Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012
Αυτή είναι η Ελλάδα...
22 χρόνια και 200 εκατ. ευρώ για 11,5 χλμ. αυτοκινητοδρόμου
Παραδόθηκε με τυμπανοκρουσίες στην κυκλοφορία το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Καλαμάτα που ενώνει τα Παραδείσια με την Τσακώνα. Πρόκειται για 11,5 χλμ. αυτοκινητόδρομου που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το...
1990. Το ιστορικό, αναφέρει ότι χρειάστηκαν 10 χρόνια για να γίνει ο δρόμος από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αρχικά παραδόθηκε στην κυκλοφορία την Άνοιξη του 2000, αλλά ένα χρόνο μετά την παράδοσή του, εντοπίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες «δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου», σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης.
Τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε ευρεία κατολίσθηση στην Τσακώνα με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης – Καλαμάτας.
Η έκταση της κατολίσθησης ήταν μεγάλου μεγέθους καθώς μετακινήθηκαν περίπου 6 εκατ. κυβικά μέτρα εδαφικής μάζας και παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι βλάβες που είχαν προκληθεί στο έργο ήταν τέτοιας έκτασης που απαιτήθηκε διάστημα δύο περίπου ετών για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου. Έκτοτε προκηρύχθηκαν μελέτες και νέα δημοπράτηση του έργου.
Η νέα σύμβαση για την αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2006. Επισημαίνεται ότι τόσο η μελέτη αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, όσο και η εργολαβία ανακατασκευής χρηματοδοτούνταν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους λόγω της άρνησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναχρηματοδοτήσει, στο πλαίσιο του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, έργο που είχε χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του Β΄ ΚΠΣ και κατέρρευσε.
Μετά το τέλος του 2009 και λόγω της δημοσιονομικής κρίσης εμφανίστηκε ουσιαστική αδυναμία χορήγησης των αναγκαίων πιστώσεων από εθνικούς πόρους για την συνέχιση του έργου. Το πρόβλημα επιλύθηκε με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ που είχε ως αποτέλεσμα την ταχύτατη ολοκλήρωσή του. Η συνολική δαπάνη των εργασιών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου ανέρχεται σε 130 εκαυ. ευρώ και αν συνυπολογιστούν το αρχικό κόστος κατασκευής και οι νέες μελέτες το κόστος του έργου ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ας ελπίσουμε ότι το έργο που παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, θα ευδοκιμήσει περισσότερο από την πρώτη φορά...
Πηγή: moneypro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου