Ο γύρος του κόσμου με ένα Ford Model T
Βίντεο και φωτογραφίες με το όχημα που χρησιμοποίησε ένα ζευγάρι για το συγκλονιστικό ταξίδι του
Ο γύρος του κόσμου με αυτοκίνητο δεν είναι ένα καθόλου εύκολο κατόρθωμα. Το να το πραγματοποιήσεις μάλιστα με ένα Ford Model T ηλικίας 100 ετών είναι το λιγότερο μία συγκλονιστική πρόκληση και αυτό ακριβώς επιχειρούν ο Dirk με τη σύζυγό του Trudy Regter από την Ολλανδία.
Οι Regters ξεκίνησαν το δύσκολο ταξίδι το καλοκαίρι του 2012. Το ζευγάρι κάλυψε 22.000 km σε 180 ημέρες κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους του ταξιδιού, που τους οδήγησε από την πόλη Edam της πατρίδας τους στο Cape Town (Ν. Αφρική).
Το 2013 «πάτησαν» στις ΗΠΑ και τον Καναδά, διασχίζοντας 22 πολιτείες σε ένα ταξίδι διάρκειας 180 ημερών και απόστασης 28.000 km. Το 2014 διάνυσαν άλλα 26.000 km στη Νότια Αμερική σε 180 ημέρες ακόμα, ενώ μέχρι τώρα, το αντρόγυνο έχει οδηγήσει σχεδόν 80.000 km. Στο πλαίσιο του ταξιδιού κάνουν παράλληλα επισκέψεις και υποστηρίζουν διάφορα projects του διεθνούς οργανισμού Παιδικών Χωριών SOS.
Για το 2016 και 2017 προγραμματίζουν να συνεχίσουν σε Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Ινδονησία και Ινδία, να διασχίσουν τα Ιμαλάϊα μέχρι την Κίνα, να περάσουν τη Μογγολία και να επιστρέψουν στην Ολλανδία μέσω Κεντρικής Ευρώπης.
Ο γύρος του κόσμου με ένα Model T ηλικίας 100 ετών απαιτεί σοβαρή αφοσίωση, αλλά το πλέον εμβληματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ ανθεκτικό και η απλή του σχεδίαση διευκολύνει το σέρβις και τις επισκευές.
Ο Dirk και η Trudy Regter (και οι δύο συνταξιούχοι) έχουν στην κατοχή τους το 1915 Ford Model T από το 1997. Παλιότερα, ο Dirk είχε ένα 1923 Ford Model T και ένα 1928 Ford Model A.
Να θυμίσουμε ότι, η Ford κατασκεύασε 15.000.000 οχήματα Model T μεταξύ 1908 και 1927. Η παραγωγή ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα επεκτάθηκε σε όλο τον κόσμο, με εργοστάσια συναρμολόγησης σε Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το Model T συνετέλεσε ουσιαστικά στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης, και γνώρισε τεράστια απήχηση σαν ένα προσιτό, αξιόπιστο και ευκολοσυντήρητο όχημα με στάνταρ, εναλλάξιμα εξαρτήματα.
Το συγκεκριμένο των Regters χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 3.0 λίτρων και διατηρεί τις εργοστασιακές προδιαγραφές του από το 1915. Εξαίρεση αποτελούν τα μεγαλύτερα ελαστικά για ζάντες με ξύλινες ακτίνες που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ξεκούραστη για μεγάλα ταξίδια. Ένα σετ ελαστικών μπορεί να αντέξει 15.000 km σε νορμάλ δρόμους, αλλά πολύ λιγότερο σε κακοτράχαλους χωματόδρομους όπως αυτοί που κινήθηκαν οι Regters σε περιοχές της Αφρικής και Ν. Αμερικής.
«Στο σύνορο Ν. Αφρικής και Μποτσουάνα συναντήσαμε έναν αγρότη ο οποίος είχε ένα παλιό Ford Model T στην αποθήκη του, και μας χάρισε ένα ελαστικό για να μας βοηθήσει στη συνέχιση του ταξιδιού,» δήλωσε ο Dirk, ενώ θεωρεί την καλύτερη στιγμή του ταξιδιού τους τον αυτοκινητόδρομο 1 από Los Angeles στο San Francisco, μια όμορφη διαδρομή, με απότομες κλίσεις, βαθιά φαράγγια, βουνά στο πλάι και υπέροχη θέα του ωκεανό.
Στο βίντεο ο Dirk αφηγείται μερικές από τις καλύτερες και, περιστασιακά, χειρότερες στιγμές του μαγευτικού ταξιδιού του.
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου