Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

YAMAHA NIKEN - ΤΡΙΤΡΟΧΟ ΚΑΙ ΣΠΟΡ

Yamaha Niken, ένα αρπακτικό ανάμεσα στα πρόβατα

Τα τρίτροχα αποκτούν επιτέλους το «R1» τους και είναι επιβλητικό


Yamaha Niken, ένα αρπακτικό ανάμεσα στα πρόβατα


Καιρός ήταν... 18 χρόνια με τις ήμερες εκδόσεις των τρίτροχων είναι αρκετά. Κάποιος έπρεπε να φέρει και έναν λύκο ανάμεσα στα πρόβατα. Ένα «R1» με την ικανότητα να λούσει στη αδρεναλίνη τον ήμερο, ασφαλή κόσμο των τρίτροχων που στρίβουν παίρνοντας κλίση.
Το έκανε η Yamaha, παρουσιάζοντας το Niken. Ένα τρίτροχο που ελπίζεται πως θα χαρίσει υπόληψη στα γέρνοντα τρίτροχα μέσω της εμφάνισης αλλά και των επιδόσεών του.
Μοιάζει έτοιμο να βγει στην παραγωγή το Niken, αν και κάποια ερωτήματα παραμένουν. Τα δύο διπλά ανεστραμμένα πιρούνια είναι μια πανάκριβη λύση που είτε δεν θα περάσει στην παραγωγή, είτε επιλέχτηκε γιατί κερδίζει με μεγαλύτερη ευκολία το στοίχημα της μοτοσυκλέτας που δεν πέφτει. Ή τουλάχιστον που ο οδηγός της θα πρέπει να προσπαθήσει πάρα πολύ για να το καταφέρει...

m2
Το Niken είναι σίγουρα απόγονος του τρίτροχου πρωτότυπου MWT-9 που είδαμε το 2015. Η Yamaha αποφάσισε να ακολουθήσει τελικά τον δρόμο των δύο τροχών μπροστά και του ενός πίσω όπως και στο «ταπεινό» Tricity (στον δρόμο που χάραξε η Piaggio), αφού για 10 σχεδόν χρόνια έπαιζε με την ιδέα ενός γέρνοντος τετράτροχου –βλ. Tesseract και OR2T.
Η εμφάνισή του Niken πείθει για τις σπορ διαθέσεις και αν η πρόσφυση είναι σε ανάλογα επίπεδα, αναμένεται να προκαλέσει πολλά καρδιακά σε όσους το δουν να στρίβει.
Η μούρη του θυμίζει στο προφίλ το εικονικό τέρας των φιλμ «Alien», από μπροστά και πάνω όμως μοιάζει με το ποδοπατημένο φέρινγκ κάποιου σύγχρονου Σούπερσπορ. Οι οξείες γωνίες σχηματίζουν μια συνοφρυωμένη κι απειλητική όψη, το μαύρο χρώμα καθιστά τα επιμέρους χαρακτηριστικά δυσδιάκριτα και τρομακτικά, η γωνία των φώτων θυμίζει διαβολικά μάτια Cyborg.
m3
Κίνηση δίνει ο ζωντανός τρικύλινδρος εν σειρά που βρίσκουμε στην οικογένεια των MT09. Λειτουργεί μέσα σ σε ένα σύστημα πλαισίου - αναρτήσεων που η Yamaha ονομάζει LMW και έχει σχεδιαστεί ώστε να μειώνει δραστικά τις αρνητικές επιπτώσεις των άσχημων δρόμων στη συμπεριφορά του οχήματος.
Είναι άγνωστο αν παράλληλα θα προσφέρεται και κάποιο ηλεκτρονικό βοήθημα σταθερότητας που θα αλληλεπιδρά ίσως και με τις αναρτήσεις. Κάτι τέτοιο θα δικαιολογούσε την πολυπλοκότητα και το κόστος των διπλών ανεστραμμένων πιρουνιών.
m7
Από τα λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουμε, ξέρουμε πως οι τροχοί είναι 15” εμπρός και 17” πίσω. Οι δε συνολικές διαστάσεις 2,15μ. μήκος, 1,25μ. ύψος και 88,5εκ. πλάτος, δηλαδή 7 εκ. φαρδύτερο από το MT09.
Περισσότερα μετά την εμφάνισή του στην EICMA του Μιλάνου, που ξεκινά τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου. Οπότε θα μείνει αναπάντητο μόνον το ερώτημα: θα τού επιτρέψει η Yamaha να σουζάρει;

m4

m5

m6

m8

m9

m10

m11

m12
m13

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου