Με συνταγή επιτυχίας το νέο Kia Sportage
Το κορεάτικο SUV νέας γενιάς σε κερδίζει αμέσως με το ιδιαίτερο στυλ του, ενώ έγινε σαφώς πιο άνετο και δυναμικό σε σχέση με το προηγούμενο
Το Sportage αποτελεί ένα πραγματικό success story για την Kia, αφού την καθιέρωσε στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού ως μία μάρκα, που δεν περιορίζεται στα μικρά μοντέλα μαζικής παραγωγής, αλλά γνωρίζει να κατασκευάζει και ολοκληρωμένα SUV.
Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το μοντέλο νέας γενιάς, το οποίο εντυπωσιάζει οπτικά και χρωστά τις ελκυστικές γραμμές του στον Γερμανό designer, Πέτερ Σράιερ, που είναι ταυτόχρονα αρχισχεδιαστής και της Hyundai.
Σήμα κατατεθέν του κορεάτικου SUV αποτελεί χωρίς αμφιβολία η μάσκα με τις γρίλιες, που παραπέμπουν -σύμφωνα με την Kia- σε μύτη τίγρης, ενώ ξεχωρίζουν επίσης τα μυώδη πλευρά και τα μοντέρνα πίσω φωτιστικά σώματα με μικρότερες πλέον διαστάσεις. Χάιλαϊτ είναι πάντως οι μπροστινοί προβολείς ομίχλης με τεχνολογία LED και σε icecube σχέδιο, καθότι μοιάζουν με...παγάκια.
Στο εσωτερικό του, ποντάρει το Sportage τέταρτης γενιάς στο παραδοσιακό όπλο των προηγούμενων μοντέλων, που δεν είναι άλλο από την άπλετη ευρυχωρία για τους επιβάτες του είτε κάθονται εμπρός είτε πίσω. Aυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και στην αύξηση του μήκους του αμαξώματος κατά 40 χιλιοστά, αλλά και στο γεγονός, ότι τα καθίσματα βρίσκονται 4 εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, οπότε αυξήθηκε ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών. Επίσης η ποιότητα των υλικών είναι ευρωπαϊκού επιπέδου, το φινίρισμα δείχνει προσεγμένο και προβλέπονται αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η οθόνη των 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.
Πάντως δεν προβλέπεται στάνταρ στη βασική έκδοση LX Instyle των 22.320 ευρώ, αλλά στην πλουσιότερη LX Upgrade με τιμές εκκίνησης από 25.970 ευρώ. Η τελευταία περιλαμβάνει επίσης αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες βροχής και φώτων. Ασσος στο μανίκι του Kia Sportage είναι χωρίς αμφιβολία ο χώρος αποσκευών με κορυφαίο όγκο 503 λίτρων, εφόσον εφοδιάζεται το αυτοκίνητο με κιτ επισκευής και 491 λίτρα, όταν διαθέτει ρεζέρβα στον εξοπλισμό του.
Για τους οπαδούς της χαλαρής οδήγησης υπάρχει και η αυτόματη έκδοση με κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη και τον πετρελαιοκινητήρα 1,7 λίτρων με 141 ίππους, η οποία είναι 2,020 ευρώ ακριβότερη. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι η Kia είναι η μοναδική εταιρεία, που προσφέρει επτά χρόνια πλήρη εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) στα μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένου και του νέου SUV της.
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον πετρελαιοκινητήρα των 1,7 λίτρων με 115 ίππους και συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και εμπροσθοκίνηση. Οι προδιαγραφές δεν προϊδεάζουν για σούπερ επιδόσεις, ωστόσο το Sportage αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευχάριστο και άνετο οδηγικά, ενώ κινείται αρκετά σβέλτα χάρη στην ελαστικότητα του τετρακύλινδρου μοτέρ του. Οι Κορεάτες δίνουν για τα 0 - 100 χλμ./ώρα 11,5'' και 7,7'' για την εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) από 60 έως 100 χλμ./ώρα, δύο τιμές που ικανοποιούν σίγουρα τον μέσο οδηγό, όπως και η τελική ταχύτητα των 201 χλμ./ώρα.
Αισιόδοξες αποδείχθηκαν πάντως οι τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης με μία μέση τιμή στον μικτό κύκλο τα 4,6 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., αφού στη δοκιμή μας καταναλώσαμε 7,5 λίτρα για την ίδια απόσταση.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα της συμβίωσής μας με το γοητευτικό SUV έγινε εμφανές, ότι ανήκει στα μοντέλα υψηλής άνεσης, καθώς οι αναρτήσεις του Sportage σιδερώνουν σχεδόν τέλεια κάθε κακοτεχνία των δρόμων, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ελεγχόμενο ακόμη και σε μεγάλη πίεση, αποφεύγοντας οποιεσδήποτε απότομες αντιδράσεις. Εξάλλου, το μήκους 4,48 μ. πεντάθυρο αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με τη στιβαρότητά του, χάρη στο νέο άκαμπτο πάτωμα, στο οποίο βασίζεται. Το συγκεκριμένο στοιχείο επιτρέπει και τις εκτός δρόμου εξορμήσεις αλλά σε βατά χωμάτινα κομμάτια, λόγω της έλλειψης τετρακίνησης.
Συμπέρασμα: Το νέο Kia Sportage μας κατέκτησε με το στυλ και τους χώρους του, τις λογικές τιμές του, την άνεση οδήγησης και την καταπληκτική εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών. Από την άλλη πάλι, ανεβαίνει ο λογαριασμός, αν επιλέξεις κάποια πλούσια έκδοση, ενώ και η μέση κατανάλωση της ντιζελοκίνητης έκδοσης των 115 ίππων βρίσκεται ελαφρά πάνω από τον μέσο όρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου