Τα απολύτως γρηγορότερα αυτοκίνητα του κόσμου
Δέστε τις ζώνες σας και… φύγαμε με τις ξεχωριστές δημιουργίες του 2016
«Ναι, αλλά πόσα πιάνει», είναι μια ερώτηση που ακούμε συχνά πυκνά να συνοδεύει
την ξαφνική εμφάνιση ενός supercar. Και δικαιολογημένα ίσως, καθώς παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να μετρήσεις την υπεροχή ενός αυτοκινήτου, η τελική ταχύτητα είναι αυτό που λαχταρούμε όλοι, έστω και ενδόμυχα.
Το έλεγε εξάλλου και ο «προφήτης» της επιστημονικής φαντασίας, ο ίδιος ο Άλντους Χάξλεϊ, ότι η ταχύτητα θα είναι η μόνη πραγματικά σύγχρονη αίσθηση. Αν και ξέχασε να αναφέρει πόσα καντάρια τεστοστερόνης κρύβει εντός της.
Εδώ θα μιλήσουμε για τα γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως φαίνεται να αποκρυσταλλώνεται το πράγμα για το 2016. Και λέμε «φαίνεται», γιατί τελεσίδικες απαντήσεις στη σπορ αυτοκίνηση δεν χωρούν. Κάθε κατασκευαστής λέει τα δικά του και μετρά το τελίκιασμα με τους δικούς του όρους, κάνοντας το τοπίο σωστό γρίφο.
Θα περιλάβουμε λοιπόν στη λίστα μας μόνο αυτά τα αυτοκίνητα παραγωγής (αποκλείονται καστομιές και εκζητήσεις αγώνων ταχύτητας δηλαδή) για τα οποία υπάρχει συναίνεση στον κόσμο της αυτοκίνησης αναφορικά με τις τελικές τους.
Την ίδια ώρα, το πράγμα μόνο στατικό δεν είναι, καθώς η SSC ανακήρυξε ήδη μεγαλόστομα πως είναι έτοιμη να διεκδικήσει και πάλι τον τίτλο του γρηγορότερου με το θηριώδες Tuatara των 1.350 αλόγων, ενώ και η Koenigsegg υπαινίσσεται πως το μοναδικό One:1 πιάνει τελικές της τάξης των 439 χλμ/ώρα, μόνο που θα πρέπει να το αποδείξει κάποια στιγμή δημοσίως.
Για την ώρα, αυτά είναι τα επισήμως αναγνωρισμένα γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής που μπορούν να πάρουν άδεια και να φορέσουν πινακίδες στον δρόμο…
Hennessey Venom GT: 434,52 χλμ/ώρα
Ο συνδυασμός του σασί της Lotus Elise με έναν 7λιτρο twin-turbocharged V8 κινητήρα που αποδίδει 1.244 άλογα αποδείχτηκε η συνταγή της επιτυχίας. Το Venom GT έπιασε πέρυσι τα 435,16 χλμ/ώρα στον διάδρομο του Διαστημικού Κέντρου Κένεντι, μόνο σε μία διεύθυνση όμως (χρειάζονται δύο γύροι αντίθετης φοράς για να είναι έγκυρο το ρεκόρ)…
Bugatti Chiron: 420+ χλμ/ώρα
Την ώρα που η θρυλική πια Veyron κράτησε επάξια τα σκήπτρα ως πραγματικός άθλος της σπορ αυτοκίνησης για τόσα και τόσα χρόνια, ήρθε πια η ώρα, έπειτα από δέκα χρόνια βασιλείας, να γονατίσει μπροστά στον διάδοχό της, τη Chiron. Η οποία πήρε το όνομά της από τον κένταυρο Χείρων, μιας και έρχεται να βελτιώσει τη Veyron στα πάντα. Το θηρίο με τα 1.500 άλογα έπιασε τα 420 χλμ/ώρα σε πραγματικές συνθήκες οδικής κυκλοφορίας και τώρα η Bugatti θέλει να τη βάλει στην πίστα για να σπάσει κάθε ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής…
Bugatti Veyron Super Sport: 431,3 χλμ/ώρα
Όταν η Volkswagen απέκτησε την Bugatti, είχε μόνο έναν στόχο: να φτιάξει το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη. Η πρώτη Veyron τον πέτυχε όπως θυμόμαστε τον στόχο και με το παραπάνω, μέσω του quad-turbocharged W16 κινητήρα της που απέδιδε 1.000 άλογα. Σύντομα βέβαια εκθρονίστηκε από το SSC Ultimate Aero, γι’ αυτό και επανήλθε με τη Veyron Super Sport, η οποία με 200 επιπλέον αλογάκια ξαναπήρε τον τίτλο του απολύτως γρηγορότερου.
Με επισήμως μετρημένη τελική στα 431,3 χλμ/ώρα, παραμένει το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής για τα Ρεκόρ Γκίνες. Και το ανοιχτό αδελφάκι της Veyron Grand Sport Vitesse παραμένει το γρηγορότερο κάμπριο της οικουμένης φυσικά με 408 χλμ/ώρα…
SSC Ultimate Aero: 411,99 χλμ/ώρα
Ποια ήταν αυτή η SSC που κανείς δεν είχε ακούσει και ήρθε από το πουθενά να πετάξει από τον θρόνο την Bugatti και να ντροπιάσει όλο το Volkswagen Group; Η Shelby SuperCars (SSC) δεν έχει καμία σχέση με τη Shelby του φοβερού Cobra, παρά ταύτα κατάφερε να πιάσει τα 411,99 χλμ/ώρα το 2007 φορώντας έστω και για λίγο το στέμμα. Είχε να ευχαριστεί γι’ αυτό την 6,3 λίτρων μηχανική V8 twin-turbocharged καρδιά της, αλλά και τα 1.287 άλογα που καραδοκούσαν κάτω από καπό…
Saleen S7 Twin Turbo: 399,11 χλμ/ώρα
Το Saleen S7 είναι κάπως θρύλος για την αμερικανική αυτοκίνηση, αλλά και την παγκόσμια φυσικά, καθώς βγήκε από το 2000-2009 και έγινε αμέσως ένα από τα καλύτερα supercars του κόσμου. Με σασί από κράμα αλουμινίου και ατσαλιού, το όχημα φορούσε έναν 7λιτρο V8 550 αλόγων, επιταχύνοντας από τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα.
Και βέβαια, εκεί στα μέσα του μικρού κύκλου της ζωής της, η Saleen παρουσιάζει και το S7 Twin Turbo, στέλνοντας τις επιδόσεις σε νέα ύψη: με τα 750 άλογα, έπιανε τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Όσο για τα 399,11 χλμ/ώρα της τελικής του, το έκαναν το 2005 ένα από τα γρηγορότερα αμάξια που είχαν πατήσει ποτέ άσφαλτο…
Koenigsegg CCR: 389,46 χλμ/ώρα
Ο σουηδός κατασκευαστής κράτησε για λίγο τα σκήπτρα του βασιλιά της τελικής, πριν τον πετάξει από τον θρόνο η πρώτη Veyron. Το CCR είχε πιάσει τα 389 χλμ/ώρα το 2005 σε πίστα της Ιταλίας. Φορούσε έναν V8 4,7 λίτρων σχεδιασμού και παραγωγής της ίδιας της Koenigsegg και δεν είχε καμία ηλεκτρονική υποβοήθηση. Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις του, παρέμεινε για λίγο στα φώτα της δημοσιότητας, καθώς όλοι θα παραμιλούσαν σε λίγο με τη Veyron.
Γι’ αυτό και σύντομα αντικαταστάθηκε από το CCX, παίρνοντας κατόπιν τη σκυτάλη το φοβερό Agera. Η Koenigsegg μάς λέει σήμερα πως το τροποποιημένο ουσιαστικά Agera που είπε One:1 πιάνει πάνω από 434 χλμ/ώρα, μένει λοιπόν να μας το αποδείξει…
McLaren F1: 387,85 χλμ/ώρα
Το F1 ήταν πάντα πολλά περισσότερα από έναν ακόμα πρώην πρωταθλητή στο ρινγκ του γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής. Με σασί αποκλειστικά από ανθρακονήματα και έναν θηριώδη V12 6,1 λίτρων από την BMW M, έμοιαζε να έχει έρθει από το μέλλον. Ήταν η χαρμόσυνη κατάληξη της McLaren να τα βάλει με τη Ferrari και την Porsche, μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει ήδη με το φοβερό και τρομερό MP4-12C, καθώς η McLaren αποδείκνυε πια πως δεν περιορίζεται μόνο στα μονοθέσια της Formula 1…
Pagani Huayra BC: 383 χλμ/ώρα
Ήταν η AMG αυτή που παρείχε τον V12 με τα διπλά τούρμπο στον ιταλό κατασκευαστή, ώστε να ρίξει στην αγορά ένα πραγματικό τέρας. Η συνταγή πάντα χωρά βέβαια περιθώρια εξέλιξης και το 2016, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, παρουσιάστηκε η νέα γενιά του Huayra, το BC. Ακόμα πιο ελαφρύ(!) και δυνατό από τον προκάτοχό του, η νέα του καρδιά αποδίδει 789 άλογα. Είναι τόσο ελαφρύ όσο ένα Honda Civic Coupe, μόνο που είναι πέντε φορές δυνατότερο. Κι έτσι δεν έκανε σε κανέναν εντύπωση τα 383 χλμ/ώρα της τελικής του…
Zenvo ST1: 374,97 χλμ/ώρα
Το μόνο supercar που γεννήθηκε στη Δανία έφτασε και περίσσεψε για να γίνει θρύλος και σοβαρός διεκδικητής φυσικά του θρόνου των γρηγορότερων. Συναρμολογημένο στο Σγιέλαν (Ζηλανδία τη λέμε εξελληνισμένα), το Zenvo ST1 φόρεσε έναν V8 6,8 λίτρων που έστειλε την ιπποδύναμη στα 1.104 άλογα. Πισωκούνα και διψασμένο για δρόμο, το μόνο που περιόριζε την κτηνώδη του δύναμη ήταν ο ηλεκτρονικός κόφτης, κάτι που του στέρησε ενδεχομένως ένα ακόμα πιο ψηλότερο σκαλί στο βάθρο των αθανάτων της αδρεναλίνης…
Noble M600: 362,1 χλμ/ώρα
Όταν μιλάμε για βρετανικά supercars, το μυαλό μας πάει αβίαστα σε φίρμες όπως η McLaren, η Aston Martin και η Jaguar. Κρίμα και άδικο βέβαια να μένει έξω η ξεχωριστή Noble Automotive, η οποία ξεκίνησε το 2009 να ρίχνει στην αγορά μια σειρά από «διακριτικά» supercars. Το M600 κατάφερε μάλιστα εκείνη τη χρονιά με τσακίσει τον χρόνο της Bugatti Veyron στην πίστα δοκιμών του Top Gear!
Ήταν βέβαια πανδύσκολο στην οδήγηση, καθώς η ηλεκτρονική υποβοήθηση ήταν υποτυπώδης, σε όρους πάντως κτηνώδους δύναμης δεν είχε τίποτα να φοβάται: 650 άλογα, 0-100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα ακριβώς και τελική στα 362 χλμ/ώρα!
Apollo Arrow: 358,88 χλμ/ώρα
Το φετινό Σαλόνι Αυτοκίνητου της Γενεύης έμοιαζε με αντιπροσωπεία supercars και παρά τα ηχηρά ονόματα ολόγυρά του, το Apollo Arrow έμοιαζε να ξεχωρίζει. Με σχεδιασμό που δεν νοιαζόταν για τις παγκόσμιες σταθερές της αεροδυναμικής, το Arrow φόρεσε έναν 4λιτρο V8 με διπλά τούρμπο από την Audi, ο οποίος πειράχθηκε βέβαια από τους μηχανικούς της φίρμας για να φτάσει τα 1.000 άλογα!
Όλα αυτά του χάρισαν επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και τελική στα 358 χλμ/ώρα. Και επειδή έχει τη σημασία του, η Apollo Automobil ξεπήδησε στις αρχές του 2016 από τις στάχτες της φοβερής και τρομερής Gumpert, που έβγαζε το ωμό κτηνάκι Apollo…
Lamborghini Veneno: 355,66 χλμ/ώρα
Την ώρα που η Veneno κατέχει τον τίτλο του ακριβότερου αυτοκινήτου του κόσμου, και από επιδόσεις δεν πάει καθόλου πίσω. Ο V12 των 6,5 λίτρων αποδίδει 750 ιταλικά άλογα, κάνοντας τη δηλητηριώδη Lambo να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Μνεία αξίζει και στα τεχνολογικά της καλούδια, καθώς ο ιταλός κατασκευαστής δεν έκανε εκπτώσεις σε επίπεδο προόδου…
Aston Martin One-77: 354 χλμ/ώρα
Το One-77 είναι όσο πιο μακριά έχει φτάσει ποτέ η Aston σε όρους ταχύτητας, όταν είπε να κάνει κι αυτή υπερβολές. Ένας πανάλαφρος και θεόρατος V12 7,3 λίτρων αποδίδει 750 άλογα, την ίδια ώρα που η Aston κατάφερε να φτιάξει ένα κουκλίστικο hypercar χωρίς εκπτώσεις στην παροιμιώδη πολυτέλεια και ποιότητα κατασκευής των μοντέλων της…
Jaguar XJ220: 349,22 χλμ/ώρα
Ο βασιλιάς της ταχύτητας το σωτήριον έτος 1992 παραμένει πρίγκιπας ακόμα και με τα σημερινά θεότρελα δεδομένα. Το αρχικό μάλιστα concept μόστραρε μια V12 μηχανική καρδιά και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αν και όταν βγήκε στον δρόμο φορούσε έναν V6 twin-turbocharged και ήταν πλέον πισωκίνητο. Όταν μάλιστα απενεργοποίησαν τον κόφτη, το θηρίο έπιασε άνετα τα 349,22 χλμ/ώρα. Παρά ταύτα, δεν τα πήγε καθόλου καλά στην αγορά, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές η αστρονομική τελική δεν είναι το ζητούμενο…
McLaren P1: 349 χλμ/ώρα
Μπορεί ο διάδοχος του F1 να μην είναι τόσο γρήγορος, είναι όμως πολύ πιο τεχνολογικά προωθημένος. Η V8 υβριδική του καρδιά αποδίδει πάντως 903 άλογα και κάνει το hypercar ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Κι αυτό γιατί η McLaren έριξε εδώ το βάρος στην οδηγική εμπειρία παρά στα τρελά νούμερα της τελικής. Έχει ωστόσο ένα άλλο έπαθλο να κοκορεύεται: τα 6 λεπτά που σημείωσε σε γύρο της πίστας Nurburgring, που για πολλούς είναι κάτι καλύτερο από την πελώρια τελική…
Ferrari LaFerrari: 349 χλμ/ώρα
Από κοινού με την P1 και την Porsche 918 Spyder, η LaFerrari είναι μέρος της μοναδικής τριπλέτας των υβριδικών supercars που έδειξαν στον κόσμο ότι η σπορ αυτοκίνηση δεν πρέπει κατ’ ανάγκη να είναι τόσο κοστοβόρα. Η Ferrari έπιασε εδώ τη McLaren σε όρους τελικής αλλά και αποδοτικότητας με έναν καινοτόμο V12 6,3 λίτρων που αποδίδει 950 άλογα…
Porsche 918 Spyder: 337,96 χλμ/ώρα
Το τελευταίο μέλος της «αγίας τριάδας» των υβριδικών supercars είναι η 918 Spyder, που δικαιώνει όλα όσα αγαπάμε από την υβριδική αυτοκίνηση: απίστευτες ταχύτητες και πολύ πιο φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες. Μπορεί να μην πιάνει τις McLaren P1 και Ferrari LaFerrari σε όρους επιδόσεων, αν και δεν τη λες ακριβώς αργή! Είναι όμως Porsche και μάλιστα καθαρόαιμη Porsche, κάτι που σημαίνει ότι σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης δύσκολα έχει όμοιό της.
Το 2013 κάλυψε τον γύρο στη Nurburgring σε μόλις 6:57 λεπτά, κάτι που την έστειλε στην τρίτη θέση των γρηγορότερων αυτοκινήτων παραγωγής για τη γερμανική πίστα. Επίσης, κατέχει το ρεκόρ για τον γρηγορότερο γύρο στην πίστα Mazda Raceway Laguna Seca…
Audi R8: 329,91 χλμ/ώρα
Τα 320 χλμ/ώρα (200 μίλια/ώρα) αποτελεί όριο για τον κόσμο των supercars, καθώς από δω και πάνω αποδεικνύουν οι κατασκευαστές ότι έβαλαν πραγματικά τα δυνατά τους. Η Audi μπήκε στο κλαμπ της ελίτ το 2015 με τη δεύτερη γενιά του V10 Plus μοντέλου, το οποίο πέρα από τον θηριώδη κινητήρα και τα 610 αλογάκια του μνημονεύεται για την εντυπωσιακή ευστάθειά του, κληροδότημα όλων των τεχνολογικών καινοτομιών σε επίπεδο αναρτήσεων και κρατημάτων.
Spyker C9 Preliator: 323,47 χλμ/ώρα
Όλοι αγαπάμε τις μεγάλες επιστροφές και αυτό ακριβώς συνέβη με τη Spyker Cars, τον ολλανδό κατασκευαστή που φαλίρισε το 2014 και επέστρεψε δυναμικά το 2016 στη Γενεύη με πρόδηλες εκδικητικές τάσεις! Ο διάδοχος του C8 Aileron και των τόσων εκδοχών του μοστράρει αναρίθμητα τεχνολογικά καλούδια, ενώ και από τεχνικά χαρακτηριστικά μόνο πίσω δεν πάει.
Η Audi του χάρισε έναν V8 supercharged 4,2 λίτρων που αποδίδει 525 άλογα, λίγα μάλλον σε σχέση με τα θηρία, όταν όμως συνδυαστούν με το πανάλαφρο της κατασκευής το στέλνουν πάνω από τα 320 χλμ/ώρα…
Jaguar F-Type SVR: 321,86 χλμ/ώρα
Ο εσωτερικός οίκος Special Vehicle Operations του θρυλικού βρετανού κατασκευαστή κόλλησε το SVR στην κλασική F-Type, αν και δεν έκανε μόνο αυτό. Η ιπποδύναμη έφτασε στα 575 άλογα, το βάρος μειώθηκε κατά πολύ και έγιναν πολλές ακόμα τροποποιήσεις ώστε να γίνει άγρια και αδάμαστη και να πιάνει φυσικά λίγο πάνω από το όριο των 320 χλμ/ώρα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου