Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

ΥΠΕΡΣΙΒΗΡΙΚΟΣ

Ο θρυλικός Υπερσιβηρικός και τα σχέδια για επέκταση της γραμμής

Σιδηροδρομική ιστορία ενός αιώνα


Ο θρυλικός Υπερσιβηρικός και τα σχέδια για επέκταση της γραμμής


Σήμερα το ταξίδι με τον ρωσικό Υπερσιβηρικό διαρκεί περίπου μία εβδομάδα. 
Πριν από έναν αιώνα ωστόσο, στο ντεμπούτο του σιδηροδρόμου, 
το ταξίδι διαρκούσε σχεδόν ένα μήνα καθώς η ταχύτητά του δεν ξεπερνούσε τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Η γραμμή που καλύπτει περισσότερα από 9100 χιλιόμετρα από τη Μόσχα ως το Βλαδιβοστόκ, ο γνωστός Υπερσιβηρικός, διασχίζει δύο ηπείρους, 80 πόλεις, 16 μεγάλους ποταμούς και οκτώ ζώνες ώρας.

Τα σχέδια για την κατασκευή του ανακοινώθηκαν το 1891 από τον 
Τσάρο Αλέξανδρο Γ΄. Ακολούθησαν χρόνια εργασιών με τους εργάτες 
να δίνουν άνιση μάχη σε δυσμενείς συνθήκες, άγριο κρύο αλλά και επιθέσεις 
από άγρια ζώα, όπως γράφει η Daily Mail.

Σε κάποια σημεία ήταν τόσο δύσκολο να υλοποιηθούν τα σχέδια- 
όπως στη λίμνη Βαϊκάλη- που χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά.

Η υποδοχή του πρώτου επιβάτη έγινε το 1904 αλλά η γραμμή ολοκληρώθηκε 
επίσημα το 1916. Το ηλεκτρικό ρεύμα έφτασε σταδιακά στον Υπερσιβηρικό, 
αρχικά το 1929, διαδικασία που ολοκληρώθηκε το 2002.

Περίπου το 30% των ρωσικών εξαγωγών περνά από τη γραμμή αυτή 
που δεν παύει να ελκύει και τουρίστες.



Το εισιτήριο πρώτης θέσης κοστίζει περίπου 570 ευρώ, της δεύτερης 290 και της τρίτης 126. Τα οργανωμένα ταξίδια ωστόσο που περιλαμβάνουν και στάσεις σε διάφορα σημεία πολιτιστικού και όχι μόνο ενδιαφέροντος μπορεί να κοστίζουν χιλιάδες.
Σε κάθε περίπτωση ακόμα και η σημερινή πρώτη θέση απέχει παρασάγγας από το ένδοξο παρελθόν της, τότε που η αμαξοστοιχία διέθετε βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, πιάνο, μαρμάρινα μπάνια και πολυτελή τραπεζαρία που σέρβιρε χαβιάρι.
«Το ταξίδι με τον Υπερσιβηρικό είναι κάτι που όλοι θα έπρεπε να κάνουμε, είναι ασφαλές, άνετο και οικονομικό», αναφέρει η ιστοσελίδα The Man In Seat 61. «Είναι απολύτως ασφαλές και για οικογένειες αλλά και για γυναίκες που θέλουν να ταξιδέψουν μόνες. Είναι άλλωστε ο τρόπος με τον οποίο ταξιδεύουν τόσο οικογένειες Ρώσων όσο και Ρωσίδες».
Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί όλο το χρόνο και πιο δημοφιλείς εποχές είναι από τον Μάιο ως το Σεπτέμβριο που ο καιρός είναι καλός και η διάρκεια της ημέρας μεγαλύτερη.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον της θρυλικής σιδηροδρομικής γραμμής, υπάρχουν σχέδια για την περαιτέρω επέκτασή της με τον- φιλόδοξο-στόχο κάποτε να επιτρέπει συνολικό ταξίδι από το Λονδίνο ως το Τόκιο με τρένο, απόσταση σχεδόν 10.000 χιλιομέτρων.
Η νέα γραμμή θα προσπερνά το Βλαδιβοστόκ, που είναι το σημερινό τέρμα, με γέφυρα ή τούνελ περίπου 6,5 χιλιομέτρων που θα συνδέει την πόλη Khabarovsk με το νησί Sakhalin στον Ειρηνικό. Από εκεί η επέκταση της γραμμής θα περνά στο ιαπωνικό νησί Χοκάιντο με τούνελ 40 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τη Daily Mail η ιαπωνική κυβέρνηση μαζί με πιθανούς επενδυτές εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο ενεργά.
papsdaidu1
Εργάτες γύρω στα 1890
papsdaidu2
Η γραμμή περνά μέσα από το βουνό, 1917
papsdaidu3
Η διαδρομή
papsdaidu4
Βλαδιβοστόκ 1918
papsdaidu5
Μογγολία, 1997
papsdaidu6
Ρωσία, Udmurtia, 2011
papsdaidu7
Η τραπεζαρία, 2009
papsdaidu8
Μόσχα, 2012
papsdaidu9
Η γέφυρα πάνω από τον ποταμό Yenisei

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου