Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

BILLIE JEAN - MICHAEL JACKSON

Το "Billie Jean" ήταν το δεύτερο σινγκλ από το άλμπουμ Thriller του Μάικλ Τζάκσον και κυκλοφόρησε στις 2 Ιανουαρίου 1983. Έγινε τεράστια επιτυχία τόσο στην Αμερική όσο και παγκοσμίως, αφού βρέθηκε στις κορυφή των τσαρτ σε πολλές χώρες. Ο Τζάκσον κέρδισε πολλά βραβεία για το τραγούδι, συμπεριλαμβανομένων και δύο βραβείων Grammy και ενός American Music Award.

Ο Μάικλ γράφει στην αυτοβιογραφία του, Moonwalk, για το τραγούδι:

"Ο τίτλος του τραγουδιού παραλίγο να αλλάξει σε "Not My Lover" γιατί ο Κουίνσι είχε μερικές αντιρρήσεις με το "Billie Jean", που ήταν ο αρχικός μου τίτλος. Πίστευε ότι το μυαλό των ανθρώπων θα πήγαινε κατευθείαν στην Billie Jean King, την τενίστρια.

Πολλοί με έχουν ρωτήσει για το τραγούδι αλλά η απάντηση είναι απλή. Πρόκειται για ένα κορίτσι που λέει ότι είμαι ο πατέρας του παιδιού της και εγώ λέω ότι είμαι αθώος γιατί "το παιδί δεν είναι γιος μου".

Δεν υπήρξε ποτέ πραγματική Billie Jean (εκτός από αυτές που εμφανίστηκαν μετά το τραγούδι). Το κορίτσι του τραγουδιού παριστάνει απλά όλα τα άτομα που μας έχουν παρενοχλήσει όλα αυτά τα χρόνια. Αυτού του είδους οι καταστάσεις έχουν συμβεί σε μερικούς από τους αδελφούς μου και πάντα εκπλησσόμουν. Δεν μπορούσα να καταλάβω πώς αυτά τα κορίτσια έλεγαν ότι έχουν το παιδί κάποιου, όταν αυτό δεν ήταν αλήθεια. Δεν μπορώ να φανταστώ το να λέει κανείς ψέματα για κάτι τέτοιο."

Επίσης, σε μια συνέντευξη που έδωσε στην Ταϊλάνδη, ο Μάικλ δήλωσε για το νόημα του τραγουδιού:

"Υπάρχει ένα κορίτσι που λέγεται Billie Jean αλλά το τραγούδι δεν είναι γι'αυτή τη Billie Jean. Η Billie Jean είναι ανώνυμη. Αντιπροσωπεύει πολλά κορίτσια που... τις ονόμαζαν "γκρούπις" στη δεκαετία του 60... περίμεναν στα παρασκήνια και έκαναν σχέσεις με κάθε συγκρότημα που ερχόταν. Και νομίζω ότι το έγραψα ύστερα από την εμπειρία των αδελφών μου όταν ήμουν μικρός. Υπήρχαν πολλές Billie Jean εκεί έξω. Κάθε κορίτσι υποστήριζε ότι ο γιος της ήταν παιδί κάποιου από τους αδελφούς μου."

Το βίντεο του τραγουδιού σκηνοθετήθηκε από τον Steve Baron και είναι αυτό που έσπασε το φράγμα του χρώματος στο MTV, αφού ήταν το πρώτο βίντεο από μαύρο καλλιτέχνη που το μουσικό κανάλι δέχτηκε να παίζει τακτικά.

Η πιο διάσημη ζωντανή ερμηνεία του Billie Jean είναι αυτή στην 25η επέτειο της Motown, η οποία μεταδόθηκε και τηλεοπτικά. Στην παράσταση αυτή ο Μάικλ Τζάκσον παρουσίασε για πρώτη φορά το Moonwalk, την διάσημη χορευτική φιγούρα του.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου