένα, σε μια κίνηση στρατηγικής της McLaren όχι και τόσο αναμενόμενη. Μπροστά ο Φέτελ άνετα, την ώρα που πιο πίσω γινόταν της… κακομοίρας!
Ο Λιούις Χάμιλτον όντας κολλημένος πίσω από τον Φελίπε Μάσα για αρκετούς γύρους έψαχνε το προσπέρασμα με κάθε τρόπο και προσπαθώντας να το κάνει στη φουρκέτα μάλλον χωρίς λογική, στριμώχτηκε, έπεσε πάνω στη Ferrari, αλλά ο Μάσα έμεινε μπροστά, μέχρι που στην είσοδο του τούνελ ο Χαμιλτον ξαναδοκίμασε και κατάφερε να περάσει, με τον Βραζιλιάνο να χτυπά στον τοίχο και να καταστρέφει το αριστερό μέρος του μονοθεσίου του στον 35ο γύρο, προκαλώντας την πρώτη φετινή είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας! Τζάμπα εγκατάλειψη για τον Βραζιλιάνο που έπεσε… θύμα της ανυπομονησίας του Χάμιλτον και δουλειά για τους αγωνοδίκες αυτό το συμβάν.
Την ίδια στιγμή η Mercedes του Μίκαελ Σουμάχερ έμενε στην είσοδο των πιτ, με τον Γερμανό να εγκαταλείπει. Μετά από τέσσερις γύρους το SC βγήκε, με τις αποστάσεις να έχουν μηδενιστεί και τον Φέτελ να προηγείται, έχοντας πίσω του τον Τζένσον Μπάτον και τρίτο τον Φερνάντο Αλόνσο. ΟΙ δύο πρώτοι είχαν ένα πιτ στοπ ακόμα, για τον Ισπανό υπήρχε ερωτηματικό.
Στου δρόμου τα μισά με ποινή στον Χάμιλτον
Με τη μισή απόσταση να έχει συμπληρωθεί στο Μόντε Κάρλο η πρώτη δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Φέτελ, Μπάτον, Αλόνσο, Σούτιλ, Κομπαγιάσι, Γουέμπερ, Χάμιλτον, Μαλντονάντο, Πετρόφ, Χάιντφελντ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν –και σωστά- τον Χάμιλτον με ποινή διέλευσης από τα πιτ για τη σύγκρουσή του με τον Μάσα και ο Βρετανός έπεσε στην ένατη θέση, από την οποία εκκίνησε!
Κούρσα για τρεις
Η… αναστάτωση με το αυτοκίνητο ασφαλείας έβγαλε κερδισμένο σαφώς τον Φέτελ, αφού «εμπόδισε» τον Μπάτον να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ταχύτητα των ελαστικών του. Στον 48ο γύρο ο Μπάτον έκανε την τρίτη και τελευταία αλλαγή βάζοντας τη μαλακή γόμα και από κει και πέρα όλα ήταν ανοιχτά για τη νίκη, με τον «παράγοντα» Αλόνσο να είναι ο άγνωστος Χ της ημέρας.
Ο Βρετανός βγήκε… πετώντας από τα πιτ κάνοντας αμέσως ταχύτερο γύρο, με τη Red Bull να βρίσκεται σε δύσκολη θέση και τον Φέτελ να μην μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα, βλέποντας τη διαφορά του να μειώνεται αισθητά. Βέβαια, υπήρχε και το σενάριο να φτάσει ως το τέλος, αλλά αυτό θα σήμαινε ότι θα πρέπει να… αμυνθεί στην αναμενόμενη επίθεση του Αλόνσο και ίσως και του Μπάτον που πλησίαζε ταχύτατα.
Μάχη χωρίς ανάσα και ξανά SC!
Με 17 γύρους να απομένουν, η διαφορά των τριών πρώτων ήταν λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα, με την αγωνία να χτυπά… κόκκινο καθώς τα μονοθέσια ήταν σε παράταξη το ένα πίσω από το άλλο και τον Αλόνσο να προσπαθεί να περάσει τον Φέτελ, αλλά ταυτόχρονα να προσέχει τον Μπάτον που ήταν ακριβώς πίσω του.
Πάνω στα ντουμπλαρίσματα τρων τριών πρώτων σε ένα… τρενάκι από μονοθέσια, είχαμε τον Αλγκουερσουάρι να πέφτει πάνω στον Χάμιλτον στην έξοδο του τούνελ αφού νωρίτερα ο Σούτιλ είχε μια επαφή με τον τοίχο και τον άτυχο Πετρόφ να είναι… θύμα της σύγκρουσης αυτής, με αποτέλεσμα να ξαναμπεί το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, δίνοντας ανάσα επιβίωσης στον Φέτελ με εννέα γύρους να απομένουν!
Κόκκινη σημαία, διακοπή και ασθενοφόρο!
Με το 95% των γύρων να έχει συμπληρωθεί οι διοργανωτές έβγαλαν κόκκινες σημαίες που σημαίνουν διακοπή του αγώνα, την ώρα που ένα ασθενοφόρο είχε φτάσει στο σημείο που η Renault του Βιτάλι Πετρόφ χτύπησε στον τοίχο. Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν ξανά σε θέσεις εκκίνησης με τους μηχανικούς να βρίσκονται στην πίστα και να περιμένουν να καθαρίσει η πίστα.
Έξι γύροι απέμεναν ακόμα για το φινάλε και το ερώτημα σαφώς ήταν το τι συνέβαινε με τον Πετρόφ και κατά δεύτερο λόγο το αν ο αγώνας θα εκκινούσε ξανά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι υπεύθυνοι της πίστας απομάκρυναν το μονοθέσιο του Ρώσου, με τον ίδιο να μεταφέρεται στο ιατρικό κέντρο της πίστας με το ασθενοφόρο. Σύμφωνα με το… τwitter της Renault, ο πιλότος της έχει τις αισθήσεις του και επειδή ένιωσε να πονά στα πόδια μέσα στο μονοθέσιο δεν ήθελε να βγει από αυτό χωρίς ιατρική βοήθεια.
Μετά από σχεδόν εικοσπεντάλεπτη διακοπή και τους μηχανικούς να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές στα μονοθέσια, ο αγώνας επανεκκίνησε υπό το SC κι ενώ θα μπορούσαν να τον έχουν τελειώσει, αφού πέρασε το όριο των δύο ωρών, αλλά και των γύρων.
Με τα πολλά, καρώ σημαία
Με φρέσκα ελαστικά πια οι Φέτελ και Αλόνσο κινήθηκαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για τον πρώτο γύρο και με πέντε πλέον να απομένουν για τον τερματισμό! Προς στιγμήν όλοι νόμισαν ότι θα ξαναμπεί το SC, όταν ο Χάμιλτον έπεσε πάνω στον Μαλντονάντο, με τον άτυχο οδηγό της Williams να εγκαταλείπει όντας στην έκτη θέση, αλλά σε… κλάσματα δευτερολέπτου το μονοθέσιό του μαζεύτηκε από τους υπεύθυνους της πίστας.
Κρίμα για τον οδηγό από τη Βενεζουέλα. Ξανά στα χέρια των αγωνοδικών ο Χάμιλτον. Ήμαρτον ρε Λιούις. Μπροστά τίποτα δεν άλλαξε, με τον Φέτελ να κερδίζει μετά κόπων και βασάνων και τον Αλόνσο να είναι δεύτερος, με τον Μπάτον τρίτο. Πιο πίσω ακολούθησαν οι Γουέμπερ, Κομπαγιάσι, Χάμιλτον (αναμένοντας κάποια ποινή ίσως), Σούτιλ, Χάιντφελντ, Μπαρικέλο, Μπουεμί.