Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

ΤΟ ΝΕΟ ΧΑΡΑΤΣΙ << ΣΕΙΣΜΟΣΗΜΟ >>

Νέα απαίτηση της Τρόικας...
Καταφθάνει το "σεισμόσημο"!!


Δημοσιευμένη  εικόνα

- Το “σεισμόσημο” θα συζητηθεί κατά τη διάρκεια του ελέγχου τον Σεπτέμβριο
- Εχει προετοιμαστεί σχέδιο για τη δημιουργία Ταμείου που θα ασφαλίζει τα ακίνητα
- Γιατί το ζητάει η τρόικα και ποια θα είναι η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες

Αλλεπάλληλες... σεισμικές δονήσεις σε όλη την επικράτεια αναμένεται να προκαλέσει η νέα απαίτηση της τρόικας για την υποχρεωτική ασφάλιση όλων των ακινήτων για φυσικές καταστροφές (σεισμούς, πλημμύρες, πυρκαγιές).

Κι αυτό καθώς θα φέρει νέα βάρη στα ακίνητα, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν φτάσει στα όρια της φοροδοτικής τους ικανότητας εξαιτίας της πληθώρας φόρων και τελών που τα βαρύνουν.

Μάλιστα η «σύσταση» της τρόικας να επιβληθεί «σεισμόσημο» σε όλα τα ακίνητα αναμένεται να συζητηθεί κατά τη διάρκεια του νέου ελέγχου της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος ξεκινά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.



Ηδη το θέμα εχει συζητηθεί από την περασμένη άνοιξη με τους εκπροσώπους των δανειστών μας να προβάλλουν το επιχείρημα ότι επιβαρύνεται κάθε χρόνο ο προϋπολογισμός με πρόσθετα και μη αναμενόμενα κονδύλια λόγω των χρηματοδοτήσεων για την αποκατάσταση ακινήτων ύστερα από φυσικές καταστροφές.

Η συζήτηση επανήλθε στο προσκήνιο με αφορμή τον πρόσφατο σεισμό στη Φθιώτιδα. Μάλιστα έχει προετοιμαστεί ένα σχέδιο που αφορά τη δημιουργία ενός Ταμείου που θα ασφαλίζει τα ακίνητα μέχρι ενός ύψους και θα δίνει στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες τη δυνατότητα να συμπληρώνουν την ασφάλιση για μεγαλύτερα κεφάλαια που θα ανταποκρίνονται στην πραγματική αξία του ακινήτου. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 100 - 150 ευρώ ανά ακίνητο αξίας 100.000 ευρώ σε ετήσια βάση.

Σήμερα μόλις το 15% των κατοικιών είναι ασφαλισμένο στη χώρα μας και αυτό λόγω των πολλών δανείων την τελευταία δεκαετία και τα οποία επιβάλλουν την υποχρεωτική ασφάλιση

Η λογική της υποχρεωτικής ασφάλισης των ακινήτων στηρίζεται στο μοντέλο της υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων για αστική ευθύνη. Το επιχείρημα που υπαγορεύει την επέκτασή του και στην αγορά ακινήτων είναι η αδυναμία του κράτους να αποζημιώνει τους παθόντες στην περίπτωση σεισμού για παράδειγμα όπου οι συνέπειες είναι γενικευμένες.

Η υποχρεωτική ασφάλιση σπιτιών είναι διαδεδομένη σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, όπου υπάρχει άλλωστε αυξημένη ασφαλιστική συνείδηση ενώ ακόμη και χώρες όπως η Τουρκία, η Ρουμανία, η Αλβανία, η FYROM, η Βουλγαρία έχουν προχωρήσει στη δημιουργία αντίστοιχων ταμείων, που αποζημιώνουν τους ασφαλισμένους.

Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του μεγάλου σεισμού στην Αθήνα το 1999 οι ζημιές υπολογίστηκαν στα 3 δις. ευρώ από τα οποία η κρατική συμμετοχή ήταν περίπου στα 800 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το ελληνικό Δημόσιο στις περιπτώσεις μεγάλων φυσικών καταστροφών δανειζόταν από τη διεθνή αγορά τα κεφάλαια ώστε να χρηματοδοτήσει την αποκατάσταση των ζημιών. Δεδομένης όμως της μακροχρόνιας ύφεσης η χώρα μας είναι αδύνατον αν χρειαστεί να βρει τα ανάλογα κεφάλαια όπως έκανε για παράδειγμα στις πυρκαγιές του 2007.

ΕΘΝΟΣ- newsit.gr

ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Έρευνες πάνω στον διαστημικό «κινητήρα Δίνης» του Star Trek

Δημοσιευμένη  εικόνα

Σε ένα εργαστήριο στο Διαστημικό Κέντρο Λίντον Τζόνσον στο Χιούστον του Τέξας, επιστήμονες της NASA προσπαθούν να κάνουν ένα όνειρο της επιστημονικής φαντασίας πραγματικότητα: πρόκειται για τον «κινητήρα Δίνης» (Warp Drive), που έγινε γνωστός από μία από τις διασημότερες σειρές επιστημονικής φαντασίας το Star Trek.

Οι επιστήμονες της NASA προσπαθούν, μέσω της χρήσης ειδικών οργάνων (λέηζερ, καθρεφτών, καμερών, ειδικών ʽδακτυλιδιώνʼ από πυκνωτές από κεραμικό) να «στρεβλώσουν» την τροχιά ενός φωτονίου, αλλάζοντας έτσι την απόσταση την οποία διασχίζει σε μία συγκεκριμένη περιοχή, και παρατηρώντας την όλη διαδικασία μέσω συμβολομέτρου. Ο στόχος είναι να διαπιστωθεί εάν είναι εφικτή η ανάπτυξη τεχνολογίας που θα επιτρέπει διαστημικά ταξίδια σε ταχύτητες μεγαλύτερες αυτής του φωτός- για την ακρίβεια, τεχνολογίας αντίστοιχης των «κινητήρων Δίνης» των διαστημοπλοίων του κόσμου του Star Trek, όπως το διάσημο «Enterprise».

Όπως λέει μιλώντας στους N.Y Times ο δρ. Χάρολντ Τζ. Γουάιτ, επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος, «το Διάστημα διαστέλλεται από το Μπιγκ Μπανγκ και μετά, πριν από 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια. Και γνωρίζουμε ότι όταν κοιτά κανείς κάποια κοσμολογικά μοντέλα, βλέπει πως υπήρξαν κάποιες πρώιμες περίοδοι στο σύμπαν κατά τις οποίες υπήρξε εκρηκτικό ʽφούσκωμαʼ, με δύο σημεία να απομακρύνονται το ένα από το άλλο σε πολύ μεγάλες ταχύτητες. Η Φύση μπορεί να το κάνει. Το ερώτημα είναι, μπορούμε εμείς;»

Αν και η ταχύτητα του φωτός θεωρείται, από τον Αϊνστάιν και μετά, το ανώτατο όριο ταχύτητας σε γαλαξιακό επίπεδο, το 1994, ένας Μεξικανός φυσικός, ο Μιγκέλ Αλκουμπιέρε, παρουσίασε τη θεωρία πως ταχύτητες μεγαλύτερες από αυτήν του φωτός θα ήταν εφικτές με τρόπο που δεν θα μπορούσε να έρχεται σε αντίθεση με τη θεωρία του Αϊνστάιν.

Δημοσιευμένη  εικόνα

Στο επίκεντρο της θεωρίας του Αλκουμπιέρε ήταν το «δάμασμα» της διαστολής και της συστολής του ίδιου του Διαστήματος- ένα διαστημόπλοιο δεν θα ξεπερνούσε την ταχύτητα του φωτός σε μία περιοχή του Διαστήματος, αλλά ένα υποθετικό σύστημα προώθησης θα μπορούσε να «επέμβει» στο χωροχρόνο δημιουργώντας μία «φούσκα», η οποία θα διαστέλλει το διάστημα προς τη μία κατεύθυνση, ενώ θα το συστέλλει από την άλλη.