Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες χωρίς βενζίνη
Η ηλεκτρική μοτοσικλέτα του Πανεπιστημίου του Αϊντχόφεν θα διανύσει 40.000 χιλιόμετρα χωρίς ορυκτά καύσιμα
Το σχέδιο της Storm Eindhoven είναι ο γύρος του πλανήτη με μια μοτοσικλέτα
τροφοδοτούμενη αποκλειστικά από εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Στην πορεία σχεδίασαν την πρώτη ηλεκτρική τουριστική μοτοσικλέτα.
Η έμπνευση γι' αυτό το τιτάνιο εγχείρημα δόθηκε με την ανακοίνωση του 80 Day Race,
Η έμπνευση γι' αυτό το τιτάνιο εγχείρημα δόθηκε με την ανακοίνωση του 80 Day Race,
ενός αγώνα που ορίστηκε να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2016 και καλεί τις συμμετέχουσες ομάδες
να οδηγήσουν 40.000 χιλιόμετρα γύρω από τον πλανήτη μας σε 80 μέρες
χωρίς να κάψουν ούτε μια σταγόνα ορυκτών καυσίμων.
Ο χρονικός περιορισμός είναι προφανές ότι προέρχεται από τον Ιούλιο Βερν
και φυσικά έρχεται να θεμελιώσει το νοητικό υπόβαθρο ενός αγώνα.
Μέχρι στιγμής η μόνη ομάδα που έχει δηλώσει συμμετοχή είναι αυτή του
Μέχρι στιγμής η μόνη ομάδα που έχει δηλώσει συμμετοχή είναι αυτή του
Τεχνολογικού Πανεπιστημίου του Αϊντχόφεν και η οποία αποτελείται από 29 επιστήμονες
διαφόρων ειδικοτήτων. Ονόμασαν την ομάδα τους STORM Eindhoven
και σχεδίασαν από το μηδέν μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα για τουρισμό.
Το αποτέλεσμα είναι μια εντυπωσιακή κατασκευή που δείχνει έτοιμη για την αγορά.
Στην καρδιά της βρίσκονται 24 ηλεκτρικά στοιχεία, τα οποία στο σύνολό τους προσφέρουν στη μοτοσικλέτα συνολική ισχύ από 35kW (47hp) ως 70kW (94hp). Ο ηλεκτροκινητήρας του STORM Project διαθέτει ένα ειδικά σχεδιασμένο «έξυπνο» κιβώτιο δύο ταχυτήτων SmeshGear. Η μία σχέση είναι σχεδιασμένη να προσφέρει αυξημένη ροπή στις επιταχύνσεις, ενώ η δεύτερη είναι μακρύτερη για ξεκούραστο ταξίδι με σταθερό γκάζι στον ανοικτό δρόμο. Η αυτονομία της μοτοσικλέτας ανακοινώνεται μεταξύ 200 και 380 χιλιομέτρων ανάλογα τον τρόπο οδήγησης, νούμερα εξαιρετικά για τα σημερινά δεδομένα της ηλεκτρικής αγοράς.
Αυτή την αυτονομία η ομάδα STORM θα τη χρειαστεί, καθώς για να καλύψει τον στόχο της θα πρέπει να ταξιδεύει τουλάχιστον 500 χιλιόμετρα ημερησίως.
Ένας τρόπος να το καταφέρει αυτό χωρίς στάσεις για φόρτιση είναι να έχει έτοιμα φορτισμένα έξτρα στοιχεία μπαταριών, γεγονός που εξηγεί και την προτίμηση σε μια 24άδα μικρών μπαταριών αντί για μια τεράστια.
Επιπλέον, αν αύριο η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει μπαταρίες μεγαλύτερης διάρκειας, η αντικατάστασή τους στη STORM θα είναι απλή υπόθεση. Ίσως αυτή η μοτοσικλέτα να είναι πολύ πιο κοντά σε μια λογική παραγωγής από όσο έχουν σκεφτεί και οι ίδιοι οι δημιουργοί της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου