Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΤΕΛΟΣ Η F1 ΓΙΑ ΤΟ 2014

Παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 ο Λιούις Χάμιλτον για το 2014
    Ο Λιούις Χάμιλτον παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 για το 2014,
    με νίκη στο Άμπου Ντάμπι, καθώς μηχανικά προβλήματα
    άφησαν τον Νίκο Ρόσμπεργκ στην 14η θέση.

    Ο Λιούις Χάμιλτον επέστρεψε στην κορυφή του κόσμου μετά από έξι χρόνια!
    Κερδίζοντας το GP του Άμπου Ντάμπι, σε συνδυασμό
    με τα μηχανικά προβλήματα που άφησαν τον Νίκο Ρόσμπεργκ στην 14η θέση,
    ο Βρετανός έγινε ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για το 2014..


    Ο Χάμιλτον πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την εκκίνηση, ξεκινώντας εξαιρετικά, και δεν την έχασε ποτέ. Ο Ρόσμπεργκ τον ακολουθούσε σε απόσταση περίπου 2,5 δευτερολέπτων, αλλά η Mercedes W05 παρουσίασε αρχικά ένα πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) και σταδιακά στα φρένα και τον έριξε στις πιο πίσω θέσεις της εξάδας. Στους τελευταίους γύρους το μονοθέσιο έχασε σχεδόν ολοκληρωτικά την ισχύ του, και ο Γερμανός έμεινε στην 14η θέση.

    Η Williams αποδείχθηκε εξαιρετικά γρήγορη στη Yas Marina και απείλησε με αξιώσεις τον Χάμιλτον για τη νίκη, με τον Φελίπε Μάσα, όμως ο Βραζιλιάνος και ο Βάλτερι Μπότας περιορίστηκαν στις πλευρικές θέσεις του βάθρου και εξασφάλιζαν μια σχεδόν αδιανόητη τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Williams.

    Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Ντάνιελ Ρικιάρντο, Τζένσον Μπάτον και Νίκο Χούλκενμπεργκ και την δεκάδα οι Σέρχιο Πέρεθ, Σεμπάστιαν Φέτελ και οι δύο Ferrari των Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν.

    O αγώνας

    Μόλις έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα, αυτή που ο Χάμιλτον περιέγραψε ως «ίσως την καλύτερη εκκίνηση της καριέρας μου» σε συνδυασμό με το υπερβολικό σπινάρισμα του Ρόσμπεργκ είχαν ως αποτέλεσμα ο Άγγλος να στρίψει πρώτος με διαφορά και ο Γερμανός να υπερασπίζεται τη θέση του από τον τρίτο Μάσα.

    Ο Ρόσμπεργκ, κάνοντας αγώνα αναμονής για να επιτεθεί στο τέλος, έμενε στα 2,5 δευτ. πίσω από τον Χάμιλτον - αλλά στον 24 από τους 55 γύρους όλα έμελλε να αλλάξουν: το πρόβλημα με το ERS τον άφησε με 160 ίππους λιγότερους, περίπου 3-4 δευτ. πιο αργό στον γύρο, και σταδιακά τον έριξε στην 7 θέση.

    Ο Ρόσμπεργκ, ωστόσο, το προσπαθούσε για να ανέβει στην 5 θέση, που θα του εξασφάλιζε το πρωτάθλημα αν ο Χάμιλτον εγκατέλειπε τον αγώνα. Η Mercedes προσπάθησε να λύσει τα προβλήματα μέσω τηλεμετρίας, ώσπου στους τελευταίους γύρους τα προβλήματα πια (στο ERS και στο σύστημα πέδησης) ήταν τόσο έντονα που η Mercedes συμβούλευσε τον Ρόσμπεργκ να εγκαταλείψει. Ο Γερμανός είπε ότι θα ήθελε να τερματίσει, και η ομάδα το δέχθηκε.

    Ο Χάμιλτον έκανε, στη συνέχεια, κάπως συντηρητικό αγώνα και προχώρησε κανονικά στη στρατηγική των δύο πιτ-στοπς. Ο Φελίπε Μάσα, με λίγο διαφορετική στρατηγική, έκανε αργά το δεύτερό του πιτ-στοπ, είχε φρέσκια πολύ μαλακή γόμα στο τέλος και καταδίωξε τον Άγγλο, αλλά δεν έφτασε πιο κοντά από τα 3,0 δευτερόλεπτα.

    Ειρωνικά, η τελευταία νίκη του Μάσα επετεύχθη από τον Βραζιλιάνο στην πατρίδα του το 2008, στον αγώνα που έχασε τον τίτλο από τον Χάμιλτον - αλλά αυτή τη φορά ο Μάσα έχει την ικανοποίηση ότι κέρδισε την παλιά του ομάδα, Ferrari, βοηθώντας να ανέβει η Williams στην 3 θέση των κατασκευαστών.

    Ο Μπότας περιορίστηκε στην 3 θέση μετά από μια πολύ φτωχή εκκίνηση και κέρδισε με άνεση τον Ρικιάρντο, που έκανε μια εντυπωσιακή αντεπίθεση έχοντας εκκινήσει από τα πιτς – όπως και ο Φέτελ, λόγω της τεχνικής παρανομίας της εμπρός πτέρυγας της Red Bull RB10 χθες.

    GP ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ 2014

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:47.473

    2. Μάσα (Williams-Mercedes) +2.5

    3. Μπότας (Williams-Mercedes) +28.8

    4. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) +37.2

    5. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +1:00.3

    6. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:02.1

    7. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1:11.0

    8. Φέτελ (Red Bull-Renault) +1:12.0

    9. Αλόνσο (Ferrari) +1:25.8

    10. Ράικονεν (Ferrari) +1:27.8

    11. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +1:30.3

    12. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1:31.9

    13. Γκροζάν (Lotus-Renault) +1 γύρος

    14. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +1 γύρος

    15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

    16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1 γύρος

    17. Στίβενς (Caterham-Renault) +1 γύρος

    18. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) +13 γύροι

    19. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +29 γύροι

    20. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +41 γύροι


    ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ


    ΟΔΗΓΩΝ

    1. Χάμιλτον - 384

    2. Ρόσμπεργκ - 317

    3. Ρικιάρντο - 238

    4. Μπότας - 186

    5. Φέτελ - 167

    6. Αλόνσο - 161

    7. Μάσα - 134

    8. Μπάτον - 126

    9. Χούλκενμπεργκ - 96

    10. Πέρεθ - 59


    ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ


    1. Mercedes - 701

    2. RBR - 405

    3. Williams - 320

    4. Ferrari - 216

    5. McLaren - 181

    6. Force India - 155

    7. Toro Rosso - 30

    8. Lotus - 10

    9. Marussia - 2

    10. Sauber - 0

    11. Caterham - 0

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου