Πονοκέφαλο προκαλεί στις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπ. Ανάπτυξης, η παγίωση ή ακόμη και η άνοδος των τιμών στα βασικά προϊόντα διατροφής κυρίως στα προϊόντα που πωλούν οι πολυεθνικές εταιρείες στη χώρα μας...
Πάρα τη συνεχιζόμενη κρίση και τη δοκιμασία που περνούν οι Έλληνες καταναλωτές από τις συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, τις περικοπές των αποδοχών και την άνοδο της ανεργίας, οι τιμές σε βασικά προϊόντα διατροφής όχι μόνο δεν πέφτουν αλλά αντιθέτως αυξάνονται- πολλές φορές προκλητικά.
Προσφορές - κράχτες και προσφορές μαϊμού
Στην προσπάθεια τους να κερδίσουν τους καταναλωτές πολλά σούπερ μάρκετ, προχωρούν σε προσφορές προϊόντων, σε δήθεν συμφέρουσες τιμές, ενώ στην ουσία απλώς πωλούν χονδρική με το αντίστοιχο χονδρεμπορικό κέρδος. Ο καταναλωτής δεν ωφελείται γιατί απλώς προμηθεύεται μεγαλύτερη ποσότητα από το προϊόν που έχει ανάγκη...
Οι πολυεθνικές εταιρείες που κατέχουν δεσπόζουσα θέση στο λιανεμπόριο τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, συνεχίζουν τις πρακτικές transfer pricing παρότι υποτίθεται ότι έχουν καταργηθεί στη χώρα μας και τιμωρούνται ως αθέμιτες από το νόμο.
Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Υπ. Ανάπτυξης δεν επαρκούν, παρ όλη την καλή δουλειά του παρατηρητηρίου τιμών, το οποίο απλώς καταγράφει τις τιμές, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα, αν δεν κρατήσει κανείς τις...σημειώσεις του, να γίνουν εμφανείς, η ακαμψία τιμών ή οι μεγάλες αυξήσεις σε προϊόντα πρώτης ανάγκης.
Έτσι, οι εταιρείες εκμεταλλευόμενες την ελεύθερη αγορά, επιλέγουν πελάτες, ανάλογα με τη δυνατότητα πώλησης μεγάλων ποσοτήτων και τιμολογούν ακόμη και σε διπλές τιμές τα μικρά σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, επιβαρύνοντας τον τελικό καταναλωτή, με μεγάλα ποσά στο συνολικό καλάθι...
Η πρακτική που ακολουθείται δυστυχώς από τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ είναι, να μπαίνει ένα προϊόν σε προσφορά, χοιρινές μπριζόλες επί παραδείγματι, σε τιμές Βαρβακείου, ως «κράχτης» και οι τιμές όλων των υπόλοιπων κρεάτων να είναι στα ύψη...
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, η μέση κατανάλωση ακόμη και προϊόντων πρώτης ανάγκης, στην κατηγορία τροφίμων έχει μειωθεί σημαντικά καθώς ο κάθε καταναλωτής ξεχωριστά επιλέγει αυστηρά πλέον τις ποσότητες που χρειάζεται και αποφεύγει το περιττό είτε στο ζύγι, είτε στα τεμάχια στο ράφι....
Σύμφωνα με πρόσφατη συζήτηση που πυροδοτήθηκε από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελλάδος πάντως, οι τιμές ανεβαίνουν ενώ οι μισθοί πέφτουν, κυρίως λόγω υψηλών τιμών στα καύσιμα και υπερφορολόγησης καταστημάτων και επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ακριβότερα σε σχέση με πέρσι τον Μάιο, πωλούνται τα:
Read more: http://www.seleo.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=88061:oso-meionontai-oi-misthoi-toso-anebainoun-oi-times&catid=74:sites&Itemid=54#ixzz2LeUiIOjO
Seleo.gr News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου