«Ανοιχτός», ο δρόμος για το φυσικό αέριο κίνησης!
Όταν το κόστος καυσίμου για να διανύσει κάποιος 100 χλμ είναι κάτω από 4 ευρώ, τότε σίγουρα μιλάμε για το φυσικό αέριο κίνησης.
Αυτή τη διαπίστωση δείχνουν να ενστερνίζονται και οι ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγοί οι οποίο κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είτε με εργοστασιακά οχήματα φυσικού αερίου είτε με τα συμβατικά τους τα οποία έχουν μετατρέψει σε διπλού καυσίμου.
Το φυσικό αέριο κίνησης είναι το πιο φθηνό καύσιμο και για τη διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν απαιτούνται πάνω από 25 ευρώ ενώ παρέχει πλήρη αυτονομία.
Σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητα που καίνε φυσικό αέριο παρέχουν πάντα την εναλλακτική επιλογή της βενζίνης ή του πετρελαίου.
Το φυσικό αέριο κίνησης (CNG) θεωρείται το οικονομικότερο εναλλακτικό καύσιμο. Η τιμή του είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο (LPG).
Τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.
Τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο. Παράλληλα, επιτυγχάνεται 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου.
Ανοίγουν νέα πρατήρια φυσικού αεριού
Στην Ελλάδα επεκτείνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Στα άμεσα σχέδιά της ΔΕΠΑ, η οποία προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης μέσω των πρατηρίων Fisikon, εντάσσεται η ίδρυση νέων πρατηρίων στο Κορωπί, στην Ηλιούπολη, στον Ασπρόπυργο, στον Άλιμο, στον Πειραιά ενώ ήδη λειτουργούν πρατήρια στον οδικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη (Αθήνα, Λαμία, Βόλος, Λάρισα, Θεσσαλονίκη).
Λύση για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες το φυσικό αέριο κίνησης
Στην Ελλάδα επεκτείνεται το δίκτυο ανεφοδιασμού σε όλες τις μεγάλες πόλεις. Στα άμεσα σχέδιά της ΔΕΠΑ, η οποία προωθεί το φυσικό αέριο κίνησης μέσω των πρατηρίων Fisikon, εντάσσεται η ίδρυση νέων πρατηρίων στο Κορωπί, στην Ηλιούπολη, στον Ασπρόπυργο, στον Άλιμο, στον Πειραιά ενώ ήδη λειτουργούν πρατήρια στον οδικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη (Αθήνα, Λαμία, Βόλος, Λάρισα, Θεσσαλονίκη).
Λύση για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες το φυσικό αέριο κίνησης
Το φυσικό αέριο κίνησης θεωρείται η πιο ενδεδειγμένη λύση για επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους (μεταφορές, τουρισμός, εστίαση, υπηρεσίες κλπ).
Είτε οι ανάγκες τους καλύπτονται από ένα όχημα είτε από έναν ολόκληρο εμπορικό στόλο, τα οχήματα διπλού καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο ή πετρέλαιο/φυσικό αέριο) προσφέρουν αυτονομία και εξοικονόμηση κόστους.
Ταξί, λεωφορεία, φορτηγά, οχήματα που ανήκουν σε μεταφορικές εταιρείες, εταιρικά ΙΧ, επαγγελματικά βαν χρησιμοποιούν το «πράσινο καύσιμο».
Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων φυσικού αερίου είναι πολλά: θεωρούνται, βάσει μετρήσεων οικονομικότερα, είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον και επιτρέπεται να εισέλθουν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, σε επιβατηγά πλοία και να κυκλοφορούν (χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές καυσαερίων) σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου). Το φυσικό αέριο δε νοθεύεται, κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση και καίγεται με αρκετά διαφορετικό (πιο αργό) τρόπο από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το καθιστά ως το πλέον ασφαλές σαν καύσιμο.
Είτε οι ανάγκες τους καλύπτονται από ένα όχημα είτε από έναν ολόκληρο εμπορικό στόλο, τα οχήματα διπλού καυσίμου (βενζίνη/φυσικό αέριο ή πετρέλαιο/φυσικό αέριο) προσφέρουν αυτονομία και εξοικονόμηση κόστους.
Ταξί, λεωφορεία, φορτηγά, οχήματα που ανήκουν σε μεταφορικές εταιρείες, εταιρικά ΙΧ, επαγγελματικά βαν χρησιμοποιούν το «πράσινο καύσιμο».
Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων φυσικού αερίου είναι πολλά: θεωρούνται, βάσει μετρήσεων οικονομικότερα, είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον και επιτρέπεται να εισέλθουν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, σε επιβατηγά πλοία και να κυκλοφορούν (χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές καυσαερίων) σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ. ζώνες δακτυλίου). Το φυσικό αέριο δε νοθεύεται, κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση και καίγεται με αρκετά διαφορετικό (πιο αργό) τρόπο από τη βενζίνη και το υγραέριο, κάτι που το καθιστά ως το πλέον ασφαλές σαν καύσιμο.
Δύο είναι οι επιλογές για να κινηθεί κάποιος με φυσικό αέριο: είτε να αγοράσει ένα εργοστασιακά κατασκευασμένο όχημα φυσικού αερίου είτε να μετατρέψει το συμβατικό του όχημα σε διπλής καύσης.
Αγορά καινούριου οχήματος φυσικού αερίου
Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNGμοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS) , η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas).
Στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNGμοντέλα από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά. Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS) , η Audi (Audi A3 Sportback g-tron), η Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (Iveco Daily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel), η Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel), η Skoda (Octavia G-TEC, Citigo), η Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS) και η Honda (Civic Natural Gas).
Οι Έλληνες οδηγοί μπορούν να παραγγείλουν τη CNG έκδοση του μοντέλου που επιθυμούν ενώ νέα μοντέλα είναι συνεχώς διαθέσιμα στο εξωτερικό όπως τα Renault Kangoo, Toyota Camry CNG, Peugeot 405 (SD)CNG; Peugeot 207 (3D/5D/SW/CC) VTi CNG (CH); Peugeot 308 (3D/5D/SW) VTiCNG (CH); Peugeot 405 (4D)CNG.
Μετατροπή συμβατικού οχήματος σε διπλής καύσης
Μετατροπή συμβατικού οχήματος σε διπλής καύσης
Το φυσικό αέριο αποτελεί λύση και για ελεύθερους επαγγελματικές και επιχειρήσεις οι οποίες ήδη έχουν επενδύσει για την αγορά επαγγελματικού στόλου οχημάτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα (πετρέλαιο, βενζίνη). Φορτηγά και ΙΧ μπορούν να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου (πετρέλαιο και φυσικό αέριο ή βενζίνη και φυσικό αέριο).
Η διαδικασία πραγματοποιείται είτε με την προσθήκη σε κύλινδρο ενός επιπλέον μπεκ ψεκασμού CNG στην πολλαπλή εισαγωγή είτε με την προσθήκη ενός μείκτη κεντρικά στην πολλαπλή εισαγωγή του αέρα (συνήθως σε ελαφρά και μεσαίας κατηγορίας οχήματα). Η διαδικασία διαρκεί μία ημέρα ενώ απαιτείται εφαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών και εξειδικευμένο προσωπικό εγκατάστασης για να αποφευχθούν δυσλειτουργίας του κινητήρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική αρχή λειτουργίας των συστημάτων ανάμειξης καυσίμων, είναι ότι ο κινητήρας χρησιμοποιεί το πετρέλαιο ή τη βενζίνη σαν κύριο καύσιμο για την έναρξη της ανάφλεξης και αντικαθιστά μια ποσότητα καυσίμου με φυσικό αέριο για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα απόδοσης του κινητήρα.
Θετικές οι παγκόσμιες προοπτικές ανάπτυξης της αεριοκίνησης
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του οργανισμού FMI (Future Market Insights), σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν θεσπιστεί αυστηροί κανονισμοί σχετικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους και την αποδοτικότητα των καυσίμων. Κατά την προηγούμενη δεκαετία η τιμή των ορυκτών καυσίμων όπως είναι το πετρέλαιο ακολούθησε μια ανοδική πορεία και κατέστησε εμφανή την ανάγκη για στροφή σε φθηνότερα και πιο οικολογικά εναλλακτικά καύσιμα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν πλέον για όλα τα γνωστά μοντέλα εκδόσεις προσαρμοσμένες στην ανάγκη για μειωμένους ρύπους. Οχήματα φυσικού αερίου μικρού και μεγάλου κυβισμού είναι διαθέσιμα στην παγκόσμια και την ελληνική αγορά ενώ η ζήτηση από ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς αυξάνεται.
Κατά την τελευταία τετραετία η συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Κατά το διάστημα 2015-2025, η αγορά οχημάτων φυσικού αερίου, σε ετήσια βάση αναμένεται να αυξηθεί κατά 5%-7% λαμβάνοντας ώθηση από την αύξηση της ζήτησης για οχήματα φυσικού αερίου. Οι γνωστότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι οι Ford Motor Company, Fiat Chrysler Automobiles, General Motors, Honda Motor Company, Volkswagen, Hyundai Motor Group κλπ, εντατικοποιούν την παραγωγή μοντέλων φυσικού αερίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου