«Καθαρά» από χρέη θα πουληθούν τα ηλεκτρικά δίκτυα της Ελλάδας
Χωρίς χρέη θα πωληθούν τα 11.183 χιλιόμετρα των ηλεκτρικών δικτύων της χώρας, δηλαδή ο ΑΔΜΗΕ (κατά 100% θυγατρική της ΔΕΗ), που αποτελεί και τον «πιλότο» για τις ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις μετά το ναυάγιο της ΔΕΠΑ.
Η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση με την οποία ο ΑΔΜΗΕ, ο οποίος διαχειρίζεται υπό μονοπωλιακό καθεστώς το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, θα απαλλαγεί από τα ανοίγματα και τις επισφάλειες που έχει.
Αυτά, μαζί με τις δραστηριότητες που έχει σήμερα στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού, θα μεταφερθούν στον λειτουργό της αγοράς (ΛΑΓΗΕ) ή σε κάποια θυγατρική του, προκειμένου ο ΑΔΜΗΕ να παραδοθεί χωρίς βάρη στον ιδιωτικό τομέα.
Το νέο σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας έχει συμφωνηθεί με την τρόικα, με το ΥΠΕΚΑ (σε συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ) να ετοιμάζει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση. Αυτή θα προβλέπει ότι το άνοιγμα του ΑΔΜΗΕ θα έχει μεταφερθεί σε άλλη εταιρεία το αργότερο ως τις 31 Δεκεμβρίου 2013.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εντός του Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι παραπάνω διαδικασίες, ώστε να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ. Το υπόλοιπο 34% του ΑΔΜΗΕ (που όπως είπαμε είναι θυγατρική της ΔΕΗ) θα το αποκτήσει το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να είναι σαφές αν η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού θα αποζημιωθεί σε ρευστό ή με κάποιο άλλο τρόπο.
Το θέμα της μεταφοράς των χρεών του ΑΔΜΗΕ σε άλλη εταιρεία έχει τεθεί και από την τρόικα, καθώς θεωρείται ότι διαφορετικά θα επαναληφθεί το ναυάγιο για ΔΕΠΑ.
Πώς επηρεάζουν τα δάνεια
Η νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του ΑΔΜΗΕ και τη μεταφορά των χρεών του, είναι το ένα θέμα. Το άλλο αφορά στα δάνεια που κατά καιρούς έχει πάρει ο διαχειριστής. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ποσά κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Αυτά θα προσμετρηθούν στην αποτίμηση του 66% και προφανώς θα απομειώσουν την αξία του.
Παρʼ ότι δεν υπάρχει ακόμη έκθεση αποτίμησης από ανεξάρτητο εκτιμητή της αξίας του ΑΔΜΗΕ, τις τελευταίες ημέρες έχουν δει το φως της δημοσιότητας υπολογισμοί σύμφωνα με τους οποίους η τρέχουσα αξία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας δεν ξεπερνά τα 500-580 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, στον ισολογισμό του 2012, το ενεργητικό της εταιρείας υπολογιζόταν στα 1,545 δισ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαιά της έφταναν τα 935 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση με την οποία ο ΑΔΜΗΕ, ο οποίος διαχειρίζεται υπό μονοπωλιακό καθεστώς το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, θα απαλλαγεί από τα ανοίγματα και τις επισφάλειες που έχει.
Αυτά, μαζί με τις δραστηριότητες που έχει σήμερα στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού, θα μεταφερθούν στον λειτουργό της αγοράς (ΛΑΓΗΕ) ή σε κάποια θυγατρική του, προκειμένου ο ΑΔΜΗΕ να παραδοθεί χωρίς βάρη στον ιδιωτικό τομέα.
Το νέο σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας έχει συμφωνηθεί με την τρόικα, με το ΥΠΕΚΑ (σε συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ) να ετοιμάζει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση. Αυτή θα προβλέπει ότι το άνοιγμα του ΑΔΜΗΕ θα έχει μεταφερθεί σε άλλη εταιρεία το αργότερο ως τις 31 Δεκεμβρίου 2013.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εντός του Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι παραπάνω διαδικασίες, ώστε να προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ. Το υπόλοιπο 34% του ΑΔΜΗΕ (που όπως είπαμε είναι θυγατρική της ΔΕΗ) θα το αποκτήσει το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να είναι σαφές αν η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού θα αποζημιωθεί σε ρευστό ή με κάποιο άλλο τρόπο.
Το θέμα της μεταφοράς των χρεών του ΑΔΜΗΕ σε άλλη εταιρεία έχει τεθεί και από την τρόικα, καθώς θεωρείται ότι διαφορετικά θα επαναληφθεί το ναυάγιο για ΔΕΠΑ.
Πώς επηρεάζουν τα δάνεια
Η νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του ΑΔΜΗΕ και τη μεταφορά των χρεών του, είναι το ένα θέμα. Το άλλο αφορά στα δάνεια που κατά καιρούς έχει πάρει ο διαχειριστής. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ποσά κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Αυτά θα προσμετρηθούν στην αποτίμηση του 66% και προφανώς θα απομειώσουν την αξία του.
Παρʼ ότι δεν υπάρχει ακόμη έκθεση αποτίμησης από ανεξάρτητο εκτιμητή της αξίας του ΑΔΜΗΕ, τις τελευταίες ημέρες έχουν δει το φως της δημοσιότητας υπολογισμοί σύμφωνα με τους οποίους η τρέχουσα αξία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας δεν ξεπερνά τα 500-580 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, στον ισολογισμό του 2012, το ενεργητικό της εταιρείας υπολογιζόταν στα 1,545 δισ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαιά της έφταναν τα 935 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου