Εξαφανίστηκαν από τους δρόμους της Ελλάδας τα τζιπ! Που βρίσκονται;
13-5-15
13-5-15
Πριν από μερικά χρόνια κυκλοφορώντας στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας,
ψηλά στην Κηφισίας και χαμηλά στη Βουλιαγμένης, ένα στα δύο αυτοκίνητα που έβλεπες
ήταν Range Rover, Porsche Cayenne, Land Cruiser, Hammer και Mercedes G.
Το ίδιο συνέβαινε και αλλού, όπως πέριξ της Λάρισας, στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης και στην Καστοριά.
Η οικονομική κρίση έφερε τα πάνω κάτω στις ζωές των Ελλήνων και ενώ τα SUV
και οι cayenne κυκλοφορούσαν στα στενά σοκάκια του κέντρου της Αθήνας
και τους χωματόδρομους της επαρχίας, τα πανάκριβα αυτοκίνητα έχουν εξαφανιστεί
επειδή βγήκαν στο «σφυρί» λόγω ακριβών τελών, κατανάλωσης βενζίνης και πολλών ζημιών.
Πλέον, ο αριθμός αυτών των αυτοκινήτων έχει μειωθεί δραματικά, αν και ακόμα υπάρχουν στους δρόμους της χώρας ωστόσο οι κάτοχοι τους δεν τα πολυβγάζουν από τα γκαράζ γιατί και εκείνοι κάνουν κάποια οικονομία. Λόγω κατασχέσεων και υψηλού κόστους συντήρησης, πολλοί στράφηκαν σε πιο συμβατικά αυτοκίνητα ή καταθέσαν τις πινακίδες τους, με την ελπίδα ότι κάποτε θα βγάλουν και πάλι στο δρόμο τα αυτοκίνητα τους για να «σκίσουν» τους δρόμους της χώρας, που ως γνωστό συνιστώνται για τέτοια αυτοκίνητα.
«Όποιος έχει τα γένια έχει και τα χτένια» λέει η παροιμία και κάποτε τα αυτοκίνητα μπορούσαν να τα συντηρήσουν οι κάτοχοι τους αλλά μετά από τα οικονομικά προβλήματα, η ζωή δυσκόλεψε, η μεσαία τάξη τσακίστηκε και εν τέλει παράτησε τα αυτοκίνητα της για ένα μικρό χρηματικό αντίτιμο. Πλέον, ο αριθμός των τζιπ έχει μειωθεί κατά πολύ αφού μόνο όσοι έχουν μεγάλη οικονομική άνεση μπορούν να τα συντηρήσουν.
Η εξαφάνισή τους επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία των καταθέσεων πινακίδων με βάση τον κυβισμό, γράφει η Καθημερινή.
Το 2014, κατατέθηκαν 23.425 πινακίδες οχημάτων με κινητήρα από 2.000 έως 3.000 κυβικά. Σε σχέση με το 2013 παρατηρήθηκε αύξηση, καθώς πρόπερσι είχαν κατατεθεί 20.589 πινακίδες της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στην κατηγορία των τριών λίτρων (3.000 έως 4.000 κυβικά) οι αποσύρσεις έφτασαν στις 10.057 το 2014 έναντι 7.880 το 2013), ενώ στην πολύ μεγάλη κατηγορία (4.000 κυβικά και άνω) οι πινακίδες που κατατέθηκαν έφτασαν στις 4.586.
Συμπέρασμα: Το 2014 είχαν απομείνει στην αγορά σε κυκλοφορία 82.882 αυτοκίνητα με κινητήρα άνω των 2.000 κυβικών, ενώ μόνο πέρυσι οι καταθέσεις πινακίδων σε αυτήν την κατηγορία έφτασαν στις 38.068. Αυτή η απώλεια μεταφράζεται σε μείωση φορολογικών εσόδων άνω των 50 εκατομμύρια ευρώ μόνο σε ένα χρόνο.
Από το 2009 έως το 2014, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 68% καθώς από τις 220.548 ταξινομήσεις του 2009 πέσαμε στις 58.694 ταξινομήσεις το 2013 και στις 71.218 ταξινομήσεις το 2014 ύστερα και από την περυσινή ανάκαμψη της αγοράς.
Στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, η πτώση την πενταετία ήταν πολύ μεγαλύτερη, κάτι που προκύπτει από τα παρακάτω στοιχεία:
* Το 2009 πουλήθηκαν 19.826 αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.929 έως 2.000 κυβικά. Το 2013, οι πωλήσεις έπεσαν στα 1.774 οχήματα και το 2014 στα 2.588 αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας μείωση 87%.
* Το 2009 διατέθηκαν στην αγορά 12.238 Ι.Χ. με κινητήρα άνω των 2.000 κυβικών. Το 2013, οι πωλήσεις έπεσαν στα... 439 οχήματα και το 2014 στα 656, με την ποσοστιαία μείωση να φτάνει στο 95%. Στην κάμψη των πωλήσεων, βέβαια, συνέβαλε και η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία διέθεσε στην αγορά μοντέλα μικρότερου κυβισμού και μεγαλύτερης ιπποδύναμης, στο πλαίσιο μιας γενικότερης τάσης που υπάρχει διεθνώς για μικρότερα και οικονομικότερα επιβατικά αυτοκίνητα.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, η οικονομική κρίση έκανε τους Έλληνες να στραφούν σε μικρότερα Ι.Χ. Απλώς τώρα, μετά τη νέα φορολόγηση, αναμένεται τα μεγάλα κυβισμού αυτοκίνητα που θα μείνουν στους δρόμους να είναι ελάχιστα και το γεγονός ότι κυκλοφορούν θα αποτελεί πραγματικά δείγμα ισχύος του κατόχου τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου