Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΟΛΑ

Λεφτά δεν υπάρχουν ούτε για έναν καφέ ...
Συνημμένη Εικόνα: 16131255gKQNYGd.jpg



• 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΓΟΡΕΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
• ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ
• Μόνο για τα μικρά παιδιά θα έρθει φέτος ο Αϊ-Βασίλης αν και το 22,6% δηλώνει ότι δεν μπορεί να αγοράσει δώρα

Με λιγότερα δώρα κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο θα υποδεχτούν τα Χριστούγεννα (τα πιο δύσκολα της τελευταίας τετραετίας) οι Έλληνες. Ελέω οικονομικής κρίσης, οι περισσότεροι δεν... μπορούν να απολαύσουν πλέον ούτε ένα... φλιτζάνι καφέ, ενώ πολυτέλεια θεωρούν την κατανάλωση αναψυκτικών, χυμών και εμφιαλωμένου νερού!



Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τρεις έρευνες που παρουσιάστηκαν χθες και «καθρεφτίζουν» την άσχημη οικονομική κατάσταση που βρίσκονται χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά.

Απώλειες στον τζίρο

«Περικοπές» στην κατανάλωση ακόμη και του παραδοσιακού (ελληνικού) καφέ κάνουν οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία της Icap Group, αφού η εγχώρια κατανάλωσή του το 2011 μειώθηκε στο 48%.

Εντύπωση προκαλεί, πάντως, ότι την ώρα που η ζήτηση του καφέ με... καϊμάκι σημειώνει φθίνουσα πορεία, οι φίλτρου και espresso παρουσιάζουν στην αγορά ανοδικές τάσεις (2011: 31%). Αυτό οφείλεται κυρίως, στην αύξηση της κατανάλωσης του espresso. Τρίτος, στο σύνολο της κατανάλωσης είναι ο στιγμιαίος καφές με ποσοστό περίπου 21%. Απώλειες, όμως στον τζίρο τους, εμφανίζουν οι αλυσίδες καταστημάτων καφέ. Οι συνολικές πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 7,5% το 2011 σε σχέση με το 2010, με τα έσοδα από την πώληση του καφέ να εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 56% των συνολικών πωλήσεων των καταστημάτων το 2011.

«Πολυτέλεια» θεωρούν οι Έλληνες τα αναψυκτικά, τους χυμούς και το εμφιαλωμένο νερό. Πέρυσι, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας της Hellastat ΑΕ η κατανάλωσή τους μειώθηκε αισθητά.

Όπως εκτιμάται, τις μεγαλύτερες απώλειες υπέστη η αγορά των χυμών αφού τα εν λόγω προϊόντα είναι ακριβότερα έναντι των υπολοίπων του κλάδου. Επιπλέον, η αγορά αναψυκτικών υποχώρησε κατά 6%, ενώ πτώση υπέστη και η αγορά του εμφιαλωμένου νερού, εξαιτίας κυρίως της λεγομένης «κρύας» αγοράς (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.).

Με λιγότερα δώρα κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο υποδέχονται τις γιορτές οι Έλληνες. Τα μειωμένα εισοδήματα σε συνδυασμό με τα υπέρογκα έξοδα κάνουν τους καταναλωτές φειδωλούς και κατατάσσουν τα φετινά Χριστούγεννα τα πιο δύσκολα της τελευταίας τετραετίας, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Interview. Τα μικρά παιδιά, πάντως, δεν θα επηρεαστούν από την κατήφεια και τις περικοπές στις αγορές, αφού και φέτος θα λάβουν τα δώρα τους.

Οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες δηλώνουν ότι η οικονομική κατάστασή τους είναι χειρότερη σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα για αγορές και δώρα.

Επίσης, το 75% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι θα συρρικνώσει τη χρήση της πιστωτικής κάρτας τις γιορτές, έναντι αντίστοιχου ποσοστού στο 66% το 2011.

«Οικονόμες» οι γυναίκες

Είναι εντυπωσιακό ότι το 96,2% των Ελλήνων δηλώνει ότι δεν θα κάνει κάποιες αγορές φέτος, κάτι που σημαίνει ότι για τη συντριπτική πλειονότητα -που δυσκολεύεται να καλύψει ακόμα και βασικές ανάγκες• τα χριστουγεννιάτικα δώρα αποτελούν πολυτέλεια. Οι γυναίκες, μάλιστα, εμφανίζονται πιο συντηρητικές σε σχέση με τους άντρες, καθώς το 100% των γυναικών αναφέρει ότι θα αναβάλει αγορές, έναντι 93,9% των ανδρών που εμφανίζονται περισσότερο «χουβαρντάδες». Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο το 2009 όσο και το 2010, οι γυναίκες είχαν έως και τριπλάσια ποσοστά μη αναβολής αγορών συγκριτικά με τους άνδρες.

Το ευτυχές είναι ότι τα παιδιά είναι οι κερδισμένοι των φετινών γιορτών. Παρόλο που τα δώρα τους είναι σαφώς λιγότερα σε σχέση με τα προηγούμενα Χριστούγεννα, ο Άγιος Βασίλης δεν θα τα αφήσει και σχεδόν όλα θα πάρουν δώρα έστω και μικρότερα. Βέβαια, υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξης του 22,6% των ερωτηθέντων που δηλώνει αδυναμία αγοράς δώρων για τα μικρά παιδιά.

Ε.Τ. 14/12/2012...Βάλια Νικολάου & Μαρία- Νίκη Γεωργαντά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου