Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Η ΠΟΡΤΑΡΑ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ

 Mια Πόρτα Αίνιγμα Στη νησίδα του Βάκχου

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Άλλοι λένε πως ο ναός είναι του Απόλλωνα, γιατί η Πορτάρα στρέφεται στη Δήλο, λίκνο του Θεού του ήλιου. Κι άλλοι πάλι λένε πως αυτός ο εντυπωσιακός ναός στη Νάξο δεν μπορεί παρά να ανήκει στον «ιδιοκτήτη» του νησιού από τα μυθικά ακόμη χρόνια, τον Διόνυσο.
Αυτή είναι η Πορτάρα του ήλιου
Διάσημη και μοναδική, αυτή η πόρτα του ήλιου στις Κυκλάδες. Η Πορτάρα της Νάξου. Εντυπωσιακή για το μέγεθος και την κατασκευή της, μοιάζει να στέκεται στην αιωνιότητα και να οδηγεί στο πουθενά.Μια πόρτα αίνιγμα. Η πόρτα ενός μεγάλου ναού των αρχαϊκών χρόνων, έστω κι αν αυτός ο ναός δεν τελείωσε ποτέ. Η κατασκευή του έμεινε σχεδόν στα βάθρα.Ένας εντυπωσιακός ναός, όσο και η Πορτάρα του. Μόνο που ακόμη και οι αρχαιολόγοι διαφωνούν για ποιο θεό προοριζόταν αυτό το Ιερό. Άλλοι λένε πως ς ο ναός είναι του Απόλλωνα, γιατί η Πορτάρα στρέφεται στη Δήλο, λίκνο του Θεού του ήλιου.
Κι άλλοι πάλι λένε πως αυτός ο εντυπωσιακός ναός στη Νάξο δεν μπορεί παρά να ανήκει στον «ιδιοκτήτη» του νησιού από τα μυθικά ακόμη χρόνια, τον Διόνυσο.Όπως και να έχουν τα πράγματα, η Πορτάρα είναι σήμερα ένα πολυαποτυπωμένο αξιοθέατο με κάθε τρόπο, που ταξιδεύει ανά τον κόσμο. Έχει αποτυπωθεί σε γκραβούρες, σε πίνακες ζωγραφικής, σε φωτογραφίες. Πρωτίστως, αυτή η γιγάντια κατασκευή μοιάζει κατά τρόπο οξύμωρο με ένα κομψοτέχνημα. Από μακριά, άλλωστε, έτσι φαντάζει, σαν ένα κόσμημα πάνω στο λόφο Παλάτια, αριστερά καθώς προσεγγίζει το πλοίο το λιμάνι.Η ονομασία «Παλάτια» έχει να κάνει προφανώς με αυτό το Ναό και είναι φανερό ότι προέρχεται από τη λέξη Παλλάς, που δεν είναι άλλο από το επίθετο της Αθηνάς. Επειδή όμως η Αθηνά δεν φαίνεται να έχει παρτίδες με τη Νάξο, θα καταφύγουμε στη δεύτερη ερμηνεία για τη λέξη «Παλλάς», που στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει: Παρθένος, Κόρη. Αυτή η δεύτερη ερμηνεία έχει ενδιαφέρον, καθώς η Νάξος συνδέεται με μια Κόρη των προϊστορικών χρόνων, που δεν είναι άλλη από την Αριάδνη, την πριγκίπισσα της Κνωσού.Αριάδνη (ή Αριάγνη), σημαίνει: Παρθένος. Ταυτόχρονα, η Αριάδνη είναι και Κόρη, σύμφωνα με τη λατρεία της Μεγάλης Μητέρας Θεάς στην Κρήτη των Ανακτορικών Χρόνων. Είναι η Κόρη της Βασίλισσας Πασιφάης (δηλαδή της Βασίλισσας Σελήνης).

Το πρότυπο Πασιφάης-Αριάδνης, από τη φεγγαρολατρική Μινωική Κρήτη, θα γίνει αργότερα, στους αρχαϊκούς και κλασικούς χρόνους το δίδυμο Δήμητρα-Περσεφόνη, που λατρεύεται και στη Νάξο, σε ένα εντυπωσιακό, τελεστήριο ιερό, που τα ερείπιά του βρίσκονται στη θέση Σαγκρί. Το σημαντικό ενδεχομένως, είναι ότι στη Νάξο διεξάγεται ένας πολύ ενδιαφέρων μύθος, που αφορά τον Διόνυσο, την Αριάδνη και τον Θησέα.Ο Μύθος αυτός θέλει τον Θησέα να εγκαταλείπει την Αριάδνη στη Νάξο, κατ' εντολή της Παλλάδος Αθηνάς. (Να που υπάρχει τελικά και ...ολίγη από Αθηνά, στην ιστορία). Η Αριάδνη, σύμφωνα με το μύθο, είχε ακολουθήσει τον Θησέα, όταν εκείνος έφυγε από την Κρήτη, έχοντας σκοτώσει προηγουμένως τον Μινώταυρο, με τη βοήθεια της Αριάδνης.Ο συμβολισμός αυτού του μύθου είναι σημαντικός, γιατί δηλώνει το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας καινούριας.

Η ΓΗ ΑΝΤΙΔΡΑ

Ανοίγουν οι πύλες από τα έγκατα της γης;

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Από τον Stranger

Αν αυτά σας φαίνονται νορμάλ τότε και εγώ έχω κάθε δικαίωμα να είμαι γραφικός!! Δεν μπορώ να δώσω ακόμα καμία εξήγηση στο φαινόμενο άλλα από την άλλη δεν μπορώ να καταπιώ αυτά που λένε και οι επιστήμονες, πχ λόγο ύγρανσης από βροχη, από τα υπόγεια τούνελ νερού, από τις αποχετεύσεις, από οξύτητα του χώματος και ένα σωρό άλλες παπαριές!

Αν αυτά σας φαίνονται νορμάλ τότε και εγώ έχω κάθε δικαίωμα να είμαι γραφικός !!Δεν μπορώ να δώσω ακόμα καμία εξήγηση στο φαινόμενο άλλα από την άλλη δεν μπορώ να καταπιώ αυτά που λένε και οι επιστήμονες ,πχ λόγο ύγρανσις από βροχη,από τα υπόγεια τούνελ νερού,από τις αποχετευσης ,από οξύτητα του χώματος και ένα σωρό παπαριες!

Είμαι σε έρευνα για το θέμα αλλά είμαι και σε εποχή που το πεδίο παραμένει κλειστό, μιας και θα πρέπει λογικά να είμαι τώρα κάπου μεταξύ 21-23 Μαρτίου!! ... Σε πειράζω.... Ίσως! Κοίτα λοιπόν ένα θέμα που δεν έχει πολύ-έρθει στην Ελλάδα και συμβαίνει αυτή την στιγμή στον κόσμο μας!!
Stranger

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ

Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

H φωτογραφία που συγκλονίζει τον κόσμο του Διαδίκτυο

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πολλές φορές λέμε ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις...

Με αφορμή τον θάνατο του ηγέτη της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, μια φωτογραφία κάνει το γύρο του διαδικτύου, με ένα απλό σχόλιο:

''Αυτή είναι η διαφορά, τόσο απλή''.

H απλή αντιπαράθεση των τριών φωτογραφιών δυστυχώς λέει πολλά...

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ FASTEST GUITAR ALIVE

Πέθανε ο θρυλικός κιθαρίστας Άλβιν Λι των Ten Years After

Δημοσιευμένη  εικόνα
Στις 6 Μαρτίου, πέθανε ο βρετανός κιθαρίστας Alvin Lee, σε ηλικία 68 ετών. Ο άνθρωπος που την εποχή της ακμής του θεωρούταν "The Fastest Guitar Alive", έφυγε από μετεγχειρητικές επιπλοκές στην Ισπανία, όπου ζούσε τις τελευταίες δεκαετίες.
Ο Graham Alvin Lee γεννήθηκε στο Νότιγχαμ το 1944, και η πρώτη του επαφή με τη μουσική ήταν στα 12 του χρόνια, όταν άρχισε να μαθαίνει κλαρινέτο.

Από νωρίς μυήθηκε στα παραδοσιακά blues και την jazz χάρη στη συλλογή δίσκων του (οικοδόμου) πατέρα του, και μέσω της μπάντας του Benny Goodman γνώρισε τον πρωτοπόρο κιθαρίστα, Charlie Christian. Τότε έπιασε την ηλεκτρική κιθάρα και από τα 13 του άρχισε να παίζει rock'n'roll - ερασιτεχνικά στην αρχή, επαγγελματικά αργότερα - με διάφορα μουσικά σχήματα που έφτιαχνε μαζί με τον παιδικό του φίλο, τον μπασίστα Leo Lyons.

Ακολουθώντας την προδιαγεγραμμένη πορεία των βρετανικών pop συγκροτημάτων στις αρχές της δεκαετίας του '60, έφτιαξε τους Jaybirds, με τους οποίους πέρασε κι από το Αμβούργο το 1962 (λίγο μετά τους Beatles). Στη συνέχεια, οι Lee και Lyons, επηρεασμένοι από το δεύτερο κύμα της βρετανικής αναβίωσης των blues, το 1965 μετονόμασαν το συγκρότημά τους σε Ten Years After (όνομα που υποδήλωνε τα δέκα χρόνια μετά τη γέννηση του rock'n'roll), και μετακόμισαν στο Λονδίνο.

Μετά την εμφάνισή τους στο Marquee Club και το Windsor Jazz Festival, οι Ten Years After υπέγραψαν δισκογραφικό συμβόλαιο με την Deram. Ο πρώτος δίσκος τους εντυπωσίασε τον Bill Graham, ο οποίος τους κάλεσε στις ΗΠΑ το 1968. Έτσι βρέθηκαν στο Woodstock, όπου η φλογερή δεκάλεπτη εκτέλεση του "I'm Goin' Home" άφησε άναυδο το κοινό και τους άλλους σπουδαίους κιθαρίστες που βρίσκονταν εκεί, και εκτόξευσε τη φήμη του Lee ως δεξιοτέχνη.

Δημοσιευμένη  εικόνα

Το 1975, ο Lee ξεκίνησε σόλο καριέρα και συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα της rock, country και blues σκηνής (George Harrison, Stevie Winwood, Jerry Lee Lewis, Bo Diddley, Scotty Moore). Παρά τα σοβαρά προβλήματα εξάρτησης απο τα ναρκωτικά, δεν έπαψε να ηχογραφεί δίσκους με διάφορα συγκροτήματα (Alvin Lee Band, Alvin Lee & Company, Ten Years Later), ενώ εμφανιζόταν τακτικά στα μεγάλα στάδια και τις αρένες που ήταν μάλλον ο φυσικός του χώρος.

Τη δεκαετία του '80, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Ισπανία και ασχολήθηκε με την τεχνική του φλαμένκο. Παρά τις συχνές δισκογραφικές του παρουσίες (ο τελευταίος του δίσκος "Still on the Road to Freedom" κυκλοφόρησε το 2012), ποτέ δεν ανέκτησε τη θέση που κατείχε κάποτε στο κιθαριστικό γαλαξία. Εκτός των άλλων, θεωρείται από τους πρώτους ακραιφνείς rocker που διέρρηξε το φράγμα της country, βάζοντας έτσι τις βάσεις του country rock με το δίσκο "On the Road to Freedom" (1973), και αργότερα με το "In Tennessee" (2004).

Ο Lee είχε ολοκληρώσει τον περασμένο χρόνο το 14ο άλμπουμ του με τίτλο "Still on the Road to Freedom", στο οποίο ενσωμάτωσε μια μεγάλη γκάμα μουσικών στυλ, από το rock, blues, jazz, funk.

O Leo Lyons, πρώην μέλος των Ten Years After, δήλωσε: ήταν έμπνευση για μια ολόκληρη γενιά κιθαριστών.