Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΩ ΠΟΡΟΙΑ ΣΕΡΡΩΝ

Άνω Πορόια, εκεί που αρχίζει η Ελλάδα...
Ημερομηνία: 18 Δεκεμβρίου 2009
Ανω Ποροια, εκει που αρχιζει η Ελλαδα...


Τα Άνω Πορόια, το πιο τουριστικό χωριό των Β.Δ. Σερρών είναι ένα μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής «κόσμημα», που σας μεταφέρει μακριά από τα... εγκόσμια, σε ένα ονειρικό σκηνικό με θέα στη λίμνη Κερκίνη.
Γυρίστε την πλάτη στα βαθυγάλανα νερά της λίμνης Κερκίνης, μέχρι να δείτε να ξεπροβάλλουν οι κεραμοσκεπές που «προλογίζουν» τα Άνω Πορόια. Ο γραφικός οικισμός, χτισμένος αμφιθεατρικά στις δυτικές πλαγιές του όρους Μπέλες, αγναντεύει τα προστατευόμενα από τη Συνθήκη Ramsar ύδατα από υψόμετρο 395 μέτρων. Με μία μόνο ματιά, το τιτλοφορημένο ως «όμορφο βουνό» των Σερρών, φαντάζει ακόμα πιο ελκυστικό.
Το πλησιέστερο στον ξακουστό υδροβιότοπο χωριό διατηρεί, επίσης, τον τίτλο του παλαιότερου της ευρύτερης περιοχής. Οι κάτοικοί του αγγίζουν τους 1.300 και παρ' όλο που βρίσκονται εγκατεστημένοι μόλις 6 χλμ. από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, τρέφουν βαθιά αγάπη για τον τόπο τους. Όσον αφορά στις «ρίζες» τους, το συνονθύλευμα πολιτισμών που απαντάται σε όλο το νομό αντικατοπτρίζεται και εδώ, παρουσιάζοντας την αναμενόμενη πολυμορφία. Σύμφωνα λοιπόν με τα ποσοστά, το 60% των Άνω Ποροΐων είναι Βλάχοι, το 30% Μικρασιάτες και το 10%, μείξη Πόντιων και Θρακιωτών προσφύγων.



Ο ολοένα ανερχόμενος τουριστικά προορισμός χαρακτηρίζεται από σπίτια μακεδονικής αρχιτεκτονικής και είναι αρκετά δημοφιλής ως αφετηρία για τις ορειβατικές διαδρομές στο καταπράσινο βουνό. Τα νερά από τις πηγές του Μπέλες κυλούν άφθονα, ενώ οι δεκάδες πέτρινες βρύσες που «ξεπηδούν» σε κάθε γωνιά χαρίζουν δροσιά σε ντόπιους και περαστικούς.


Η «καρδιά» του χτυπά στην κεντρική πλατεία της εκκλησίας της Παναγιάς, εκεί όπου τα μικρά καφενεδάκια σφύζουν από ζωή. Δεξιά, δεσπόζει το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου και αριστερά ο Άγιος Γεώργιος, με το μικρό του κιόσκι, αποτελεί το καλύτερο σημείο για αγνάντι με φόντο το ηλιοβασίλεμα. Ανησυχείτε για το πώς θα περάσετε το χρόνο σας; Στα Άνω Πορόια σάς περιμένουν αρκετές προτάσεις για φαγητό γύρω από το αναμμένο τζάκι, αλλά αν προτιμάτε κάτι πιο «ξεχωριστό», σας επιφυλάσσονται πολλές δυνατότητες για εναλλακτικές δραστηριότητες. Η πιο διαδεδομένη εξ αυτών είναι η ιππασία. Καλπάστε μέσα σε ρυάκια, κάτω από τον ίσκιο αιωνόβιων πλατάνων μέχρι τον παλιό νερόμυλο στο φράγμα του χωριού, ή αναζητήστε απάτητα, βουνίσια μονοπάτια. Εναλλακτικά, κάντε τα ψώνια σας στο μαγαζάκι του γυναικείου συνεταιρισμού και γευτείτε τις τοπικές συνταγές. Οι αγαπημένες μας; Το γλυκό κουταλιού άγριο σύκο, η βλάχικη πίτα πλέσκα με πράσο και τυρί και το πρωτότυπο λικέρ δυόσμου!

ΔΟΥΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

Προσλαμβάνουν αστέγους για να περιμένουν στην ουρά για ένα iPhone!

Προσλαμβάνουν άστεγους να σταθούν στην ουρά για ένα iphone
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ίσως ακούγεται περίεργο, αλλά είναι αληθινό και συνέβη στην Αμερική. Οι λάτρεις των gadgets, που θέλουν από την πρώτη ημέρα το νέο κινητό, προσλαμβάνουν άστεγους, για να περιμένουν στην ουρά και να ξενυχτήσουν, μέχρι να ανοίξει το κατάστημα και να μπουν μέσα.
Αυτό αποκαλύφθηκε, όταν τρεις άντρες έξω από ένα κατάστημα ενεπλάκησαν σε καυγά, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει τραυματισμός.
Ο αστυνομικός Lt. Jason Clawson δήλωσε ότι πρόκειται για άστεγους, τους οποίους ενώ είχαν προσλάβει για να περιμένουν έξω από το κατάστημα, τελικά οι... εργοδότες τους δεν τους πλήρωσαν ποτέ.


 

ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Το ταξίδι στο μέλλον είναι εφικτό
















Δεν ισχύει το ίδιο για το παρελθόν
«Μπορεί κανείς να κατασκευάσει μια μηχανή του χρόνου; Η απάντηση είναι ναι». Αυτό τουλάχιστον ισχυρίστηκε ο καθηγητής Brian Cox, μιλώντας κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ British Science Festival.

«Υπάρχει όμως ένα μικρό προβληματάκι» είπε ακόμη ο ίδιος και συνέχισε: «Αν μπορεί κανείς να φτιάξει μια μηχανή ικανή να ταξιδέψει στο χρόνο, αυτό θα ήταν εφικτό μόνο για το μέλλον. Δε θα μπορεί να γυρίσει πίσω».

Ο καθηγητής υποστήριξε ακόμη ότι έρευνες που γίνονται στον υψηλότερης ενέργειας επιταχυντή σωματιδίων LHC (Large Hadron Collider), θα μπορούσαν να αποκαλύψουν κι άλλες διαστάσεις, και ίσως τελικά να εξηγήσουν πώς η χρονομηχανή Tardis της σειράς επιστημονικής φαντασίας Dr Who είναι μεγαλύτερη στο εσωτερικό της.

Ο καθηγητής Cox είναι θαυμαστής της συγκεκριμένης σειράς, όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Rob Waugh στο Yahoo! News και η οποία προβάλλεται στο BBC, και στις 23 Νοεμβρίου πρόκειται να κάνει μια ομιλία, θέτοντας ερωτήματα γύρω από ζητήματα όπως η εξωγήινη ζωή, το ταξίδι σε άλλες διαστάσεις και το ταξίδι στο χρόνο.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το ταξίδι στο χρόνο είναι εφικτό και ότι χάρη στις εξελιγμένες τεχνολογικές δυνατότητες «μπορεί κανείς να μεταφερθεί στο μέλλον».

Για να γίνει αυτό, το... μόνο που χρειάζεται είναι να επιταχύνει κανείς σε ταχύτητες κοντά στην ταχύτητα του φωτός. «Όσο πλησιάζεις αυτήν την ταχύτητα, ο χρόνος επιβραδύνει, αλλά μόνο για σένα, σύμφωνα με τη θεωρία της ειδικής σχετικότητας του Αϊνστάιν» είπε.

«Αν πας γρήγορα, το ρολόι σου αρχίζει να επιβραδύνει σε σχέση με αυτούς που είναι σταθεροί και καθώς πλησιάζεις την ταχύτητα του φωτός, αρχίζει να γίνεται τόσο αργό που μπορείς να βρεθείς 10.000 χρόνια μπροστά στο μέλλον» πρόσθεσε.

Όσο κι αν ο καθηγητής πιστεύει ότι το ταξίδι στο χρόνο είναι κάτι εφικτό, τονίζει ότι δεν ισχύει το ίδιο και για το ταξίδι στο παρελθόν.

ΜΟΝΟ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΓΕΛΤΟΙ

Γιατί οι έντιμοι και ικανοί συνήθως δεν ασχολούνται με την Πολιτική;


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Πλάτων (427-347 π.Χ.) γύρω στο 374 π.Χ. έγραψε το κορυφαίο έργο του Πολιτεία, μέσω του οποίου σχεδίασε την εικόνα του ιδα-νικού πολιτεύματος με επίγνωση του πόσο δύσκολη είναι η πραγματοποίησή του.

Στο έργο αυτό μέσα από την αφήγηση του Σωκράτη αναφέρεται και η συζήτηση που έγινε με θέμα τη φύση της δικαιοσύνης, αλλά κυρίως για τη δημιουργία ενός ιδανικού κράτους, στο οποίο θα κυριαρχεί η ιδέα του αγαθού και το οποίο κράτος θα υφίσταται για να παρέχει την αληθινή ευτυχία στους πολίτες του. Για να επιτευχθεί όμως αυτό οι άρχοντες πρέπει να εργάζονται για το καλό των άλλων (των αρχομένων) και όχι το δικό τους! Ένα τέτοιο κράτος όμως βρίσκεται στη σφαίρα της ουτοπίας.

Ας δούμε τι ακριβώς γράφει ο Πλάτων για την εξουσία (άρχοντες - πολιτικούς) και τους εξουσιαζόμενους (αρχόμενους - πολίτες) [Πολιτεία, Βιβλίο Α, 346-347].

Αφηγείται ο Σωκράτης:
«Καμιά τέχνη και καμιά εξουσία δεν έχει ως αντικείμενο της ασχολίας της την δική της προσωπική ωφέλεια, αλλά […] το αντικείμενο της εξουσίας και των προσταγών της είναι η ωφέλεια του εξουσιαζομένου, και το κάνει αυτό έχοντας εμπρός στα μάτια της το συμφέρον του εξουσιαζομένου που είναι ασθενέστερος και όχι το συμφέρον του ισχυροτέρου.

Γι’ αυτό ακριβώς […] κανένας δεν αποφασίζει με τη θέλησή του να γίνεται άρχων [μηδένα ἐθέλειν ἑκόντα ἄρχειν] και να έχει στα χέρια του την ξένη αθλιότητα, προσπαθώντας να τη διορθώσει, αλλά ζητά μισθό, επειδή όποιος έχει την πρόθεση να δουλέψει ως σωστός τεχνίτης, όταν οι προσταγές του είναι σύμφωνες με την τέχνη, δεν πράττει ούτε προστάζει ό,τι συμφέρει αυτόν τον ίδιον, αλλά ό,τι συμφέρει τον αρχόμενο. Γι’ αυτήν ακριβώς την αιτία, για όσους πρόκειται να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, πρέπει να εξασφαλιστεί ως μισθός, ή χρήματα ή τιμή ή τιμωρία, εάν κανένας δεν θέλει να αναλάβει την εξουσία [μισθὸν δεῖν ὑπάρχειν τοῖς μέλλουσιν ἐθελήσειν ἄρχειν, ἢ ἀργύριον ἢ τιμήν, ἢ ζημίαν ἐὰν μὴ ἄρχῃ]».

Τι θέλεις να ειπείς μ’ αυτό Σωκράτη; είπε ο Γλαύκων. Τα δύο είδη του μισθού που ανέφερες μπορώ να τα καταλάβω• δεν αντιλαμβάνομαι όμως πώς εννοείς την τιμωρία και πώς την έχεις βάζεις στην ίδια μοίρα με τον μισθό.

Από την ερώτησή σου εικάζεται ότι δεν μπορείς να καταλάβεις ποιος είναι ο μισθός των εντίμων ανθρώπων, αυτός δηλαδή που παρακινεί τους ενάρετους ανθρώπους να φορτώνονται τα βάρη της εξουσίας, όταν αποφασίζουν να γίνονται άρχοντες, Μήπως δεν γνωρίζεις πως το να αγαπά κάποιος τις τιμές και τα χρήματα, όχι μόνο κατά την γνώμη του λαού, αλλά και στην πραγματικότητα είναι όνειδος;

Αυτό τουλάχιστον το γνωρίζω, είπε.
Γι’ αυτό ακριβώς, είπα εγώ, οι καλοί δεν παρακινούνται ούτε από χρήματα ούτε από τιμές να γίνονται άρχοντες [οὔτε χρημάτων ἕνεκα ἐθέλειν ἄρχειν οἱ ἀγαθοί οὔτε τιμῆς]• γιατί δεν τους αρέσει ούτε λαμβάνοντας φανερά τον μισθό του αξιώματός τους να χαρακτηρίζονται ως έμμισθοι, ούτε να στιγματίζονται ως κλέφτες επωφελούμενοι κρυφά από την άσκηση της εξουσίας [οὔτε γὰρ φανερῶς πραττόμενοι τῆς ἀρχῆς ἕνεκα μισθὸν μισθωτοὶ βούλονται κεκλῆσθαι, οὔτε λάθρᾳ αὐτοὶ ἐκ τῆς ἀρχῆς λαμβάνοντες κλέπται], ούτε πάλι η δόξα μπορεί να είναι κίνητρο γι’ αυτούς, αφού δεν αγαπούν τη δόξα.

Δεν πρόκειται λοιπόν αυτοί να αποφασίσουν να γίνουν άρχοντες, αν δεν αναγκαστούν και απειληθούν με τιμωρία. Εξ αιτίας αυτού έχει επικρατήσει σχεδόν η γνώμη ότι είναι ντροπή να θέλει κανείς από μόνος του να αναλάβει εξουσία, χωρίς να υπάρχει η απειλή του εξαναγκασμού. Και η πιο βαριά τιμωρία (για κάποιον έντιμο) είναι το να εξουσιάζεται από κάποιον χειρότερό του, στην περίπτωση που δεν αποφασίζει ο ίδιος να αναλάβει την εξουσία. Επειδή αυτή την τιμωρία, πιστεύω ότι φοβούνται οι ενάρετοι άνθρωποι, δέχονται να αναλάβουν την εξουσία, όταν γίνονται άρχοντες, και ασκούν τότε την εξουσία, όχι με την ιδέα ότι κάνουν κάτι καλό ούτε για να τους δοθεί μέσω των αξιωμάτων η ευκαιρία να περάσουν καλά, αλλά ενεργούν από ανάγκη, αφού δεν θα βρίσκεται καλύτερό τους ή όμοιός τους, για να παραλάβει την εξουσία.

Γιατί υπάρχει κίνδυνος πως, αν υπήρχε μια πόλη κατοικημένη από εναρέτους (έντιμους) ανθρώπους, θα ήταν μέσα σ’ αυτή περιζήτητο πράγμα η μη ανάληψη της εξουσίας, σε όσο βαθμό είναι σήμερα (περιζήτητο) η ανάληψή της [ἐπεὶ κινδυνεύει πόλις ἀνδρῶν ἀγαθῶν εἰ γένοιτο, περιμάχητον ἂν εἶναι τὸ μὴ ἄρχειν ὥσπερ νυνὶ τὸ ἄρχειν]. Και στην περίπτωση αυτή θα γινόταν ολοφάνερο ότι πραγματικά στον χαρακτήρα του σωστού άρχοντα δεν είναι να επιδιώκει το συμφέρον του, αλλά το συμφέρον των αρχομένων (δηλ. των πολιτών). Έτσι κάθε γνωστικός άνθρωπος θα προτιμούσε να ωφελείται αυτός από άλλον και να μην έχει σκοτούρες εργαζόμενος προς όφελος των άλλων”.

Το ανωτέρω κείμενο του Πλάτωνα είναι πολύ επίκαιρο σήμερα. Οι έντιμοι και ικανοί συνήθως απέχουν από τα κοινά και δεν επιδιώκουν να αναλάβουν εξουσίες για τους ίδιους ακριβώς λόγους που αναφέρει ο Πλάτων. Όσοι το επιχείρησαν ή αφομοιώθηκαν από το κρατούν σάπιο πολιτικό σύστημα ή τα παράτησαν γρήγορα. Αλλά έως τώρα τουλάχιστον και ο πολύς λαός δεν προτιμά τους έντιμους και ικανούς.

Οι έντιμοι (αγαθοί - ενάρετοι, κατά τον Πλάτωνα) δεν επιδιώκουν τα αξιώματα και τις τιμές, ούτε έχουν ανάγκη από την εφήμερη δόξα που προσφέρει η ανάληψη εξουσίας. Ούτε φυσικά θα καταδεχτούν να γυρίζουν στην αγορά και στα καφενεία, ή και στα μνη-μόσυνα ακόμα, για να ζητήσουν την ψήφο του οποιουδήποτε. Οι ικανοί, επίσης, δεν αφήνουν την εργασία τους για να ασχοληθούν με την πολιτική για να λάβουν διάφορα αξιώματα, τα οποία φέρνουν εύκολο χρήμα και πρόσκαιρες τιμές. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τον καταργηθέντα, ευτυχώς, νόμο για το ασυμβίβαστο του βουλευτικού αξιώμα-τος και της ασκήσεως επαγγέλματος εισηγήθηκαν και υποστήριξαν επαγγελματίες πολιτικοί, οι οποίοι δεν άσκησαν ποτέ οποιοδήποτε επάγγελμα στη ζωή τους!

ΚΑΤΑΓΡΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΡΗΤΑ

Θα είναι το Ισραήλ το πρώτο κράτος που θα καταργήσει τα μετρητά;


Φωτογραφία για Θα είναι το Ισραήλ το πρώτο κράτος που θα καταργήσει τα μετρητά;
Η είδηση από το Israel National News : Η ισραηλινή κυβέρνηση την Τρίτη άναψε το «πράσινο φως» για την σύσταση μιας επιτροπής που θα εξετάσει τους τρόπους για την εξάλειψη των μετρητών από την ισραηλινή οικονομία – μια λύση που θεωρείται ιδανική για να αποτρέψει τους πολίτες από το να φοροδιαφεύγουν.

Πρόεδρος της επιτροπής θα είναι ο Harel Locker, διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού .



Τα μετρητά μεταφέρονται εύκολα από άτομο σε άτομο και οι συναλλαγές με μετρητά μπορεί να πραγματοποιηθούν χωρίς την επίβλεψη της εφορίας. Mε σύγχρονους υπολογιστές, οι τράπεζες μπορούν να τηρούν καρτέλες για το πόσα χρήματα καταθέτουν στους λογαριασμούς τους οι άνθρωποι και πόσα αποσύρουν, ενώ οι εταιρείες πιστωτικών καρτών έχουν και δεύτερο φάκελο για το πόσα ξοδεύουν οι άνθρωποι.



Στα μέλη της επιτροπής θα είναι ανώτερα μέλη από το προσωπικό της Ισραηλινής Αστυνομίας, της Φορολογικής Αρχής, ο πρόεδρος της κυβερνητικής Αρχής για το Ξέπλυμα του Χρήματος και την Τρομοκρατία, ο διευθυντής πληρωμών της Τράπεζας του Ισραήλ και οι υπάλληλοι της Εισαγγελίας και πολλοί άλλοι.




Σύμφωνα με πολλούς από αυτούς τους αξιωματούχους, τα μετρητά είναι κάτι «κακό» - γιατί επιτρέπει στα άτομα να αποφύγουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Σήμερα, ένας εφοριακός δεν μπορεί εύκολα να συγκρίνει τα έσοδα και την εκροή. Ενώ μπορεί να υποψιάζονται ότι κάποιος μπορεί να εξαπατά την εφορία σχετικά με τους φόρους του, δεν υπάρχει τρόπος να το γνωρίζουν με βεβαιότητα, χωρίς να υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία. Σε μια οικονομία χωρίς μετρητά, όλα τα αρχεία θα είναι ηλεκτρονικά και ο έλεγχο που θα γίνεται για το πόσα χρωστούν σε φόρους - και η συλλογή τους πριν φτάσει στο λογαριασμό τους - θα είναι πολύ πιο απλό θέμα, αναφέρει αυτή η θεωρία.



Υπάλληλοι του Γραφείου του Πρωθυπουργού δήλωσαν ότι «σε όλο τον κόσμο, αναγνωρίζεται ότι τα μετρητά είναι ένα βασικό στοιχείο της παράνομης οικονομίας και του ξεπλύματος χρήματος. Επιτρέπει ένα ευρύ χάσμα μεταξύ των αναφερόμενων και των πραγματικών εισοδημάτων, με την αντίστοιχη επίδραση στα φορολογικά έσοδα». «Με την εξάλειψη των μετρητών, λένε οι υπάλληλοι του Γραφείου, "θα είναι δυνατή η επέκταση της φορολογικής βάσης και η πρόληψη του ξεπλύματος του χρήματος". «Η επιτροπή θα μελετήσει το θέμα από όλες τις προοπτικές του και θα κάνει τις συστάσεις του», κατέληξαν.