ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΣΚΙΣΕΙ! Η Ελλάδα στο top 5 των χωρών με την ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΒΕΝΖΙΝΗ! Θέλετε να μιλήσουμε και για μισθούς;;;
Η σχετική έρευνα συνέκρινε τις τιμές της βενζίνης ανά χώρα σε συνδυασμό με το μέσο ημερήσιο εισόδημά των πολιτών τους και κατέληξε στο ποσοστό του εισοδήματος που χρειάζεται να διαθέσει ένας καταναλωτής για να προμηθευτεί ένα γαλόνι βενζίνης.
Η Ελλάδα είναι μια από τις ακριβότερες χώρες στον κόσμο αναφορικά με την τιμή της βενζίνης!
Για την ακρίβεια σε σύνολο 61 χωρών που βρέθηκαν στο μικροσκόπιο σχετικής έρευνας
του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg,
η Ελλάδα βρίσκεται στο... τοπ 5 των χωρών με τις πιο "τσουχτερές" τιμές καυσίμων.
Η σχετική έρευνα συνέκρινε τις τιμές της βενζίνης ανά χώρα σε συνδυασμό με το μέσο ημερήσιο εισόδημά των πολιτών τους και κατέληξε στο ποσοστό του εισοδήματος που χρειάζεται να διαθέσει ένας καταναλωτής για να προμηθευτεί ένα γαλόνι βενζίνης.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι εξόχως ενδιαφέροντα, αφού - προς μεγάλη έκπληξη πολλών - η χώρα με την ακριβότερη βενζίνη στον κόσμο είναι η Νορβηγία, μια από τις πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης και επιπλέον πετρελαιοπαραγωγός δύναμη! Ο λόγος της αρνητικής αυτής πρωτιάς της βέβαια είναι το ότι η κυβέρνηση της Νορβηγίας δεν επιδοτεί την τιμή της βενζίνης, σε πλήρη αντίθεση με την πρακτική της κυβέρνησης της Βενεζουέλας που επιδοτεί σε τέτοιο βαθμό την προμήθεια καυσίμων ώστε να πέφτει η τιμή λιανικής στα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
Κάπως έτσι διαμορφώνονται τεράστιες αποκλίσεις στις τιμές με το κόστος του γεμίσματος ενός ρεζερβουάρ στη Νορβηγία να φτάνει στα 381,81 δολάρια, την ώρα που στη Βενεζουέλα, είναι μόλις 1,56 δολάρια. Βέβαια υπάρχουν και... χειρότερα, καθώς η φτηνή τιμή δεν είναι πανάκεια, ιδίως σε χώρες όπου ο πληθυσμός αμείβεται με ψιχία. Όπως για παράδειγμα στην Ινδία, όπου οι οδηγοί καλούνται να δώσουν περισσότερα από την αμοιβή μίας ημέρας εργασίας τους για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους με μόλις ένα γαλόνι.
Υπό αυτές τις συνθήκες ιδού οι 5 πιο ακριβές χώρες στην τιμή της βενζίνης, μέσα στις οποίες βρίσκεται και η Ελλάδα.
1. Νορβηγία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9.79 δολ.
Την πρωτιά της “τσουχτερής τιμής” κατέχει η Νορβηγία. Η σκανδιναβική χώρα δεν επιδοτεί τα καύσιμα από τα κέρδη της ενεργειακής της βιομηχανίας διότι προτιμά να επιδοτεί τις εθνικές τις υπηρεσίες, όπως την δωρεάν εκπαίδευση στα πανεπιστήμια και την εξοικονόμηση πόρων για τη βελτίωση των υποδομών.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου της Νορβηγίας είναι το όνειρο κάθε ηλεκτρικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χώρα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, που αποτελούν περίπου το 6 % των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το προηγούμενο έτος.
Η Νορβηγία βρίσκεται στην δεύτερη θέση με τους πιο υψηλούς μισθούς στην Ευρώπη. Το μέσο ημερήσιο εισόδημα είναι 273 δολάρια. Χρειάζεται το 3,6 % του μισθού μιας ημέρας για να αγοράσουν ένα γαλόνι πετρελαίου.
2. Ολλανδία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,46 δολ.
Η ολλανδική οικονομία έχει παλέψει για να ανακάμψει, με το ΑΕΠ στο 1,4 % κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν κάνει ελάχιστα για να ανακουφίσουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Οι Ολλανδοί έχουν τον μεγαλύτερο φόρο καυσίμων στην ΕΕ και γι αυτό άλλωστε πολλοί είναι αυτοί που έχουν υιοθετήσει την λύση του...ποδηλάτου!
Με μέσο καθημερινό εισόδημα 136 δολάρια χρειάζονται το 6,9 % αυτού του μισθού για ένα γαλόνι βενζίνης.
3. Ιταλία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,34 δολ
Η οικονομία της Ιταλίας προσπαθεί να αφήσει πίσω της την μεγαλύτερη πτώση της οικονομίας της. Το ΑΕΠ απροσδόκητα υποχώρησε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μετά από 0,1 % αύξηση του προηγούμενου τριμήνου.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και οικονομική αβεβαιότητα ήταν ένα σοκ για την πατρίδα της Fiat και της Ferrari, όπου η ιδιοκτησία του αυτοκινήτου είναι από τις υψηλότερες στον κόσμο. Οι ιταλικές τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν 8,5 % από τον Ιούλιο.
Με ημερήσιο εισόδημα 99 δολάρια χρειάζονται το 9,4 % του μισθού για την αγορά ενός γαλονιού βενζίνης.
4. Δανία
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,14 δολ.
Η Δανία έχει διαπιστωθεί ως η χώρα με την μικρότερη εισοδηματική ανισότητα, τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους και το μικρότερο ποσοστό διαφθοράς στον κόσμο.
Η Κοπεγχάγη, η πρωτεύουσα, είναι ίσως η πιο φιλική πόλη στον κόσμο για ποδήλατο. Περισσότερο από το 50 % των κατοίκων της μετακινούνται με αυτό το μεταφορικό μέσο.
Η Δανία έχει τον υψηλότερο φόρο της βενζίνης στην ΕΕ και τιμές που είναι πάνω από 50 % υψηλότερες του παγκόσμιου μέσου όρου. Παρόλαυτα, είναι σχετικά φθηνή για τους Δανούς καθώς το μέσο ημερήσιο εισόδημα είναι 170 δολάρια, εκ των οποίων μόνο το 5,4 % είναι απαραίτητο για να αγοράσουν ένα γαλόνι βενζίνης.
5. Ελλάδα.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 8,81 δολ
Η ελληνική οικονομία βελτιώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο. Η βιομηχανία βελτιώθηκε, τα αποθέματα αυξήθηκαν και η Standard & Poors αύξησε τη βαθμολογία της για το μεγαλύτερο δανειστή της χώρας, την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας.
Παρ' όλη την ανάκαμψη, η ανεργία συνεχίζει να μαστίζει τη χώρα και οι μισθοί βρίσκονται στο κατώτατο επίπεδο. Για να συμβάλει στην αναχαίτιση της χρέους, η Ελλάδα αύξησε τους φόρους της βενζίνης από το 2009 στα πιο υψηλά ποσοστά ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Το πρόβλημα του κόστους της βενζίνης για τους Έλληνες επιβαρύνεται από την ποσότητα που καταναλώνουν. Μόνο οι Νοτιοαφρικάνοι ξοδεύουν περισσότερα από το ετήσιο εισόδημα τους για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους.
Με μέσο ημερήσιο εισόδημα 62 δολάρια οι Έλληνες χρειάζονται το 14 % του ποσού αυτού για βενζίνη.
Πηγή: www.newmoney.gr
Κάπως έτσι διαμορφώνονται τεράστιες αποκλίσεις στις τιμές με το κόστος του γεμίσματος ενός ρεζερβουάρ στη Νορβηγία να φτάνει στα 381,81 δολάρια, την ώρα που στη Βενεζουέλα, είναι μόλις 1,56 δολάρια. Βέβαια υπάρχουν και... χειρότερα, καθώς η φτηνή τιμή δεν είναι πανάκεια, ιδίως σε χώρες όπου ο πληθυσμός αμείβεται με ψιχία. Όπως για παράδειγμα στην Ινδία, όπου οι οδηγοί καλούνται να δώσουν περισσότερα από την αμοιβή μίας ημέρας εργασίας τους για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους με μόλις ένα γαλόνι.
Υπό αυτές τις συνθήκες ιδού οι 5 πιο ακριβές χώρες στην τιμή της βενζίνης, μέσα στις οποίες βρίσκεται και η Ελλάδα.
1. Νορβηγία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9.79 δολ.
Την πρωτιά της “τσουχτερής τιμής” κατέχει η Νορβηγία. Η σκανδιναβική χώρα δεν επιδοτεί τα καύσιμα από τα κέρδη της ενεργειακής της βιομηχανίας διότι προτιμά να επιδοτεί τις εθνικές τις υπηρεσίες, όπως την δωρεάν εκπαίδευση στα πανεπιστήμια και την εξοικονόμηση πόρων για τη βελτίωση των υποδομών.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου της Νορβηγίας είναι το όνειρο κάθε ηλεκτρικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η χώρα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, που αποτελούν περίπου το 6 % των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το προηγούμενο έτος.
Η Νορβηγία βρίσκεται στην δεύτερη θέση με τους πιο υψηλούς μισθούς στην Ευρώπη. Το μέσο ημερήσιο εισόδημα είναι 273 δολάρια. Χρειάζεται το 3,6 % του μισθού μιας ημέρας για να αγοράσουν ένα γαλόνι πετρελαίου.
2. Ολλανδία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,46 δολ.
Η ολλανδική οικονομία έχει παλέψει για να ανακάμψει, με το ΑΕΠ στο 1,4 % κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν κάνει ελάχιστα για να ανακουφίσουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Οι Ολλανδοί έχουν τον μεγαλύτερο φόρο καυσίμων στην ΕΕ και γι αυτό άλλωστε πολλοί είναι αυτοί που έχουν υιοθετήσει την λύση του...ποδηλάτου!
Με μέσο καθημερινό εισόδημα 136 δολάρια χρειάζονται το 6,9 % αυτού του μισθού για ένα γαλόνι βενζίνης.
3. Ιταλία.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,34 δολ
Η οικονομία της Ιταλίας προσπαθεί να αφήσει πίσω της την μεγαλύτερη πτώση της οικονομίας της. Το ΑΕΠ απροσδόκητα υποχώρησε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μετά από 0,1 % αύξηση του προηγούμενου τριμήνου.
Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και οικονομική αβεβαιότητα ήταν ένα σοκ για την πατρίδα της Fiat και της Ferrari, όπου η ιδιοκτησία του αυτοκινήτου είναι από τις υψηλότερες στον κόσμο. Οι ιταλικές τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν 8,5 % από τον Ιούλιο.
Με ημερήσιο εισόδημα 99 δολάρια χρειάζονται το 9,4 % του μισθού για την αγορά ενός γαλονιού βενζίνης.
4. Δανία
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 9,14 δολ.
Η Δανία έχει διαπιστωθεί ως η χώρα με την μικρότερη εισοδηματική ανισότητα, τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους και το μικρότερο ποσοστό διαφθοράς στον κόσμο.
Η Κοπεγχάγη, η πρωτεύουσα, είναι ίσως η πιο φιλική πόλη στον κόσμο για ποδήλατο. Περισσότερο από το 50 % των κατοίκων της μετακινούνται με αυτό το μεταφορικό μέσο.
Η Δανία έχει τον υψηλότερο φόρο της βενζίνης στην ΕΕ και τιμές που είναι πάνω από 50 % υψηλότερες του παγκόσμιου μέσου όρου. Παρόλαυτα, είναι σχετικά φθηνή για τους Δανούς καθώς το μέσο ημερήσιο εισόδημα είναι 170 δολάρια, εκ των οποίων μόνο το 5,4 % είναι απαραίτητο για να αγοράσουν ένα γαλόνι βενζίνης.
5. Ελλάδα.
Τιμή ανά γαλόνι βενζίνης: 8,81 δολ
Η ελληνική οικονομία βελτιώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο. Η βιομηχανία βελτιώθηκε, τα αποθέματα αυξήθηκαν και η Standard & Poors αύξησε τη βαθμολογία της για το μεγαλύτερο δανειστή της χώρας, την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας.
Παρ' όλη την ανάκαμψη, η ανεργία συνεχίζει να μαστίζει τη χώρα και οι μισθοί βρίσκονται στο κατώτατο επίπεδο. Για να συμβάλει στην αναχαίτιση της χρέους, η Ελλάδα αύξησε τους φόρους της βενζίνης από το 2009 στα πιο υψηλά ποσοστά ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Το πρόβλημα του κόστους της βενζίνης για τους Έλληνες επιβαρύνεται από την ποσότητα που καταναλώνουν. Μόνο οι Νοτιοαφρικάνοι ξοδεύουν περισσότερα από το ετήσιο εισόδημα τους για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους.
Με μέσο ημερήσιο εισόδημα 62 δολάρια οι Έλληνες χρειάζονται το 14 % του ποσού αυτού για βενζίνη.
Πηγή: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου