Το νέο Nissan Leaf με τεχνολογία ProPILOT
Το πιο προηγμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής
Με την παρουσίαση του νέου Nissan Leaf, του πιο εξελιγμένου αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος (EV) στην Ευρώπη, η Nissan δίνει σάρκα και οστά
στο όραμα της για την ευφυή κινητικότητα.
Κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και γεμάτο με έξυπνη τεχνολογία,
το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας στην Ευρώπη που θα πλαισιώσει
τα πρώιμα βήματα της προηγμένης υποστήριξης του οδηγού.
Εμπλουτισμένο με πρωτοποριακές καινοτομίες, όπως το e-Pedal, επιτρέπει στον οδηγό του να οδηγεί και να φρενάρει με έναν εντελώς νέο και απρόσκοπτο τρόπο.
Επιπλέον, το Leaf έχει μεγαλύτερη αυτονομία που φτάνει τα 378 χλμ με μία μόνο φόρτιση και θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στις αρχές του 2018.
Το Nissan Intelligent Mobility είναι ο «οδικός χάρτης» της μάρκας που επαναπροσδιορίζει το μέλλον της οδήγησης και εστιάζει στον ρόλο ενός αυτοκινήτου που θα είναι κάτι περισσότερο από ένας τρόπος μεταφοράς. Το Nissan Intelligent Mobility καθορίζεται από το πώς οδηγείται το αυτοκίνητο, πώς τροφοδοτείται και πώς ενσωματώνεται στην κοινωνία.
Το νέο Leaf είναι η χειροπιαστή απόδειξη του Nissan Intelligent Mobility, χάρη στα πρώτο στάδιο της τεχνολογίας ProPILOT που διαθέτει, το προηγμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης και τη μοναδική δυνατότητα αμφίδρομης σύνδεσης και τροφοδοσίας με το σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
e-powertrain
Στο επίκεντρο του Nissan Intelligent Power, στο νέο Leaf, βρίσκεται το e-powertrain, το ηλεκτρονικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης κίνησης, το οποίο προσφέρει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση, αυξημένη ροπή και ισχύ, με περισσότερο δυναμικές επιδόσεις. Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης συμπληρώνει η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τεχνολογίας, η οποία παρέχει αυξημένη ισχύ, όπως και ικανότητα αποθήκευσης της ενέργειας.
Μαζί με την ενισχυμένη ενεργειακή απόδοση, το νέο e-powertrain προσφέρει μια εκπληκτική, γραμμική οδηγική απόδοση ισχύος 110 kW. Η ροπή έχει αυξηθεί στα 320 Nm, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επιτάχυνσης.
Η βελτιωμένη ακτίνα οδήγησης του Leaf έχει αυξηθεί σε 378 χλμ (Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης) με μία μόνο φόρτιση. Για εκείνους που επιθυμούν ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, η Nissan θα λανσάρει μια έκδοση με αυξημένη ισχύ κινητήρα και χωρητικότητα μπαταρίας στα τέλη του 2018. Αυτή η έκδοση θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία, ανάλογα με τις ανάγκες οδήγησης.
Το νέο Leaf διαθέτει τρεις κύριες νέες έξυπνες τεχνολογίες οδήγησης. Η πρώτη ακούει στο όνομα ProPILOT, το προηγμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού. Χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας την οδήγηση ευκολότερη, λιγότερο φορτισμένη και πιο χαλαρωτική.
Η δεύτερη είναι το ProPILOT Park, που θα αλλάξει τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων σχετικά με τη στάθμευση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, εφόσον ενεργοποιηθεί, αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου του συστήματος διεύθυνσης, επιτάχυνσης, πέδησης και επιλογής ταχυτήτων, για αυτόματη καθοδήγηση του αυτοκινήτου στο σημείο στάθμευσης. Κατά συνέπεια, εξαλείφει το άγχος του οδηγού κατά τη στάθμευση προσφέροντας ασφάλεια και ακρίβεια κατά τη διαδικασία.
Η τρίτη τεχνολογία, το e-Pedal, είναι κάτι επαναστατικό που αλλάζει τον τρόπο που οδηγούμε. Επιτρέπει στους οδηγούς να εκκινήσουν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματήσουν απλά ρυθμίζοντας το πάτημα στο πεντάλ γκαζιού. Όταν το πεντάλ είναι πλήρως ελεύθερο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με την πέδηση εφαρμόζεται αυτόματα, φέρνοντας σταδιακά το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη θέση του, ακόμη και σε απότομες ανηφορικές πλαγιές, μέχρι να πατηθεί ξανά το πεντάλ. Η απόκριση του e-Pedal επιτρέπει στους οδηγούς να μεγιστοποιήσουν την οδηγική απόλαυση, όταν βρίσκονται σε ανοικτό δρόμο.
Ωστόσο, το συμβατικό πεντάλ φρένου θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε έκτακτες καταστάσεις πέδησης.
Σύνδεση της ισχύος της μπαταρίας με τις κοινωνικές υποδομές
Το όραμα της Nissan για τις δυνατότητες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν σταματά στην τροφοδοσία του Leaf. Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως κινητές συσκευές ενέργειας.
Η τεχνολογία οχήματος-πλέγματος (V2G) συνδυάζει την αμφίδρομη φόρτιση επιτρέποντας την πλήρη ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στο ηλεκτρικό δίκτυο. Συμβάλλει στη βελτίωση της ικανότητας χειρισμού μη προγραμματιζόμενων ροών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθιστώντας τις ανανεώσιμες πηγές ευρύτερα ολοκληρωμένες και προσιτές. Το σύστημα λειτουργεί επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες ενός Nissan EV να συνδεθούν στο δίκτυο για να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στις υπηρεσίες του, προσφέροντας παράλληλα την ευκαιρία για μια εναλλακτική πηγή εισοδήματος. Μόλις κλιμακωθεί, η τεχνολογία V2G θα αποτελέσει έναν καταλυτικό παράγοντα στην αγορά ενέργειας, καθώς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan θα γίνουν ενεργοί παίκτες σε αυτή.
Η προσπάθεια για μια πιο βιώσιμη κοινωνία σημαίνει την προσφορά καλύτερων επιλογών κάθε μέρα. Το xStorage, το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, βασίζεται στη συλλογική εμπειρία του ενεργειακού κλάδου για να καταστήσει την οικιακή κατανάλωση ενέργειας πιο αποτελεσματική και πιο βιώσιμη. Το xStorage Home αποθηκεύει ενέργεια στις πιο οικονομικές ώρες της ημέρας, ενώ ελέγχει πώς και πότε χρησιμοποιείται αυτή η ενέργεια, εξοικονομώντας χρήματα στους καταναλωτές και βελτιώνοντας ολόκληρο το ενεργειακό σύστημα.
Ενσωματώνει άψογα, σε μια ενιαία μονάδα, όλο το υλικό και το λογισμικό που χρειάζονται για τη διαχείριση και την αποθήκευση της ενέργειας στο σπίτι. Προσανατολισμένο στην παροχή υπηρεσιών Grid, το xStorage Home θα μπορούσε να χρεώσει από το δίκτυο, ή να εκφορτώσει στο δίκτυο, δίνοντας την απαιτούμενη ευελιξία για περαιτέρω αύξηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Οι ιδιοκτήτες του νέου Leaf θα επωφεληθούν επίσης από ένα νέο interface με μια εφαρμογή για smartphones, που τους επιτρέπει να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματός τους, να βρουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης και να προθερμαίνουν ή να ψύχουν το αυτοκίνητο στην ιδανική θερμοκρασία, πριν καν το οδηγήσουν.
Εξωτερική σχεδίαση
Ο σχεδιασμός τoυ νέου Leaf, εκφράζει τη φιλοσοφία της μάρκας για το μέλλον. Η σχεδίαση ήταν εμπνευσμένη από το αυτοκίνητο IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, το 2015.
Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan που μοιράζεται με τα άλλα κορυφαία μοντέλα της φίρμας, όπως τα X-Trail και Qashqai. Ωστόσο, το μπλε χρώμα της μάσκας, ένα νέο χαρακτηριστικό υπογραφής για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της Nissan, κάνει το Leaf να ξεχωρίζει. Παράλληλα, η «πλωτή» οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, ενώ οι κομψοί προβολείς LED ενσωματώνουν τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της φίρμας.
Εσωτερική διακόσμηση
Το εσωτερικό του Leaf έχει πλήρως ανασχεδιαστεί, προσφέροντας εκλεπτυσμένη εμφάνιση και αίσθηση. Χάρη στα υλικά υψηλότερης ποιότητας με την τέλεια εφαρμογή και φινίρισμα, βελτιώνει την παραμονή του οδηγού και των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο.
Ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν δεόντως την χαρακτηριστική “υπογραφή” με την μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, όπως και τη νέα όψη της οθόνης TFT 7 ιντσών. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες όπως είναι η τεχνολογία Safety Shield, η κατάσταση φόρτισης, το “αποτύπωμα” ισχύος και οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης. Επίσης τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto έχουν προστεθεί στο σύστημα ψυχαγωγίας, στις εκδόσεις με το σύστημα πλοήγησης.
Το νέο Leaf αντικαθιστά επάξια το μοντέλο πρώτης γενιάς, το οποίο έχει γίνει το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερα από 283.000 αυτοκίνητα έχουν πωληθεί από το 2010, χρονιά στην οποία ξεκίνησε η εμπορική διάθεση του μοντέλου.
Προδιαγραφές 2017 Leaf εν αναμονή της οριστικής έγκρισης
- Διαστάσεις (ΜΧΠΧΥ σε μ): 4,480 Χ 1,790 Χ 1,535/1545
- Μεταξόνιο: 2,700
- Μετατρόχιο εμπρός/πίσω: 1,540/1,555
- Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 15,0
- Συντελεστής Οπισθέλκουσας (Cd): 0.28
- Ελαστικά: 205/55R16 ή 215/50R17
- Απόβαρο (min): 1.535 κιλά
- Χωρητικότητα: 5 επιβάτες
- Μεικτό βάρος οχήματος: 1.765-1.795 κιλά
- Μπαταρία
- Τύπος:Li-ion
- Χωρητικότητα: 40kWh
- Ηλεκτροκινητήρας EM57
- Μέγιστη ισχύς:110kw(150 ίπποι)/3283~9795rpm
- Μέγιστη ροπή: 320Nm 0~3283rpm
- Αυτονομία κίνησης:378 χλμ(NEDC)
- Χρόνος φόρτισης (κανονική φόρτιση): 16 ώρες(3kW) ή 8 ώρες (6kW)
- Χρόνος φόρτισης έως 80% (γρήγορη φόρτιση): 40 λεπτά
- Μέγιστη ταχύτητα: 144 χλμ/ώρα
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου