Τρίτροχα και τετράτροχα που παίρνουν κλίσεις
Από τα video games στις εκθέσεις κι από εκεί στο δρόμο
Αντιγράφοντας φουτουριστικά οχήματα από τα video-games οι σχεδιαστές στοχεύουν
να δελεάσουν τα παιδιά «Indigo-kids» της νέας χιλιετίας!
Φαίνεται πώς το 2016 θα είναι η χρονιά των Ιαπωνικών τρικύκλων.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές φιλοδοξούν να παρουσιάσουν στο Tokyo Motor Show
επαναστατικά τρίτροχα οχήματα που θα στρίβουν ξύνοντας μαρσπιέ στην άσφαλτο,
σαν τις σπορ μοτοσικλέτες.
Μπορεί να άργησαν αρκετά χρόνια και να έμειναν λίγο «πίσω», όμως προσπαθούν να προσπεράσουν
τον ανταγωνισμό αξιοποιώντας τις τεχνολογικές τους δυνατότητες.
Ενώ το Yamaha Tricity βολτάρει ήδη στους Αθηναϊκούς δρόμους, η εταιρεία θα παρουσιάσει στο Σαλόνι του Τόκιο ένα ολοκαίνουργιο τρίτροχο που το βάφτισε «Leaning Multi-Wheeler» (LMW) το οποίο μεταφράζεται στα Ελληνικά ως… «Πλαγιαζόμενο Πολύτροχο»!
Γιατί Πολύτροχο και όχι Τρίτροχο; Ίσως γιατί η Honda πρόλαβε να ανακοινώσει πρώτη ότι θα παρουσιάσει στο Ιαπωνικό Σαλόνι ένα τρίτροχο που θα πλαγιάζει για να στρίψει όπως μία μοτοσικλέτα: το θηριώδες τρίτροχο Neowing με κινητήρα από Goldwing.
Η δε Kawasaki έχει παρουσιάσει από το 2013 το τρίτροχο «Concept J» ενώ το πειραματικό Yamaha Tesseract «κόβει βόλτες» στο Διαδίκτυο από το 2007.
Αν προσθέσουμε τη δημοτικότητα του ασφάλτινου snowmobile Can-Am Spyder και τις αξιοσημείωτες πωλήσεις του τρίτροχου Polaris Slingshot, είναι προφανές ότι και οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες οραματίζονται να φτιάξουν μοναδικά «παιχνίδια» για τους δημόσιους δρόμους.
Τα Can-Am Spyder και Polaris Slingshot χάραξαν το δρόμο αλλά δεν μοιάζουν με μοτοσικλέτες ούτε πλαγιάζουν όταν στρίβουν. Ενώ τα ιαπωνικά «πλαγιαζόμενα πολύτροχα» σκοπεύουν να προσφέρουν στον αναβάτη την ίδια απόλαυση που απορρέει από την οδήγηση μίας μοτοσικλέτας.
Η Yamaha υποστηρίζει ότι το πρωτότυπο LMW σχεδιάστηκε με σκοπό να δημιουργήσει μια νέα διάσταση του «Kando». Πρόκειται για 2 Ιαπωνικά ιδεογράμματα που μαζί συμβολίζουν τα ταυτόχρονα συναισθήματα της βαθιάς ικανοποίησης και της έντονης έξαψης που κάποιος βιώνει όταν ανακαλύπτει κάτι που έχει εξαιρετική αξία.
Οι μοτοβιομηχανίες διεξάγουν μεγάλη προσπάθεια για να ανακαλύψουν νέους τρόπους προσέγγισης πελατών από τις νεότερες γενιές, οι οποίοι δεν έχουν επαφή με τη μοτοσικλέτα.
Οι κατασκευαστές έχουν αντιληφθεί ότι πρέπει να σχεδιάσουν οχήματα που να προσομοιάζουν με εκείνα των βιντεοπαιχνιδιών καθώς μία μεγάλη μερίδα νέων που αποκαλούνται ως «οι αναβάτες της νέας χιλιετίας» ενδιαφέρονται περισσότερο για να παίξουν ένα βιντεοπαιχνίδι παρά για να πλύνουν μία μοτοσικλέτα.
Αφού λοιπόν η Polaris κατάφερε να «πάει ταμείο» τους ενήλικες μοτοσυκλετιστές με το Slingshot, τα πρωτότυπα «πλαγιαζόμενα πολύτροχα» Honda Neowing και Yamaha LMW αναμένεται να έχουν απήχηση σε ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι της σύγχρονης νεολαίας.
Θανάσης Χούντρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου