Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΙΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Το νέο σύστημα κίνησης που ανατρέπει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα

Αποδίδει τεράστια ροπή σχεδόν αμέσως


Το νέο σύστημα κίνησης που ανατρέπει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα


Η Nissan παρουσίασε το e-POWER , ένα νέο σύστημα κίνησης που για πρώτη φορά θα διατίθεται στους καταναλωτές, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στο πλαίσιο της στρατηγικής Intelligent Mobility της φίρμας.

Το e-POWER δανείζεται τεχνολογία από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα 
της μάρκας (EV), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το LEAF που αποτελεί 
το best-seller αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του. 

Όμως σε αντίθεση με το LEAF, το e-POWER προσθέτει ένα μικρό 
κινητήρα βενζίνης που χρησιμεύει για την φόρτιση της μπαταρίας 
(όταν αυτό είναι απαραίτητο), εξαλείφοντας την ανάγκη για έναν 
εξωτερικό φορτιστή, αλλά προσφέροντας την ίδια υψηλή απόδοση.

426160098_Nissan_introduces_new_electric_motor_drivetrain_e_POWER
Η τεχνολογία του e-POWER
Το σύστημα e-POWER προσφέρει πλήρη κίνηση του οχήματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται εντελώς από το ηλεκτρικό μοτέρ. Η ενέργεια από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης μεταφέρεται στα συμπαγή συστήματα μετάδοσης κίνησης που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης, γεννήτρια, inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα. Στα συμβατικά υβριδικά συστήματα, ένας χαμηλής ισχύος ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης που αναλαμβάνει την κίνηση των τροχών όταν η ενέργεια της μπαταρίας είναι χαμηλή (ή όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι υψηλή). Στην περίπτωση του e-POWER, ο βενζινοκινητήρας δεν μεταδίδει κίνηση στους τροχούς, αλλά απλώς φορτίζει τη μπαταρία. Και σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, η πηγή ισχύος προέρχεται από τον κινητήρα και όχι αποκλειστικά από την μπαταρία.
Αυτή η δομή του συστήματος γενικά απαιτεί ένα μεγαλύτερο κινητήρα αλλά και μπαταρία, επειδή ο κινητήρας είναι η μόνη άμεση πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Το γεγονός αυτό κατέστησε δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία στο να τοποθετήσει το συγκεκριμένο σύστημα σε κανονικά αυτοκίνητα. Τώρα η ιαπωνική φίρμα κατάφερε να ελαχιστοποιήσει αλλά και να μειώσει το βάρος, αναπτύσσοντας πιο αποτελεσματικές μεθόδους ελέγχου του κινητήρα και βελτιστοποιώντας τη διαχείριση της ενέργειας. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το e-POWER χρησιμοποιεί μικρότερη μπαταρία από το LEAF, προσφέροντας όμως την ίδια οδηγική εμπειρία, όπως ακριβώς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.
426159939_Nissan_introduces_new_electric_motor_drivetrain_e_POWER
Τα οφέλη του συστήματος
Το e-POWER αποδίδει τεράστια ροπή σχεδόν αμέσως, γεγονός που βελτιώνει την κύλιση του οχήματος, προσφέροντας ομαλές επιταχύνσεις. Επίσης, το σύστημα λειτουργεί πολύ ήσυχα, σαν ένα κανονικό EV. Επειδή το σύστημα βασίζεται στον κινητήρα πολύ λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, η οικονομία καυσίμου είναι συγκρίσιμη με εκείνη των κορυφαίων συμβατικών υβριδικών, ειδικά σε λειτουργία αστικού κύκλου. Το e-POWER επιτρέπει στον οδηγό του να απολαύσει όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Νίκος Τσάδαρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου