25 - 11 - 11
Στη γραμμή παραγωγής μπαίνει ξανά το θρυλικό Pony
(Εξτρα Ιστορικό & συνεντεύξεις)
Ξαναμπαίνει στη γραμμή παραγωγής το θρυλικό Pony, ένα από πιο γνωστά ελληνικά αυτοκίνητα που παράχθηκε ποτέ στην χώρα μας, καθώς από στο 2014 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς αυτοκινήτων με στόχο να κατακτήσει μερίδιο όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και χωρών της Αφρικής.
Τα αποτελέσματα των ερευνών κατέληξαν στη διαμόρφωση μιας πλατφόρμας που μπορεί να δεχτεί οποιονδήποτε κινητήρα και σασμάν. Και μετά την ολοκλήρωση και τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου, η εταιρεία είναι έτοιμη να βγάλει το Pony τον Απρίλιο του 2012 κιόλας.
Σύμφωνα με το σχέδιο της κατασκευάστριας εταιρείας NAMCO, που ανήκει στην οικογένεια Κοντογούρη, θα γίνει νέα επένδυση στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης όπου θα παράγεται το νέο μοντέλο Stalion 4X4 καθώς και το City Star, ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την πόλη και όχι μόνο.
Ήδη αρκετές χώρες της Αφρικής, όπως η Αίγυπτος και η Αγκόλα, έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Η εταιρεία περιμένει τώρα το «πράσινο φως» από την Εμπορική Τράπεζα, για να πάρει ομολογιακό δάνειο ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς «Pony».
«Ολες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονταν μόνο στη μεγάλη παραγωγή και τελικά, όπως αποδείχτηκε, απέτυχαν. Δικός μας στόχος είναι η δημιουργία μικρών μονάδων με τεχνογνωσία. Παράλληλα, όμως, με το εγχείρημα θα δώσουμε δουλειά σε πάρα πολύ κόσμο και θα αναδείξουμε το πολύ αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας, που πλέον αναγκάζεται να φύγει στο εξωτερικό», είπε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της NAMCO, Πέτρος Κοντογούρης.
Η ιστορία. Η εταιρεία, που δραστηριοποιούταν και στην κατασκευή βαρέων οχημάτων που προμήθευε στον Στρατό και τις ΔΕΚΟ, άρχισε την προσπάθεια για την παραγωγή ενός μικρού και ελαφρού αυτοκινήτου το 1972, έπειτα από συμφωνία με τη γαλλική Citroen. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε πάνω στην πλατφόρμα του επίσης θρυλικού 2CV (deux chevaux) και η παραγωγή του άρχισε το 1974 στη Θεσσαλονίκη.Στη συνέχεια, αλλαγές στους μέχρι τότε ευνοϊκούς νόμους για τα ελαφριά αυτοκίνητα πόλης και οι απεργίες διαρκείας στο εργοστάσιο δημιούργησαν προβλήματα στην γραμμή παραγωγής του Pony, του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 1983. Το 1985, η Namco κυκλοφόρησε το φιλόδοξο Pony Super, που δεν είχε σχέση με την Citroen, χωρίς όμως να καταφέρει να έχει την επιτυχία του αρχικού μοντέλου. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία το θεώρησε ανταγωνιστικό ως προς τα δικά της μοντέλα και αύξησε τις τιμές των κινητήρων, με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η συμφωνία.
Η εταιρεία έβγαλε και μοντέλο τρίτης γενιάς, το 1995, ωστόσο σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων δύο χρόνια αργότερα. «Σε όλο αυτό το διάστημα κατασκευάσαμε 40.000 αυτοκίνητα για την Ελλάδα και περισσότερα από 800.000 για όλο τον κόσμο. Ωστόσο, το 1997 σταμάτησε η παραγωγή του 2CV, οπότε κι εμείς στρέψαμε όλο το ενδιαφέρον μας στην έρευνα και τη δημιουργία της δικής μας πλατφόρμας, ώστε να είμαστε ανεξάρτητοι από τις άλλες εταιρείες», τόνισε ο κ. Κοντογούρης.
Να σημειωθεί ότι την χρυσή εποχή της εταιρείας, το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης παρήγαγε 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ενδιαφέρονς έδειχνε και ο Ελληνικός Στρατός, καθώς το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Pony ήταν πολύ μικρότερο από τα τζιπ.
Στη γραμμή παραγωγής μπαίνει ξανά το θρυλικό Pony
(Εξτρα Ιστορικό & συνεντεύξεις)
Ξαναμπαίνει στη γραμμή παραγωγής το θρυλικό Pony, ένα από πιο γνωστά ελληνικά αυτοκίνητα που παράχθηκε ποτέ στην χώρα μας, καθώς από στο 2014 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς αυτοκινήτων με στόχο να κατακτήσει μερίδιο όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και χωρών της Αφρικής.
Τα αποτελέσματα των ερευνών κατέληξαν στη διαμόρφωση μιας πλατφόρμας που μπορεί να δεχτεί οποιονδήποτε κινητήρα και σασμάν. Και μετά την ολοκλήρωση και τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου, η εταιρεία είναι έτοιμη να βγάλει το Pony τον Απρίλιο του 2012 κιόλας.
Σύμφωνα με το σχέδιο της κατασκευάστριας εταιρείας NAMCO, που ανήκει στην οικογένεια Κοντογούρη, θα γίνει νέα επένδυση στην Ραιδεστό Θεσσαλονίκης όπου θα παράγεται το νέο μοντέλο Stalion 4X4 καθώς και το City Star, ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για την πόλη και όχι μόνο.
Ήδη αρκετές χώρες της Αφρικής, όπως η Αίγυπτος και η Αγκόλα, έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Η εταιρεία περιμένει τώρα το «πράσινο φως» από την Εμπορική Τράπεζα, για να πάρει ομολογιακό δάνειο ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς «Pony».
«Ολες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονταν μόνο στη μεγάλη παραγωγή και τελικά, όπως αποδείχτηκε, απέτυχαν. Δικός μας στόχος είναι η δημιουργία μικρών μονάδων με τεχνογνωσία. Παράλληλα, όμως, με το εγχείρημα θα δώσουμε δουλειά σε πάρα πολύ κόσμο και θα αναδείξουμε το πολύ αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας, που πλέον αναγκάζεται να φύγει στο εξωτερικό», είπε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της NAMCO, Πέτρος Κοντογούρης.
Η ιστορία. Η εταιρεία, που δραστηριοποιούταν και στην κατασκευή βαρέων οχημάτων που προμήθευε στον Στρατό και τις ΔΕΚΟ, άρχισε την προσπάθεια για την παραγωγή ενός μικρού και ελαφρού αυτοκινήτου το 1972, έπειτα από συμφωνία με τη γαλλική Citroen. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε πάνω στην πλατφόρμα του επίσης θρυλικού 2CV (deux chevaux) και η παραγωγή του άρχισε το 1974 στη Θεσσαλονίκη.Στη συνέχεια, αλλαγές στους μέχρι τότε ευνοϊκούς νόμους για τα ελαφριά αυτοκίνητα πόλης και οι απεργίες διαρκείας στο εργοστάσιο δημιούργησαν προβλήματα στην γραμμή παραγωγής του Pony, του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 1983. Το 1985, η Namco κυκλοφόρησε το φιλόδοξο Pony Super, που δεν είχε σχέση με την Citroen, χωρίς όμως να καταφέρει να έχει την επιτυχία του αρχικού μοντέλου. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία το θεώρησε ανταγωνιστικό ως προς τα δικά της μοντέλα και αύξησε τις τιμές των κινητήρων, με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η συμφωνία.
Η εταιρεία έβγαλε και μοντέλο τρίτης γενιάς, το 1995, ωστόσο σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων δύο χρόνια αργότερα. «Σε όλο αυτό το διάστημα κατασκευάσαμε 40.000 αυτοκίνητα για την Ελλάδα και περισσότερα από 800.000 για όλο τον κόσμο. Ωστόσο, το 1997 σταμάτησε η παραγωγή του 2CV, οπότε κι εμείς στρέψαμε όλο το ενδιαφέρον μας στην έρευνα και τη δημιουργία της δικής μας πλατφόρμας, ώστε να είμαστε ανεξάρτητοι από τις άλλες εταιρείες», τόνισε ο κ. Κοντογούρης.
Να σημειωθεί ότι την χρυσή εποχή της εταιρείας, το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης παρήγαγε 8- 10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα, οι πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 18.000, ενώ ενδιαφέρονς έδειχνε και ο Ελληνικός Στρατός, καθώς το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Pony ήταν πολύ μικρότερο από τα τζιπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου